Gå til innhold

Sony satser videre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony trengte å erstatte innstegsmodellene for grepet på de gamle modellene var bare helt feil.

 

Nå var ikke disse modellene veldig spennende, men ser ut til å være greie innstegsmodeller. Har dere hatt de i hånda og prøvd de?

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Fantastisk at de har fiksa grepet på a390, ja. Venter bare på en a340 som slår ut a330 nå og, så kan jeg fortsette og selge Sony-SLR med god samvittighet. Sony har levert svært gode løsninger for ferske SLR-brukere, men med det merkelige, avkutta grepet som a330 og a380 har hatt, har det vært vanskelig å anbefale dem. Med dette er igjen Sony et reelt alternativ til Canon og Nikons entry-kameraer.

Lenke til kommentar

Fantastisk at de har fiksa grepet på a390, ja. Venter bare på en a340 som slår ut a330 nå og, så kan jeg fortsette og selge Sony-SLR med god samvittighet. Sony har levert svært gode løsninger for ferske SLR-brukere, men med det merkelige, avkutta grepet som a330 og a380 har hatt, har det vært vanskelig å anbefale dem. Med dette er igjen Sony et reelt alternativ til Canon og Nikons entry-kameraer.

Tror nok at a290 erstatter både a230 og a330. De to modellene hadde jo 10MP sensor kontra a380s 14mp sensor. Nå har a290 også 14mp sensor, og da er det ikke rom for en a340 ...

Lenke til kommentar

Med såpass små forskjeller mellom de 10 kameraene så ser jeg på dette som en måte å spamme markedet med ulike modeller slik at det skal se ut som de satser hardt. Egentlig er det bare ulike kombinasjoner av skjerm, sensor, stabilisering, søker og en del andre elementer. Ingen grunnleggende større forskjeller.

 

Klart de vil kapre mange rader i prislistene og se dominante ut der selv om salget av hver enkelt modell er lav.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror veldig mange av kritikerne til A230/330 grepet aldri har brukt kameraene over tid. Ihvertfall A330 med flippbar LV så fungerer grepet utrolig bra til LV fotografering, og ja det er LV du kommer til å bruke med disse kameraene 99% av tiden, så bra fungerer det.

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at det var noen A700-erstatter som ble vist fram på PMA. Jeg var til stede på pressekonferansen der, og ved avdukingen av EVIL-modellene og dSLR-dummyen, og jeg synes det så for lite ut til å være noen entusiastmodell i A700-klasse.

Lenke til kommentar

Litt merkelig å lansere disse så og si samtidig med NEX serien, som begge har "entry-brukerne" i målet. NEX 3 vil jo drepe disse, da med bedre bildekvalitet og film, samt mye mindre og finere.

Tror ikke disse står tilbake på NEX3/NEX5 når det gjelder bildekvalitet. Tipper at det er mye felles, bl.a. sensoren.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Litt merkelig å lansere disse så og si samtidig med NEX serien, som begge har "entry-brukerne" i målet. NEX 3 vil jo drepe disse, da med bedre bildekvalitet og film, samt mye mindre og finere.

Tror ikke disse står tilbake på NEX3/NEX5 når det gjelder bildekvalitet. Tipper at det er mye felles, bl.a. sensoren.

 

NEX har stort sett samme sensor som A550. En 14 mpx CMOS, som er like god/bedre på høy iso som flere konkurrerende DSLR-kameraer (blandt annet D90 som har stort sett samme sensor). Disse to nye har en CCD sensor på 14 mpx. Er disse ikke utviklet voldsomt, noe jeg tviler på, fra A330/80 så er bildekvaliteten utvilsomt bedre på NEX5 enn denne. 

 

 

Lenke til kommentar
<BR>A550 er IKKE bedre på bildestøy enn D90! Vår test av A500 og A550 kommer nå en av dagene, etter mange forsinkelser. Da kan dere få se testbilder og målinger.

 

Derfor jeg skrev like god/bedre da det finnes flere konkurrenter enn D90.  Nå er jo D90 best i klassen her ifølge allmenningen, men A550 skal ikke være langt unna ifølge det jeg har fått med meg til nå. Men jeg ser at jeg skrev litt galt der. Skulle vært omtrentlig like god (håper jeg iallefall).Blir spennende å se test! Gleder meg. Har selv A500, og er selfølgelig litt for lite objektiv pga det. Sammen med 16-105 så er jeg kjempefornøyd iallefall. Er spendt på hvilke linser dere har brukt

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...