Gå til innhold

Prototyp på Intel-mobil vises frem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En fordel med x86 i telefoner er at det blir enklere å få portet programvare til den. Det er da ingen store ulemper med å velge x86, problemet er ikke instruksjonssettet men arkitekturen til prosessorene.

 

Meego vil være i én utgave for tablet-aktige ting og én for telefon. Jeg gleder meg veldig til telefoner med Meego kommer, det vil bli raskere enn f.eks. Android samtidig som det vil bruke standardiserte biblioteker og være enklere for utviklere. Allerede nå ser det veldig bra ut.

Lenke til kommentar

De Atom CPUene som er laget for mobiltelefoner og tablet er nok flotte, men de Atom CPUene som har vert solgt i Netbooks er i mine øyne ubrukelige for maskiner man faktisk skal bruke. Der vil jeg mye heller se at CULV prosessorene tar over.

 

Når jeg ser Atom tenker jeg med en gang sirup.

Lenke til kommentar

De Atom CPUene som er laget for mobiltelefoner og tablet er nok flotte, men de Atom CPUene som har vert solgt i Netbooks er i mine øyne ubrukelige for maskiner man faktisk skal bruke. Der vil jeg mye heller se at CULV prosessorene tar over.

 

Når jeg ser Atom tenker jeg med en gang sirup.

 

 

Vil ikke si det. Jeg sitter selv på en netbook med den svakeste Atom-prosessoren som er å få tak i, og synes at prosessorfarten er akseptabel til det den skal brukes til. Spotify og Opera går helt fint.

 

 

Lenke til kommentar

Hvordan skal dette gå mhp batteritid, de beste atom-maskinene klarer idag kanskje 9timer standby uten bruk, vanlige mobiler idag klarer alle minst 4-5 dager.

 

9 timer standby? Min helt normal bærbare av eldre dato, uten noe særlig god batterilevetid står jo i dagesvis på standby (hvilemodus)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jo, alle funksjonene er på. Mottar samtaler, sms osv. Standby på datan er bare en raskere måte å skru av og på maskinen.

 

En pc i hvilemodus reagerer også fra input, via tastatur, nettverk eller annet, minnet er 100% intakt osv. Det er ikke "en raskere måte å slå av og på maskinen", hvilemodus er mye nærmere standby på en telefon enn det er å bare sette på en PC uten å gjøre noe på den.

 

AtW

Lenke til kommentar

En fordel med x86 i telefoner er at det blir enklere å få portet programvare til den.

Det er en fordel med en stor bakside. Det kan også bety at vi får masse dårlig portet programvare som ikke egentlig er tilpasset plattformen.

 

Jeg ser ikke at dette er noen stor bakside, det finnes sikkert en milliard drittprogrammer til windows, plager ikke meg nevneverdig, fordi jeg ikke bruker de.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...