Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal gå for iphone 4 eller om jeg skal vente på noe nytt fra HTC, så den siste uken har jeg brukt min første generasjons iphone istedenfor htc magic for å se om det er noe jeg savner.

 

iPhone har en vesentlig fordel når det kommer til app store kontra market, først og fremst kan jeg faktisk kjøpe apps i Norge og det er langt bedre implementert. Nettleseren er fortsatt noen skritt foran, samme gjelder musikk og filmavspillingen.

 

På sett og vis irriterer det meg litt at det ikke er et bedre basisutvalg av programmer fra google, slik som et skikkelig program for avspilling av video.

Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal gå for iphone 4 eller om jeg skal vente på noe nytt fra HTC, så den siste uken har jeg brukt min første generasjons iphone istedenfor htc magic for å se om det er noe jeg savner.

 

iPhone har en vesentlig fordel når det kommer til app store kontra market, først og fremst kan jeg faktisk kjøpe apps i Norge og det er langt bedre implementert. Nettleseren er fortsatt noen skritt foran, samme gjelder musikk og filmavspillingen.

 

På sett og vis irriterer det meg litt at det ikke er et bedre basisutvalg av programmer fra google, slik som et skikkelig program for avspilling av video.

 

Magic er ikke en av toppmodellene. Du skulle ha testet ut Desire eller Galaxy S. Galaxy S har super amoled skjerm. Og tar alle filmfiler du kan tenke deg. Den er og helt rå på synkronisering. Forran htc, iphone og de andre.

Lenke til kommentar

Veldig bra skrevet. Er selv Iphone-bruker, og kommer neppe til å gå over til noe annet i nærmeste fremtid, for er det en ting jeg virkelig elsker med iOS, så er det meldingsystemet, det passer meg perfekt, og jeg driter i om det er veldig lukket osv. Men jeg synes også Android høres ut som et konge mobil-os :).

Lenke til kommentar

Kjekt å høre fra en som liker iPhone:) Jeg prøver å holde meg konkret å snakker ut i fra fakta. Angående meldingsystemet, så er faktisk Android bedre på dette og. Kan komme nærmere innpå det senere. Skrev faktisk om det, men visket det bort da posten ble alt for lang:)

Android er jo det som vokser fortest og har mest utvikling i samsvar med at det er flere produsenter som kniver om å gi ut den beste Androidmodellen. Bra for mobilkjøpere. Ellers er det sunt med konkurranse.

Lenke til kommentar

Ikke på noen måte en fanboy-post dette her, men bare sånn at jeg har fått sagt det, jeg har god forståelse om at meldingsystmet til android er sikkert mye mer kraftig og avansert utifra det jeg har lest. Men personlig passer iOS sitt system mye bedre til mitt bruk og mine behov. Ikke det at jeg har prøvd Android sitt system over tid, men det ville vært en dyr test om jeg ikke hadde vært fornøyd.

Lenke til kommentar

Det er jo helt klart dårlig at vi Androideiere kun kan laste ned gratis applikasjoner i android marked. Men ellers så har vi såpass mye intregrert i vårt OS, at vi er ikke avhengig å laste ned mange applikasjoner. Men alle må forstå at det hadde vært kjempegreit å hatt den friheten til å kunne kjøpe applikasjoner.

Lenke til kommentar

Veldig bra skrevet. Er selv Iphone-bruker, og kommer neppe til å gå over til noe annet i nærmeste fremtid, for er det en ting jeg virkelig elsker med iOS, så er det meldingsystemet, det passer meg perfekt, og jeg driter i om det er veldig lukket osv. Men jeg synes også Android høres ut som et konge mobil-os :).

 

 

Noe spesielt med meldingssystemet på iPhone som du tenker på? Kanksje det kan fikses på Android også?

Lenke til kommentar

Det fine i denne verden er at Apple nå har fått en slags "Microsoft" forbannelse over seg. Alle sammenlignet giganten Windows mot enten GNU/Linux desktops eller OSX. Nå er det litt omvendt. Lille David har blitt Goliat. På godt og vondt.

 

Kjempeflott artikkel om Android. Ingen tvil om at nyskapende programvare og teknologi får stort spillerom på en slik plattform. Det beste er vel kanskje at hva Android gjør bra, så kommer f.eks Apple og setter en slags standard.

