Gå til innhold

Nokia mister grepet på hjemmebane


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde jeg skulle få vite hvordan det lå an med Nokias markedsandeler på hjemmebane (Finland).

 

Selv om det har gått nedover i Europa så er det ikke til å kimse av en markedsandel på nesten 1/3 av det europeiske markedet. Det er ingen andre som kan skryte av å ha så høy markedsandel. Nokia er størst. Jeg synes ikke det henger på greip med uttrykket til mannen i illustrasjonsbildet:

 

post-3851-1278601813,3105_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Nokia det siste årtusen, nettopp på grunn av at jeg har synes de har hatt best operativsystem(pga av at det er så nøkternt kontra f.eks samsung og SE)

 

Nå er jeg drit lei, og når jeg ikke gidder å ha min N97 mini lenger, er det tvilsomt at det blir Nokia. De gjør rett og slett ikke en god nok jobb __lenger__ =/

Lenke til kommentar
Jeg trodde jeg skulle få vite hvordan det lå an med Nokias markedsandeler på hjemmebane (Finland).

 

Selv om det har gått nedover i Europa så er det ikke til å kimse av en markedsandel på nesten 1/3 av det europeiske markedet. Det er ingen andre som kan skryte av å ha så høy markedsandel. Nokia er størst. Jeg synes ikke det henger på greip med uttrykket til mannen i illustrasjonsbildet:

 

post-3851-1278601813,3105_thumb.jpg

Hvis markedsandelen går nedover så er det kanskje ikke ønskelig.

 

Jeg synes likevel det er merkelig at det er Samsung som er på vei forbi. HTC er jo en mye mer spennende produsent. Samsungs forsøk på skall på toppen av Android kan ikke måle seg med Sense.

Lenke til kommentar

Hmmm, dette var merkelig trodde Apple hadde i hvertfall 80-90% markedsandel jeg. Eller var det kanskje bare dekningen i media? :hmm:

 

80-90% av alle solgte enheter? Da har du bomma greit ihvertfall.

:no:

 

Er det litt vanskelig for deg å forstå ironi?

 

We are on the internet my friend. Ikke så lett og uttrykke eller forstå ironi der.

Lenke til kommentar

@Conflict, om du mener at @DredG skrev ironi tror jeg både du og @DredG må gjøre noe drastisk med måten dere presenterer ironi skriftlig på. Kommentaren til @DredG er det jommen ikke lett å se at er ironi for noen som helst andre enn dem som kjenner han eller henne.

 

Synes også det er snodig at Samsung tar seg over HTC. At Nokia derimot synker gjør pent lite all den tid dem fokuserer på Symbian. Jeg liker litt tanken på dette med at mange produsenter smeller inn samme OS i telefonene (android), fordi at mobiler med samme operativsystem på forkjellige måter kunne jobbet godt sammen i fremtiden. Hva til er en annen sak, det aner jeg ikke, men mye moro kunne det nok blitt.

Lenke til kommentar

Nokia har gjort en del feil...

 

De tviholder på Symbian. Nå om dagen har apps mye å si for hvordan folk bruker telefonene sine. Det må være lett for en tredjepart å utvikle, og distribuere en app.

 

De burde heller laget telefoner med Android. De har jo prøvd med sin egen Ovi-store, men tror ikke den har slått helt an... Det jeg tenker på, når jeg tenker Nokia, er tunge menyer, med masse valg før du finner det du skal ha. Tror de burde begynt på scratch, og satset litt på Andriod istedet for sitt eget system.

Lenke til kommentar

Jeg mener Nokia lager noen av de bedre telefonene og da mener jeg hardware. Jeg har vel egentlig ikke noe imot Symbian da ja syntes det funker bra etter mange års bruk med de programmene jeg trengte.

 

Jeg mener Android + IOs er kansje litt hypa opp egentlig, men bruker selv Android idag da det alltid morro og teste noe "nytt" Men det er endel funksjoner jeg savner på Android som ligger standard på Symbian, men man kan jo seff legge inn de appsene på Android slik at man får det, men kansje litt dumt?

 

Totalvurdering av av Anndroid vs Symbian er tja 60-40 til Android

 

IOs hopper jeg over da jeg ikke vil bli bura inne :ph34r:

 

18460772.png

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med Symbian, men det er på taste-telefon (hva pokker kaller man telefoner som ikke er trykkskjermstelefoner ..?). Av det jeg har prøvd blant trykkskjermstelefoner fra Nokia har det vært tregt og seigt i bruk, og innholdet har ikke vært i nærheten av det iOS og Android kan skilte med. Det er ikke unaturlig at Nokia mister salg da ...

 

Simen1: Når salget faller 16 prosent på ett år, syns jeg det er greit med en bekymret mine. Hva smarttelefonsalget angår er det hele 19,3 prosent fall. Ikke småtteri, egentlig.

Lenke til kommentar

Hmmm, dette var merkelig trodde Apple hadde i hvertfall 80-90% markedsandel jeg. Eller var det kanskje bare dekningen i media? :hmm:

@Conflict, om du mener at @DredG skrev ironi tror jeg både du og @DredG må gjøre noe drastisk med måten dere presenterer ironi skriftlig på. Kommentaren til @DredG er det jommen ikke lett å se at er ironi for noen som helst andre enn dem som kjenner han eller henne.

 

Kjenner ikke vedkommende, og jeg skal innrømme at jeg så to ganger på innlegget før jeg så ironien. Mulig h*n ikke engang var ironisk. Kan hende det bare var et menneske som kom med ett eller annet random utsagn. Men om det var ironi, så :thumbup:

Lenke til kommentar
Symbian er greit det, men preges av årene

Med "preget av årene" forstår jeg at at Nokia har hatt lengre erfaring med Symbian enn andre produsenter har med Android, fått det mer modent, mer stabilt, mer optimalisert og bedre. Da skjønner jeg ikke hvordan du i samme setning kan si at du føler Android ligger et hestehode foran. Kan du forklare?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...