Gå til innhold

Spotify for Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Kan være verdt å nevne at den er foreløpig bare for premium-brukere ettersom at de har slitt med å klare å implementere en god og sikker måte å vise annonser på. Men, utover det er jo dette en særdeles god nyhet for oss linux-brukere. :)

Lenke til kommentar

Får ikke installert gnome-utgaven her, den klager på gconf2.

Noen andre med samme problem?

Har kjørt alle oppdateringer etc.

Har du prøvd å kjøre det via terminal? Mange forslag som hentyder til at det skal hjelpe.

 

 

 

 

Uansett: Gleder meg til å prøve det ut når jeg kommer hjem! ^^

 

 

 

Lenke til kommentar

Får ikke installert gnome-utgaven her, den klager på gconf2.

Noen andre med samme problem?

Har kjørt alle oppdateringer etc.

Har du prøvd å kjøre det via terminal? Mange forslag som hentyder til at det skal hjelpe.

Ofc :p

Samme resultat.

 

Må bare si, lyden er _betraktelig_ bedre enn gjennom wine, det er så merkbart at jeg hører forskjell selv på laptop-høytalerne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Er uaktuelt for meg å kjøpe en premium konto kun for å få linux-utgaven av Spotify, noen som vet hvorfor man absolutt må ha det?

Mer penger til Spotify-folka?

Nei! Dette er fordi man jobber med å finne en måte å få implementert annonser som er sikker. Dette er tross alt bare en preview-versjon. Litt tålmodighet hjelper nok. :)

 

Fikk også gconf2-maset, så jeg installerte bare spotify-client-qt. Må jeg lage en egen snarvei for programmet eller er jeg så blind at jeg ikke finner den i Menyen?

Kjent problem og det jobbes for å fikse dette, enn så lenge så anbefales det å kjøre qt-utgaven fra terminal. Man, kan selvfølgelig også lage sin egen oppstarter om man ønsker det. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Fikk også gconf2-maset, så jeg installerte bare spotify-client-qt. Må jeg lage en egen snarvei for programmet eller er jeg så blind at jeg ikke finner den i Menyen?

Kjent problem og det jobbes for å fikse dette, enn så lenge så anbefales det å kjøre qt-utgaven fra terminal. Man, kan selvfølgelig også lage sin egen oppstarter om man ønsker det. :)

 

Hva skriver jeg i terminalen da? Akkurat hvilken fil er det som skal kjøres?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Fikk også gconf2-maset, så jeg installerte bare spotify-client-qt. Må jeg lage en egen snarvei for programmet eller er jeg så blind at jeg ikke finner den i Menyen?

Kjent problem og det jobbes for å fikse dette, enn så lenge så anbefales det å kjøre qt-utgaven fra terminal. Man, kan selvfølgelig også lage sin egen oppstarter om man ønsker det. :)

 

Hva skriver jeg i terminalen da? Akkurat hvilken fil er det som skal kjøres?

spotify &

 

etterfulgt av exit dersom du ønsker å lukke terminalen.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Har vanskeleg for å forstå kvifor dette ikkje har komt tidlegare.

Mac versjonen bør då ikkje vere så utruleg langt frå linux utgåva? Skyt meg om eg tek feil.

 

Vel, mye av grunnarkitekturen likner, i det at de begge er NIX-varianter. Men det betyr ikke dermed at det er enkelt å overføre et skrivebordsprogram fra den ene plattformen til den andre.

 

For det første bruker de vilt forskjellige rammeverk til å lage GUI (man kan selvfølgelig bruke GTK eller QT på begge plattformer, men noe sier meg at de heller har brukt Macs egne bibliotek da de utviklet Mac-utgaven).

 

Hvordan man aksesserer lydkortet er i utgangspunktet også forskjellig, da jeg ikke tror at Spotify har brukt OpenAL eller liknende for avspilling av lyd. Så der har en enda litt som blir forskjellig.

 

Og til slutt har en potensielt forskjeller i nettverksbehandling (dette kan i teorien være det samme, men noe sier meg at de bruker, til tider, litt mer høynivåbibliotek enn det som er standard i NIX).

Lenke til kommentar
Får ikke installert gnome-utgaven her, den klager på gconf2.

Noen andre med samme problem?

Har kjørt alle oppdateringer etc.

 

EDIT: Forøvrig så ser QT ugaven ganske bra ut, men den integrerer ikke særlig bra med gnome.

Spotify-klienten er bare skrevet i Qt. Det finnes ikke noen GTK-utgave (eller Gnome-utgave som du kaller det).

Gnome-pakken som ligger tilgjengelig i pakkesystemet er en liten Gnome-integrasjon som blant annet lager et ikon i startmenyen og fikser støtte for Spotify URL/URI.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...