 

Mye kan sies, på godt og vondt, om iPhone og iOS4. Samme er det om Android. Største ankepunktet er vel dette med forskjellige versjoner og et rotterace om å tilby kraftige mobiler, uten å stoppe opp innimellom for litt kvalitetskontroll. Slår meg at Android har det litt som ymse Linux distroer, de er fine og flotte, men ikke alt er like enkelt og smertefritt som på en iPhone.

 

Derimot, smerte og ikke smerte, en iPhone finnes ikke åpen. Whatsoever. Og da tar jeg ikke jailbraking med i perspektivet, siden man ikke må "hacke" en Android tlf for å få ting slik man vil.

 

Tror man må velge litt. Det er enten eller. Man betaler mer for en iPhone pga navnet. Man betaler mer for at programvaren er utviklet i et lukket og låst miljø. Man betaler mer for å bli beskyttet. På sett og vis (vet det er bare piss å si, nesten).

 

Android på sin side har alle sjangsers mor til å bli det gjeldende OS'et på mobiler. Skulle bare ønske de stoppet opp litt og kikket på programvaren nå som apparaturen er temmelig rå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig bra skrevet. Er selv Iphone-bruker, og kommer neppe til å gå over til noe annet i nærmeste fremtid, for er det en ting jeg virkelig elsker med iOS, så er det meldingsystemet, det passer meg perfekt, og jeg driter i om det er veldig lukket osv. Men jeg synes også Android høres ut som et konge mobil-os :).

 

 

Noe spesielt med meldingssystemet på iPhone som du tenker på? Kanksje det kan fikses på Android også?

 

- Et godt beskjedsystem

iPhone har problemer med beskjeder. Fordi det bare finnes sprettoppvinduer, kan iPhone bare håndtere ett om gangen.

Android har derimot en hendig beskjedlinje med et ikon for hver ventende beskjed. Beskjedlinja kan dras ned og på den måten avsløre flere detaljer om hver beskjed.

I tillegg står utviklerne fritt til å gjøre beskjeddetaljer leselige bak en låst skjerm, noe iPhone kun kan gjøre med telefonens originale applikasjoner.

 

Er det dette det er snakk om ?

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal gå for iphone 4 eller om jeg skal vente på noe nytt fra HTC, så den siste uken har jeg brukt min første generasjons iphone istedenfor htc magic for å se om det er noe jeg savner.

Ikke glem at første generasjon iPhone ble lansert i 2007, mens HTC Magic er fra 2009. Mye har skjedd de siste tre årene! :)

 

Desire86: Flott post (selv om jeg foretrekker iPhone)! Det er derimot et punkt jeg føler jeg må kommentere:

 

- Sosiale tjenester intregrert i OS.

Flere vil sikkert mene jeg er i overkant paranoid, men det at sosiale tjenester som Facebook integreres så sterkt i OSet er ikke nødvendigvis kun positivt. Jeg foretrekker å holde deler av livet mitt, som kontaktene mine, unna Facebook. Alle har egne behov (som er det viktigste), og selv greier jeg meg med Facebook-programmet som finnes i AppStore. Det finnes også flere programmer i nevnte butikk som lar deg synkronisere Facebook- og telefonkontakter (bilde, navn, fødselsdato og lignende).

 

Når det er sagt så har jeg et hemmelig ønske om å eie en Android-telefon, men med så mange forskjellige modeller er det vanskelig å velge. Det at det er mulig å kjøre aircrack-ng under Android (har jeg lest) er hovedgrunnen til at jeg har lyst på en slik telefon.

Lenke til kommentar

Bra svar Runar. Jeg ser og forstår helt klart poenget ditt her. Men det er en enkel løsning om du ikke vil at telefonen skal synkronisere seg opp mot de sosiale klientene. Du har en funksjon der du kan velge å slå av alt som har med sosiale tjenester å gjøre. Men det at en forbruker har valget, er for meg veldig fint:)

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Bra svar Runar. Jeg ser og forstår helt klart poenget ditt her. Men du har et valg om du vil bruke tjenesten eller ikke. Du kan velge å aldri bruke de sosiale klientene, om du eller andre ikke måtte ønske det.

Det var det jeg tenkte, og da ser jeg ikke lenger på det som et problem!

Lenke til kommentar

Bra skrevet, og veldig enig!

Jeg gikk fra iphone 3gs til galaxy s. Merka med en gang hvor lukket ios er når jeg brukte android. Spørs vel om jeg kommer til å bytte over igjen. Kommer helt an på hva apple presenterer neste år. Men nå er jeg storfornøyd med android og samsung galaxy s :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...