Gå til innhold

Flybredbånd tar av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok et potensielt gebyr man kan legge til de reklamerte flyprisene hvis man vil.

 

199 kr + CO2-avgift + merverdiavgift + gebyr for å ikke bestille på internett eller gebyr for å bestille på internett + parkeringsgebyr eller transport + gebyr for setereservasjon + avbestillingsforsikring + gebyr for innsjekket bagasje + gebyr for håndbagasje + gebyr for Wlan på avgangsflyplassen + svinedyr drikke + svinedyr mat på både flyplass og i flyet + toalettgebyr i flyet + gebyr for Wlan på ankomstflyplassen og nå + gebyr for Wlan i flyet.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nok et potensielt gebyr man kan legge til de reklamerte flyprisene.

 

199 kr + CO2-avgift + merverdiavgift + gebyr for å ikke bestille på internett eller gebyr for å bestille på internett + parkeringsgebyr eller transport + gebyr for setereservasjon + avbestillingsforsikring + gebyr for innsjekket bagasje + gebyr for håndbagasje + gebyr for Wlan på avgangsflyplassen + svinedyr drikke + svinedyr mat på både flyplass og i flyet + toalettgebyr i flyet + gebyr for Wlan på ankomstflyplassen og nå + gebyr for Wlan i flyet.

Du velger selv om du ønsker å benytte deg av flyselskaper som opererer med gebyrer. Dette er nok også en tjeneste man kan velge å kjøpe ombord, i likhet med mat.

 

Bredbånd på fly er ikke noe nytt, jeg har selv brukt det ved et par anledninger når SAS hadde det på sine fly, problemet var bare at tjeneste ikke lønte seg for Boeing som driftet systemet, og det ble derfor lagt ned. http://en.wikipedia.org/wiki/Connexion_by_Boeing

Lenke til kommentar

Nok et potensielt gebyr man kan legge til de reklamerte flyprisene.

 

199 kr + CO2-avgift + merverdiavgift + gebyr for å ikke bestille på internett eller gebyr for å bestille på internett + parkeringsgebyr eller transport + gebyr for setereservasjon + avbestillingsforsikring + gebyr for innsjekket bagasje + gebyr for håndbagasje + gebyr for Wlan på avgangsflyplassen + svinedyr drikke + svinedyr mat på både flyplass og i flyet + toalettgebyr i flyet + gebyr for Wlan på ankomstflyplassen og nå + gebyr for Wlan i flyet.

Unnskyld, men hva i helvete er det du har røykt? Selvfølgelig vis kan ikke flyselskapene inkludere alt vi måtte ønske i prisen da det ville ført til en mye høyere basispris for oss vanlige folk som ikke har bruk for alle tilleggstjenestene.

 

For ordens skyld: SAS tar 25 kroner i bestillingsgebyr over internett, og Norwegian tar 50 kroner per kolli bagasje. Du ender altså opp med å betale 25-50 kroner mer enn den annonserte prisen til flyselskapet. I tillegg må du betale for flybuss på de fleste flyplassene, men der stopper ekstrautgiftene hvis du er gjerrig av deg. Du trenger ikke kjøpe dyr mat og drikke, det går an å ta med matpakke og tomme vannflasker. Setereservasjon er for de spesielt interesserte, og hvis du virkelig har behov for internett på flyplassen har du antageligvis et 3g-abonnement allikevel. Alt i alt ser jeg fint lite å syte over. Hvis du vil ha en rolig å behagelig reise der alt er inkludert i prisen, kan jeg foreslå tog.

 

(Jeg skjønner at du ikke var 100% seriøs da alle statlige avgifter er inkludert i billettprisen, håndbagasje er gratis og toalettene både på flyet og flyplassen var gratis sist jeg sjekket.)

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

For ordens skyld: SAS tar 25 kroner i bestillingsgebyr over internett, og Norwegian tar 50 kroner per kolli bagasje. Du ender altså opp med å betale 25-50 kroner mer enn den annonserte prisen til flyselskapet.

Eneste grunnen til at SAS tar ett "servicegebyr" er at de er lovpålagt etter danske regler. Alle prisene SAS annonserer med er også dette gebyret inkludert.

 

http://www.sas.no/no/Misc/Misc_Container_Page/Servicehonorar/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nok et potensielt gebyr man kan legge til de reklamerte flyprisene

He, he ... ja.

 

Jallaprising av biletter og in-flight tjenester, teatralsk sikkerhetskontroll, stadige kanselleringer og forsinkelser. En artig bransje.

 

Onboard Wi-Fi burde være like selvfølgelig som toalett i våre dager. Ikke at det har noen betydning for meg personlig siden jeg sovner uansett.

 

Note;

Allikevel er SMS den klare vinneren av tjenestetilbydere's griskhet. Med god margin.

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 7. juli 2010 - 13:38' timestamp='1278502715' post='15905140']

For ordens skyld: SAS tar 25 kroner i bestillingsgebyr over internett, og Norwegian tar 50 kroner per kolli bagasje. Du ender altså opp med å betale 25-50 kroner mer enn den annonserte prisen til flyselskapet.

Eneste grunnen til at SAS tar ett "servicegebyr" er at de er lovpålagt etter danske regler. Alle prisene SAS annonserer med er også dette gebyret inkludert.

 

http://www.sas.no/no/Misc/Misc_Container_Page/Servicehonorar/

Takk for rettelsen. Jeg var ikke klar over det. Jeg burde kanskje presisert det, men med den "annonserte prisen" mente jeg først og fremst prisen du får opp når du går inn på selskapets bestillingsside. Jeg har i grunn ikke noe forhold til hvordan de annonserer gjennom andre media da jeg ser veldig lite reklame. Uansett styrker jo dette bare argumentet mitt om at å klage på "skjulte gebyr" i flybransjen bar er tøv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Uansett styrker jo dette bare argumentet mitt om at å klage på "skjulte gebyr" i flybransjen bar er tøv.

Tja, det spørs hva en ser på som en naturlig tilleggstjeneste og hva som burde være en del av pakka.

 

Hvorfor er det f.eks avgift for å velge sete på forhånd ?

Er det naturlig å ta penger for å motta betalingen ?

Burde folk ha krav på drikke når de blir sperret inne i en hermetikkboks i mer enn X timer ?

 

etc, etc...

Lenke til kommentar

Snakker om SAS... Langdistanse med SAS er så smertefritt at selv ikke jeg savner bredbånd. Med gratis drikke/drinker, LCD-skjerm med tilhørende håndkontroller og masser av spill og filmer gjør at Kastrup-Bangkong går som en lek. Torp-Standstedt med Ryanair er værre.

 

Dessuten finnes det bøker i fleng på flyplassen.

 

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det, men bredbånd på fly er ikke noe savn for min del.

 

For de som har en flere timers flytur i jobbsammenheng derimot... der skjønner jeg poenget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

For de som har en flere timers flytur i jobbsammenheng derimot... der skjønner jeg poenget.

Vel, jeg har en del reiser i året. Det er avslapping. Etter at du har vært et sted i et par dager med mye stress og mas er det godt å kunne slippe epost og mobilsamtaler på flyet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...