Gå til innhold

Viser frem Eyefinity på fem skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde gjerne kjøpt meg et 5870 Eye6 kort hvis de hadde brukt noe annet enn DisplayPort koblinger. Trenger ikke flere skjermer jeg nå... :whistle:

Samme her. Jeg har et lite lass med 19-tommere med enten bare VGA eller både VGA og DVI, så det hadde vært fint med 6 stk DVI-I porter. Da skulle jeg gjerne kjørt 2 i høyden og 3 i bredden. (3840x 2048)

 

Men dette er egentlig ikke så vanskelig å få til med 2-3 skjermkort.

Lenke til kommentar

Fint med mange skjermer men jeg venter litt på AMD sitt svar på CUDA jeg..eller har jeg gått glipp av det?

 

Personlig venter jeg på litt bedre drivere dfra ATI, selv ikke elemntere ting som audio ut over hdmi fungerer helt som det skal. Men det er jo forsåvidt fint at de kjører på med flerskjermoppsett, flerskjerm er kult.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har ingen tro på dette her. For det første er det for dyrt å kjøpe så mange skjermer, men for det andre(og kanskje det mest viktigste) er det et helvete med alle de kantene. Har spilt blant annet spill over fire skjermer, og de kantene irriterer mer enn noe annet.

 

Det er kult at de får det til, men sålenge skjermene ikke blir kantløse, eller at spillene blir tilpasset flere skjermer, så er desverre forsatt en skjerm best!

Lenke til kommentar

Helt enig med MrLG og Bulletus. Hvem gidder 1 bilde strukket over X skjermer? Man er jo pikadø nødt til å ha 3-5 helt like, og jævlig gode skjermer som er kantløse. Koster mer enn det smaker.

 

Dog, hvis det kommer spill som støtter flerskjerm så forandrer jeg kanskje mening.

(Ser for meg f.eks. et FPS med en skjerm for taktisk kart, en for 'main view' og en til for f.eks. status på teammates og voip med highlighting osv... Hadde jo også funka til RTS og til og med bilspill: kart, frontrute, tidsliste m.m.)

Lenke til kommentar

Eyefinity = Shit "For øyeblikket"

 

Det er jo vel og bra med Eyefinity, men er jo ikke noe kult med svære kanter som ødelegger bildet, syntes AMD skulle lagd skjermer som kunne monteres sammen uten kanter, ville nok solgt endel av dem og dette villle gjort opplevelsen så mye bedre.

 

Som itilleg ikke koster så veldig mye :)

Lenke til kommentar

Blåbær, såpass vet jeg, tenkte litt på at dem kunne laget / fått en produsent til og lage skjermer egnet til Eyefinity, og ja Mr.A er inne på no. Tror kansje avtagsbare kanter kunne vært noe veldig fint. Men det med Eyefinity og folk som briefer med en haug av skjermer med permanente kanter er bare dritt, og jeg ler av de idiotene som tror det er bra, seff er det interresant, men med de kantene så ødelegges hele opplevelsen, håper virkelig vi får slike skjermer, så Eyefinity kan bli tatt skikkelig i bruk

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du får ati til å utvikle en åpen løsning, slikt skjer ikke. Se bare på nvidia som bruker masse penger på å utvikle cuda istedenfor opencl og andre løsninger. Det er lov til å håpe men i business er det penga som rår og da er det ikke lønnsomt å utvikle for andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...