Gå til innhold

Fring kan det Apple ikke kan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man må jailbreake og kjøre 3G Unrestrictor for å gå rundt Apples begrensninger, i så fall. Ifølge Laptopmag, som riktignok har testet med en 3G-ruter, skal Facetime være ganske begredelig over 3G.

 

Men vi får se. Kanskje Apple åpner for det i de markedene operatørene sliter mindre med å ta unna datatrafikken enn AT&T er kjent for å gjøre :)

Lenke til kommentar

Jeg tror nok mye av hypen rundt videosamtaler døde ut fordi ingen klarte å få folk til og faktisk bruke det og at det var få operatører som faktisk leverte rimelige løsninger både hastighetsmessig og prismessig. Mange trodde at en telefon fra produsent X ikke var kompatibel med videotelefoni med produsent Y sin telefon osv. Med videotelefoni fra iPhone til iPhone og operatører mye bedre rustet for videotelefoni vinker Apple kanskje farvel til mange av mytene og usikkerhetene rundt det hele. Om det er èn ting som er unektelig angående Apple er det at de er svært flinke til å engasjere, og derfor vil jeg overhodet ikke bli overrasket om videotelefoni faktisk ville fått et comeback om de får det til over 3G.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk er så besatt av hvem som gjorde ting først. Det burde da være mye viktigere, og ikke minst mer spennende, hvem som får det til. Om Apple nå formodelig får til å gi videotelefoni en real oppsving, vil dere da sitte og si "de var ikke først"?

Lenke til kommentar

Jeg tror at manglende interesse for videotelefoni for vanlige brukere ikke har noe med dårlig utviklet teknologi å gjøre. Men heller at man generelt ikke har noe ønske/behov for å se den man ringer til. Kan ikke si at jeg på noe tidspunkt har følt behov for å se den jeg ringer.

Lenke til kommentar

Ikke minst et kornete, laggy bilde som ikke er i sync med lyden i det hele tatt.. Dessuten har vi fort et problem her i norge siden utbyggingen av nett er såpass skral. Store deler av landet vårt har ikke 3G-dekning, særlig når det gjelder alle andre enn Telenor, men også Telenor har mange "sorte hull". Dessuten er det for meg veldig kunstig å gå og holde mobilteletutten foran trynet hele tida. Den du snakker med får gjerne førsteklasses utsikt til alle nesebuser, eller du holder kameraet for nært, for langt unna, for urolig etc.. Men jeg er selvfølgelig åpen for å bli overbevist, selv om jeg stiller til start på "veldig skeptisk" på skalaen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...