Gå til innhold

Canon 5D Mark II på dypt vann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvem var det som greide å holde pusten i de 4 minutter og 17 sekunder filmen varte? Uten å få oksygenmangel til hjernen i tillegg ^_^

Personen som filmet brukte nok "re-breather" type dykker-utstyr - det er derfor vi ikke ser noen bobler. Og dette er nok satt sammen av flere sekvenser.

Lenke til kommentar

Så hvem var det som greide å holde pusten i de 4 minutter og 17 sekunder filmen varte? Uten å få oksygenmangel til hjernen i tillegg ^_^

Personen som filmet brukte nok "re-breather" type dykker-utstyr - det er derfor vi ikke ser noen bobler. Og dette er nok satt sammen av flere sekvenser.

 

 

Thank you, Capt. Obvious!

Endret av Nerfy
Lenke til kommentar

Litt feil informasjon i denne artikelen.

Guillaume Nery fridykket IKKE ned til 202m ved å holde pusten, de heller ikke sagt at de brukte finner. Det er meget mulig at Julie Gautier brukte det da hun filmet, men Guillaume brukte ikke det, noe man ser i filmen.

Hvis man leser bloggen til Guillaume Nery så står det:

"This video is a FICTION and an ARTISTIC PROJECT, I don't claim to have reached the bottom of the hole (202m) without rope and fins, as the world record in no-fins discipline is 95m."

 

For de av dere som tror at det ble brukt rebreather for å lage denne filmen så tar dere nok feil.

"All the shots were made on breath hold by Julie Gautier."

 

To referanser:

http://guillaumenery.over-blog.com/article-free-fall-base-jumping-at-dean-s-blue-hole-51612353.html

 

http://www.grindtv.com/outdoor/blog/17914/freedivers+breathtaking+plunge+into+abyss+caught+on+video/

Lenke til kommentar

Flot er det.

 

Men det viser også med alt for stor tydelighed problemet med for lidt farvedybde i den sorte ende (alle fire formatter). Man ser et underligt stribet resultat med bølgende mørkere og mørkere bånd mod det sorte 'hul', som man også får når man ser HD-tv af fx gamle film noir.

Jeg ser 'kun' de 256 nuancer af gråt fra hvid til sort i normalt 32-bit.

 

Jeg ved så ikke om begrænsningen ligger i kompression brugt af dem der uploadede til youtube, eller i selve video-formattet, eller bare mit hardware - eller måske alle delene?. Jeg antager ikke at det er kameraet der har problemet?

 

Troede faktisk at der var en slags 'anti aliasing' til at opbløde dette fænomen, men det er måske bare min ønsketænkning? Det synes ikke at være tilfældet her i hvert fald.

 

Kan nogle gøre mig lidt klogere på dette?

Endret av EskeRahn
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...