Gå til innhold

Adobe Flash Player 10.1 offisielt lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yay! Istedet for 1 kjerne som går beserk til tider i Flash så kan vi nå få se 1600 stream prossesorer på ett 5870 gå totalt amok på flash ads og filmklipp...

 

Nei takk, er en grunn til at jeg har koblet ut hardware akselerasjonen i min flashplayer, har andre oppgaver GPUen skal jobbe med selv om nettleseren er oppe.

Lenke til kommentar

Yay! Istedet for 1 kjerne som går beserk til tider i Flash så kan vi nå få se 1600 stream prossesorer på ett 5870 gå totalt amok på flash ads og filmklipp...

Nå er faktisk "videoprosessoren" primært en dedikert del av en GPU kjerne. Det er derfor strømforbruket er relativt lavt sammenlignet med 3D.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en irriterende oppførsel med at skjermen "hopper" når en youtube video starter, akkurat som noe lastes inn og bruker tid på å settes i gang. Har kjørt flash rc en stund, så kanskje det er denne akselerasjonen som er problemet. Isåfall skal jeg defintivt disable den når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

På min bærbare med Intel 945GSE chipset og Atom N280 prosessor, vil Adobe flash player 10.1 kunne flytte noe av videodekodingsjobben (Youtube 720p eller 1080p) fra prosessoren til grafikkdelen av brikkesettet? Hvor mye vil i så fall det hjelpe på et så svakt brikkesett som dette?

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mye til hjelp dette er på den bærbare, som er den som sliter når Flash setter igang.

 

Jeg har testet betaen lenge - og det er en fantastisk forskjell på video på svakere maskiner. Så lenge du har et kort som er nytt nok til å gi hardware støtte så avlastes typ 90% eller deromkring på skjermkortet. Kort sagt kan du spille av h.264 1080p omtrent uansett hva prosessor du har - til og med på en lusen atom.

 

Jeg ville aldri vurdert å gå tilbake siden jeg begynnte å bruke betaen med HW aksellerasjon.

 

Forresten, vet noen om denne versjonen bare er en offentlig lansering av beta versjonen eller om den fktisk inneholder noe mer enn gamle betaen?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

På min bærbare med Intel 945GSE chipset og Atom N280 prosessor, vil Adobe flash player 10.1 kunne flytte noe av videodekodingsjobben (Youtube 720p eller 1080p) fra prosessoren til grafikkdelen av brikkesettet? Hvor mye vil i så fall det hjelpe på et så svakt brikkesett som dette?

 

Sjekk release notes for hvilken hardware som støttes:

http://labs.adobe.com/technologies/flashplayer10/releasenotes.pdf

Det skal ikke mye hestekrefter til for å ha relativt bra hardware decoding for video heldigvis.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Bare synd at de ikke har giddet å få HW dekoding til å funke i Linux. :cry:

VDPAU er vist nok ikke standarisert nok.

 

Hadde gledet meg til å få flash video til å fungere på min lille Atom, men for å få til det må jeg vist nok punge ut for en windows lisens først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...