Gå til innhold

Test: Corsair Force F120


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig fin test, men etter min mening er denne priset for høyt i forhold til Intels SSD-er. Ytelsen er på omtrent samme nivå, kapasiteten er midt mellom 80 og 160GB og prisen er mye nærmere Intels 160GB enn 80GB. Det er for all del flott at det endelig finnes en kontroller som kan konkurrere med Intel, vi får bare håpe at den snart også kan konkurrere på pris.

Lenke til kommentar

Dere er nok tjent med å bruke Sector Boundaries på 4kb på disse SSD'ene med Sandforce kontroller, legg til en graf med 4kb på IOMeter/AS SSD siden..

 

Sandforce ligger likt, bedre eller tett opptil Intel Gen. 2 når man kjører IOMeter med 4kb Sector Boundaries, som Vista/Win7 bruker, å basere IOMeter kun på XP's sector størrelse forteller styrken til Intel, men ignorerer styrken til SSD'er som er designet mot 4kb..

 

Det ligger IOMeter Configs med 4kb sectorer klar i førsteposten i SSD Benchetråden.

Lenke til kommentar

Dere har skrevet under spesifikasjoner:

 

"Lagringskapasitet: 100 GB (alt. 200 GB)"

 

Denne er vel egentlig på 120GB som det også står på enheten på bildet.

Fin ytelse, men noe dyrt for 120gb.

Riktig, riktig, rettet nuh!

 

 

Dere er nok tjent med å bruke Sector Boundaries på 4kb på disse SSD'ene med Sandforce kontroller, legg til en graf med 4kb på IOMeter/AS SSD siden..

 

Sandforce ligger likt, bedre eller tett opptil Intel Gen. 2 når man kjører IOMeter med 4kb Sector Boundaries, som Vista/Win7 bruker, å basere IOMeter kun på XP's sector størrelse forteller styrken til Intel, men ignorerer styrken til SSD'er som er designet mot 4kb..

 

Det ligger IOMeter Configs med 4kb sectorer klar i førsteposten i SSD Benchetråden.

 

Med 4kb sector boundaries ender IOPS-tallet på litt over 50.000, vi prøvde oss litt frem og tilbake akkurat der under testingen.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg ble ikke helt overbevist om å velge Corsair fremfor Intel. Slik jeg ser det tilbyr Intel et bedre produkt. Dette fordi den er mer prisgunstig og fortsatt har en rå ytelse. Ivertfall jeg setter ikke større krav til SSD enn det Intel tilbyr. Altså med tanke på mitt bruk.

 

EDIT: Skrev feil rekkefølge, så det ga feil mening. :p

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar

Jeg ble ikke helt overbevist om å velge Intel sin fremfor Corsair. Slik jeg ser det tilbyr Intel et bedre produkt. Dette fordi den er mer prisgunstig og fortsatt har en rå ytelse. Ivertfall jeg setter ikke større krav til SSD enn det Intel tilbyr. Altså med tanke på mitt bruk.

 

Hva med OCZ? Vet du om de har varer av kvalitet?

Lenke til kommentar

Jeg ble ikke helt overbevist om å velge Intel sin fremfor Corsair. Slik jeg ser det tilbyr Intel et bedre produkt. Dette fordi den er mer prisgunstig og fortsatt har en rå ytelse. Ivertfall jeg setter ikke større krav til SSD enn det Intel tilbyr. Altså med tanke på mitt bruk.

 

Hva med OCZ? Vet du om de har varer av kvalitet?

Oi, fikset en liten feil i innlegget mitt. Nei, jeg vet egentlig ikke hvilke av OCZ eller Corsair du bør kjøpe. Så mye kunnskap om SSD har jeg dessverre ikke. Men jeg tror ikke OCZ er et dårlig kjøp. Noen andre bør svare på dette. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...