Gå til innhold

Test ut ny Windows Live


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke XP nei,

jaja

MS, FRACK YOU !! :-P

Ikke nok med det, men den støtter ikke MS-DOS 6.22 engang, forstå det den som kan...

 

Vil si XP er mer brukt enn MSDOS 6.22 ..

 

Og burde ikke være noen teknisk hindring for å støtte XP på ihvertfall noen av programmene..

Er sikkert for å sakte men sikkert fase ut XP og "presse" folk over til Win7.

Har ikke noe å si for meg, har ikke hatt XP på 2år..

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar

Tydelig at mange her er utrolig kritiske og negative på forhånd og har fått en veldig dårlig første inntrykk av Windows Live 2011 BETA?

 

Nå bruker jeg stort sett kun Live Messenger biten av Live Essentials pakken fra Microsoft, så skal / kan ikke komentere så mye rundt de andre programmene osv.. Men selv ser jeg endel positivt i "nye messenger".

 

 

Det at jeg nå kan få opp så godt som alt som skjer på både Facebook rett inn i Live Messenger syntes jeg er ganske så greit og det ser faktisk overraskende oversiktlig og godt utført om du spør meg.

 

Det at jeg også kan knytte min WordPress blogg rett inn i IM programmet som jeg kjører så godt som 24 / 7 er også et veldig stort pluss, hvert fall for de av oss som tjener inn en liten slant på at folk klikker seg inn på bloggen sin så er det utmerket at ting blir så godt knyttet sammen!

 

 

Det er klart at det nok føles utrolig unødvendig og direkte overveldende med så tett tilknytning til ditt og datt for de av oss som aldri bruker programmet til annet enn ren IM-klient for chatting med andre, men du kan jo enkelt med ett lite klikk få denne utgaven til og bli så godt som identisk med forrige utgaven, så da ser jeg ikke helt det store problemet.

 

 

 

Her blir det nok sånn at de som faktisk kan utnytte seg av den tette tilknytningen til Facebook, WordPress, MySpace osv.. (Twitter med mer kommer vell senere?) få ganske så mye mer ut av Live Messenger enn noen gang før, mens de av oss som ikke har behov for dette vil opplevde Live Messenger som mer bloated enn noen gang, men sånn er det nå engang, Microsoft velger å knytte seg tettere opp mot de mest brukte nettjeneste som er der ute og i det lange løp vil nok flere brukere dra fordeler av dette enn det er brukere som faktisk ikke benytter disse tjeneste, for de av oss som føler dette blir bloated, vi bruker jo allerede alternative IM-applikasjoner fra før av uansett?

 

 

Er det noe jeg virkelig legger merke til så er det at videosamtaler har fått en SKIKKELIG overhaling!

Her har alt fra lydkvalitet til ikke minst bildekvalitet fått seg en skikkelig forbedring, nå ser det jo faktisk ut som Logitech QuickCam Pro 9000 faktisk skyter i 720P@30 og ikke som noe gammelt vrøvl som katte tok med inn slik som før.. Og det at du endelig kan skalere størrelsen på videosamtaler til ønsket størrelse er nærmest en velsignelse for meg som benytter videosamtale daglig sammenlignet med tidligere versjoner hvor det enten var det knøttlille vinduet eller fullskjerm, og sistnevnte er jo ubrukelig om du faktisk skal bruke PC-en til noe annet mens du har videosamtale, samtidig som videokvaliteten var så avleggs før at full skjerm var totalt bortkastet uansett.

 

 

 

Så jeg ser veldig mye positivt her, hvert fall ut ifra mitt brukermønster av Live Messenger!

Dog er det litt irriterende og merkelig at det ikke ser ut til å være noen innstilling som lar deg se kontaktlisten din med diverse nicknames istedenfor fult navn? Vil heller seg en kompis som Kim || Bla, bla, bla istedenfor Kim Ove Haugen.

Lenke til kommentar

Det skyldes stort sett fordi du har vært som appear offline eller noe liggende og ikke har trykket på alternativet "appear online to everyone", ellers så vil kun utvalgte kontakter se deg som online og som vanlig så går det utrolig dårlig å ha samtaler med folk når du står som appear offline!

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...