Gå til innhold

Kan man se pikslene på Iphone 4?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teddy: Har du blekkprikker (dots) i stedet for piksler på din skjerm?

 

Ja, har du ikke fått med deg det siste nye? Liten blekkskriver under skjermen. Oppløsningen er knall, og skjermen er veldig rolig og god for øynene da jeg slipper bakgrunnsbelysningen. Problemet ligger i responstiden. Ikke noe å spille CS på.

 

dpi, ppi, pip-pip, jeg vil ha dip(p)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan SAMOLED er i dagslys? IPS er jo som kjent ikke noe å skryte av utendørs, men i presentasjonen av Galaxy S så ble det lagt vekt på at den var bedre i dagslys enn AMOLED.

 

Har sett bilder av det sammenlignet med Iphone 3gs og det var sinnsykt stor forskjell. SAMOLED virket utrolig bra i dagslys og hadde sterke klare farger i forhold til den blasse skjermen på iphone. Men kan jo hende denne nye oppløsningen osv gjør kaka ? Ikke vet jeg...

Hadde nok gått for Galaxy S hadde det ikke vært for at den mangler flash til kameraet!! Det er kjekt å ha uansett om du bruker kameraet eller bare trenger lys i ett mørkt sted!!

Lenke til kommentar

Holder helt og holdent med Samsung her, LCD er og blir en teknologi uten alt for store fremtidsutsikter. AMOLED har et mye større potensiale og viser seg allerede å ligge langt framfor de beste skjermene av LCD-type, inkludert iPhone 4 sin skjerm. Virker nesten som at Jobs vet dette selv, så mye vekt som han legger på pikseltetthet, som langt ifra er noe svar på om en skjerm er bra eller dårlig.

Lenke til kommentar

OLED har enda mye å ta igjen. Samsung sin versjon skal være litt bedre en andre OLED-skjermer i sollys, men det ser enda ikke helt bra ut:

http://mobilen.no/wip4/test/test-innertier-fra-samsung/d.epl?id=44752

 

Pixeltetthet har mye og si på en skjerm til en håndholdt enhet. Jo bedre syn du har, dess viktigere er det:

http://blogs.discovermagazine.com/badastronomy/2010/06/10/resolving-the-iphone-resolution/

Lenke til kommentar

Er panelet i iPad det samme som i iPhone 4?

Kan ikke huske å ha sett at FFS er brukt i iPad, så vi får vente til iPhone 4 kommer i salg.

 

Jeg tror ikke OLED er fremtiden da den har for mange åpenbare mangler. Løses disse, så er muligheten der, men innen da har det sikkert kommet annen teknologi som er bedre uansett.

Lenke til kommentar

OLED har enda mye å ta igjen. Samsung sin versjon skal være litt bedre en andre OLED-skjermer i sollys, men det ser enda ikke helt bra ut:

http://mobilen.no/wip4/test/test-innertier-fra-samsung/d.epl?id=44752

 

Pixeltetthet har mye og si på en skjerm til en håndholdt enhet. Jo bedre syn du har, dess viktigere er det:

http://blogs.discovermagazine.com/badastronomy/2010/06/10/resolving-the-iphone-resolution/

 

Pikseltetthet sier nada om fargegjengivelse, kontrastnivå, responstid, innsynsvinkel, for å nevne noe. Hjelper fint lite om skjermen har 100mpx oppløsning om den bare kan vise 3 farger og har en responstid på 5 sekunder.

Lenke til kommentar

Er panelet i iPad det samme som i iPhone 4?

Kan ikke huske å ha sett at FFS er brukt i iPad, så vi får vente til iPhone 4 kommer i salg.

 

Jeg tror ikke OLED er fremtiden da den har for mange åpenbare mangler. Løses disse, så er muligheten der, men innen da har det sikkert kommet annen teknologi som er bedre uansett.

Hvilke åpenbare mangler er det du sikter til? Såvidt jeg vet er det vel langt ifra noen månelanding man snakker om før man klarer å løse de ankepunktene som har vært mot OLED. Det viser seg jo også med tanke på satsningen fra både Samsung, Sony og flere at dette ikke er en teknologi de har dårlig tro på.

Lenke til kommentar

Er panelet i iPad det samme som i iPhone 4?

Kan ikke huske å ha sett at FFS er brukt i iPad, så vi får vente til iPhone 4 kommer i salg.

 

Både Ipad og Iphone 4 bruker IPS skjermer. FFS finnes i f.eks. HTC Hero uten at den er noen kjempe i sollys heller. Så dette er nok langt fra noen revolusjon på dette området.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...