Gå til innhold

Toshiba lokker med 3D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har snakket med mine kontakter i Toshiba Norge og de har denne teknologien klar for lansering i Norge i august med Intel Core-i7 740, 750GB, 4GB, BluRay brenner, 3D Nvidia Vision Graphics og Win 7 Home Premium.

 

De snakker om pris rundt 14990 i et 16" chassis med harman/kardon høyttalere og full pakke, inkl. briller med aktiv lukker.

Endret av notebook
Lenke til kommentar

Det skrives at dette er den første 3D laptop, det er i alle fall tull, kjøpte min ASUS 3D med samme utstyr i mai (med norsk OS og tastatur) til 11K

 

Men til de som vil skaffe seg 3D laptop er det bare en ting å si, gled dere til den kommer i hus :D Men som sakt, Toshiba er ikke den første

Lenke til kommentar

Spilleren må også oppdateres.

3D Blu-ray Disc

The Blu-ray Disc Association created a task force made up of executives from the film industry and the consumer electronics and IT sectors to help define standards for putting 3D film and 3D television content on a Blu-ray Disc.[116] On Dec. 17, 2009 the BDA officially announced 3D specs for Blu-ray Disc, allowing backward compatibility with current 2D Blu-ray players.[117] "The Blu-ray 3D specification calls for encoding 3D video using the "Stereo High" profile defined by Multiview Video Coding (MVC), an extension to the ITU-T H.264 Advanced Video Coding (AVC) codec currently supported by all Blu-ray Disc players. MPEG4-MVC compresses both left and right eye views with a typical 50% overhead compared to equivalent 2D content, and can provide full 1080p resolution backward compatibility with current 2D Blu-ray Disc players."[118] This means the MVC (3D) stream is backward compatible with H.264/AVC (2D) stream, allowing older 2D devices and software to decode stereoscopic video streams, ignoring additional information for the second view.

Also, according to Sony, PlayStation 3 consoles will receive a firmware upgrade to display 3D content, in particular Games on 10th June 2010,[119] but have said that they will release an update to enable 3D Blu-ray Disc playback before the end of the year [120]

http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc

Lenke til kommentar

Det skrives at dette er den første 3D laptop, det er i alle fall tull, kjøpte min ASUS 3D med samme utstyr i mai (med norsk OS og tastatur) til 11K

 

Blu-ray 3D og ikke 3D laptop..

 

Ok, mulig det er noe jeg ikke får tak på, er bluray 3d spiller noe spesielt?

Lenke til kommentar

ok, er i såfall bare bluray spilleren som kan være forskjell. Ellers koser jeg meg med 3D spill som avatar the game og BC2(der det funker) med nvidia sine briller og 120hz skjerm osv

 

Er vel greit å bruke små nyanser i markedsføring. Uansett tipper jeg prisen for en 3D blu-Ray spiller vil koste under mellomlegge på den Toshiban.

 

Men da bøyer jeg meg i støve å beklager at jeg beskylte Toshiba for å snakke usant :D

 

Men støtter ikke feks blu-ray på PS3 så kalt 3D film med en liten firmware oppgradering?

Endret av Gibos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...