Gå til innhold

Gode tider hos Intel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke nynorsk burde skrives i aviser, forum elns.

Men blogger osv. kan de skrive som de vil.

Synes det er verst fordi jeg ikke er vandt med å lese nynorsk lengre, dessuten får jeg assosiasjoner til NRK nyhetene når jeg leser nynorsk... Kanskje litt for seriøst.

 

Når det er sagt; skal man skrive nynorsk, så bør det gjøres gjennomført og riktig.

 

Riktignok er det tre offisielle skriftspråk i Norge, men det betyr ikke at det ikke er en uting. Personlig ser jeg ikke poenget med å differensiere mellom nynorsk og bokmål. Det hadde vært bedre med ett skriftspråk der disse relativt små variasjonene var tillatt. Det er ikke slik at folk som kan lese/skrive norsk ikke forstår begge skriftspråkene, dvs med mindre man velger å være dum eller vrang.

 

Gode nyheter for Intel aksjene :)

Lenke til kommentar
Riktignok er det tre offisielle skriftspråk i Norge, men det betyr ikke at det ikke er en uting.

Jeg ser nå at det er mulig å misforstå mitt innlegg. Offisielle skriftspråk er noe helt annet enn skriftlig dialekt ;) Det er sistnevnte jeg har noe i mot. Ikke de tre offisielle skriftspråkene.

Lenke til kommentar

Nynorsk er et at tre offisielle norsk skriftspråk. Bli vant til det.

 

Skriftlig dialekt er derimot en uting.

 

3 Offisielle noske skriftspråk? Bokmål,nynorsk og den tredje er ? Tror de fleste, som meg, klager på dette fordi det er vanskelig å lese og forstå nynorsk. Hold dere til et skriftspråk.

Endret av StopNsteer
Lenke til kommentar

Det tredje er nordsamisk. Sørsamene jobber med å gjøre sørsamisk også til offisielt norsk skriftspråk, men jeg tviler på at det blir offisielt med det første.

 

Dere som sliter med å lese nynorsk har fulgt for dårlig med i timene på skolen. Dere skal være i stand til å skrive både nynorsk og bokmål. Selv synes jeg at undervisningen skulle lagt mindre vekt på å kunne skrive sidemålet, så fremt det ikke går ut over leseferdighetene i det.

Lenke til kommentar

Min neste desktop-CPU eller eventuellt mobil-CPU kommer nok til å være Intel. Synes det er fint at vi har AMD i markedet også. Tidligere kjøpte jeg bare AMD sine CPU'er etter at "Pentium 1"-æraen var over, frem til når Intel lanserte sitt Centrino for bærbare.

 

Det blir nok en Intel Core "ett eller annet" på meg. :)

Sånn er det med fri konkurranse. Jeg vil velge det som er best for pengene. Min subjektive oppfattelse er at Intel har best OS-støtte og har best teknologi innbakt i CPU'ene enn så lenge.

 

Så får vi se om dette igjen kan få ett skifte, hvor AMD neste gang tar innpå og blir tilsvarende gode. Jeg tror ikke AMD vil klare å ta igjen forspranget på en god god stund. Så enten forblir AMD hele tiden bittelitt dårligere, eller de blir jevngode. At AMD blir bedre enn Intel har jeg ikke noe i mot, for å presisere dette også.

 

Nynorsk ja, det er jo ett koselig tilleggsspråk. Men, jeg må innrømme at jeg leser bokmål mye kjappere, selv om jeg har innbakt mye av nynorsken i min norske dialekt. :D

Forklaringen er at jeg hadde bokmål som hovedmål og nynorsk som sidemål.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...