Gå til innhold

2 GHz i telefonen før året er omme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som det har blitt kommentert før: Dere har tittelbilder i en egen klasse! :D

Totalt surrealistisk, men kult er det. Fortsett slik. Litt humor på en grå arbeidsdag er helt topp :)

 

Ellers så er jeg spent på om batteriteknologien klarer å henge med i utviklingen her. Kraftigere telefoner vil vel tappe batteriet? Eller er motorola i gang igjen med bærereimene fra 80-tallet ;)

Lenke til kommentar

Nå finner de vel alltids på nye ting som gjør batteritiden bedre. Dagens teknologi har nok ikke så voldsomt mye å gå på, men jobber de ikke med brenselsceller for mobiltelefoner også?

 

 

Men det jeg reagerer på er dette:

 

"Jha spår også at mange bedrifter vil gi sine ansatte smarttelefoner i stedet for bærbare PC-er innen to år."

 

Dette tror jeg han bare kan drømme om. Smarttelefoner er ikke ett "content creation" device, de er som Microsoft sier greie for å gjøre små endringer, men å komponere hele dokumenter er ikke noe man ønsker å gjøre på en mobiltelefon med mindre man absolutt må.

Lenke til kommentar

jeg har ikke bærbar-pc pga smartmobiler. nå har jeg Nokia N900 å synes den er så bra at jeg ikke har behov får en bærbar-pc. kommer vel 2 batteri + lader snart :) batterilevetid blir ikke noe problem når jeg kan ha et oppladet batteri med meg :)

Lenke til kommentar

Det går jo an å bruke en stasjonær PC til sånt.

 

På fastlåste plasser ja. Om en arbeidsgiver skal kjøpe inn stasjonære maskiner til en ansatt så må de kjøpe inn minst to maskiner, og om det er personer som reiser endel i jobben så må de ha en laptop også, alternativet er å kjøpe inn en bærbar.

Lenke til kommentar

Ja, og da er det heller ikke snakk om at man erstatter en en bærbar PC med en mobiltelefon, så jeg står for at Motorola-gubben lever i drømmeland om han mener at bedrifter kommer til å kjøpe smarttelefoner istedenfor bærbare PCer om to år, de vil nok da som nå kjøpe begge deler.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke sikkert j_e reiser mye i jobben. Selvfølgelig vil ingen påstå at en smarttelefon erstatter en laptop i alle situasjoner, men det er heller ikke spesielt vanskelig å se for seg situasjoner der en smarttelefon kan gjøre en vel så bra jobb. Det er forholdsvis mange som sleper rundt på PCer kun for å svare på epost, for eksempel.

Lenke til kommentar

Hvorfor trengs egentlig mer 1Ghz pr dags dato?

Fordi ting blir mer avanserte og krevende for hvert år som går..

joda ser den. men hvorfor trengs det pr dags dato? har selv testet litt en av de 1Ghz telefonene og de er raske som olja lyn. Vist vi tenker på bruken av telefonene vi har no, er det ikke mer enn nok med 1 Ghz? Alt av film og spill som går på de småe skjermene går no kjempe fint no. 

 

 

Sier ikke at det aldri vil bli behov for det, men i 2010? hmm

 

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...