Gå til innhold

U-serien ser dagens lys


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel Core i3 370M har en maks TDP på 35W, mens i5 520UM slår til med 18W. i3-varianten har 2,4GHz som eneste klokk, mens i5-varianten går dynamisk mellom 1,0 til 1,86GHz. Jeg bruker nå en CULV-prosessor med kun 1,4GHz, og den takler egentlig det meste greit. Det er først og fremst grafikk til spill og 1080p-video som mangler. Ettersom ingen av disse alternativene er ment å være kraftpakker, så mener i hvert fall jeg at i5 520UM, som gir bedre batteritid, vil stå som et bedre valg. Det eneste som da er negativt med disse maskinene er (A) elendig skjerm, (B) elendig høyttalere, © batterikapasiteten reduseres kjapt (sikkert samme prosentanslag som de med kortere batteri fra før, men siden de har et såpass bra utgangspunkt, så merkes det kjapt når 2-3 timer forsvinner etter bare noen få måneder).

Lenke til kommentar

Har bestilt Asus UL50VT allerede, men kult at denne artikkelen ble lagt ut på samme dag etter jeg bestilte PCen igår :D

 

Skal ikke bruke Asusen til gaming siden jeg gamer på PS3, men skal vel bruke den til filmtitting når jeg ikke har tilgang til min PS3, vanlig bruk og litt spilling av WC3 og League of Legend :)

 

Link til PCen jeg har bestilt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586142

 

Vet at PCen har en 1.3ghz prosessor, men skal jo ikke game, og den funker problemfritt og kjapt med Windows 7 og alt annet av hardware er nice. Prosessoren kan klokkes opp til 1.7Ghz, så kan hjelpe med en liten boost via et av programmene som følger med PCen.

Hadde jeg gamet på pcen, så hadde jeg nok valgt en annen laptop enn disse. nVidia 310 er vel ikke allverdens til alle de nye spillene og gir lav FPS, men til alt annet utenom gaming, så er disse ganske bra til det bruket.

 

Gleder meg til PCen kommer i posten neste uke. En perfekt PC om man ligger i senga f.eks siden PCen ikke gir ut varme og holder seg kald absolutt hele tida, og prosessoren til den jeg har bestilt er laget for å kjøres på lavt strømforbruk og gir ikke ut varme ut vifta så man svir leggene + at designet er ganske fristende :D

Endret av Jazz89
Lenke til kommentar

Har bestilt Asus UL50VT allerede, men kult at denne artikkelen ble lagt ut på samme dag etter jeg bestilte PCen igår :D

 

Skal ikke bruke Asusen til gaming siden jeg gamer på PS3, men skal vel bruke den til filmtitting når jeg ikke har tilgang til min PS3, vanlig bruk og litt spilling av WC3 og League of Legend :)

 

Link til PCen jeg har bestilt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586142

 

Vet at PCen har en 1.3ghz prosessor, men skal jo ikke game, og den funker problemfritt og kjapt med Windows 7 og alt annet av hardware er nice. Prosessoren kan klokkes opp til 1.7Ghz, så kan hjelpe med en liten boost via et av programmene som følger med PCen.

Hadde jeg gamet på pcen, så hadde jeg nok valgt en annen laptop enn disse. nVidia 310 er vel ikke allverdens til alle de nye spillene og gir lav FPS, men til alt annet utenom gaming, så er disse ganske bra til det bruket.

 

Gleder meg til PCen kommer i posten neste uke. En perfekt PC om man ligger i senga f.eks siden PCen ikke gir ut varme og holder seg kald absolutt hele tida, og prosessoren til den jeg har bestilt er laget for å kjøres på lavt strømforbruk og gir ikke ut varme ut vifta så man svir leggene + at designet er ganske fristende :D

 

Det er klart den gir fra seg varme. Hvis den ikke gjorde det, hadde den ikke trengt vifte. Setter du en PC på dyna di, kommer det ikke luft inn gjennom åpningene på undersiden, og da blir det fort varmt, selv på en ULV-maskin som UL50VT. Ikke gjør det! Bruk et eller annet hardt underlag eller laptopstativ mellom PC-en og dyna.

 

EDIT: Synes det er skuffende at Asus ikke klarer å komme med noe som kan konkurrere med Acer TimelineX. Disse nye Asus-maskinene hadde vært sammenlignbare med 3820TG/4820TG hvis de hadde brukt et bedre grafikkort, som f.eks. GeForce 335M. Akkurat nå er det kun Acer som tilbyr 13-tommere med god spillytelse.

Endret av oddsock
Lenke til kommentar

Har bestilt Asus UL50VT allerede, men kult at denne artikkelen ble lagt ut på samme dag etter jeg bestilte PCen igår :D

 

Skal ikke bruke Asusen til gaming siden jeg gamer på PS3, men skal vel bruke den til filmtitting når jeg ikke har tilgang til min PS3, vanlig bruk og litt spilling av WC3 og League of Legend :)

 

Link til PCen jeg har bestilt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586142

 

Vet at PCen har en 1.3ghz prosessor, men skal jo ikke game, og den funker problemfritt og kjapt med Windows 7 og alt annet av hardware er nice. Prosessoren kan klokkes opp til 1.7Ghz, så kan hjelpe med en liten boost via et av programmene som følger med PCen.

Hadde jeg gamet på pcen, så hadde jeg nok valgt en annen laptop enn disse. nVidia 310 er vel ikke allverdens til alle de nye spillene og gir lav FPS, men til alt annet utenom gaming, så er disse ganske bra til det bruket.

 

Gleder meg til PCen kommer i posten neste uke. En perfekt PC om man ligger i senga f.eks siden PCen ikke gir ut varme og holder seg kald absolutt hele tida, og prosessoren til den jeg har bestilt er laget for å kjøres på lavt strømforbruk og gir ikke ut varme ut vifta så man svir leggene + at designet er ganske fristende :D

 

Det er klart den gir fra seg varme. Hvis den ikke gjorde det, hadde den ikke trengt vifte. Setter du en PC på dyna di, kommer det ikke luft inn gjennom åpningene på undersiden, og da blir det fort varmt, selv på en ULV-maskin som UL50VT. Ikke gjør det! Bruk et eller annet hardt underlag eller laptopstativ mellom PC-en og dyna.

 

EDIT: Var visst U-Serien det var snakk om og ikke UL serien..

Endret av Jazz89
Lenke til kommentar

Denne U serien derimot vil konkurere med Timeline X serien. Personlig synes jeg den allerede eksisterende Timeline X ser ut til å komme bedre ut. Men bedre sent enn aldri.

EDIT: Var visst U-Serien det var snakk om og ikke UL serien.. Endret av Jazz89
Lenke til kommentar

Hvorfor snakker du om UL serien? Det som er nevnt er U serien.

 

Hva er det du surrer med?

Lol.. surra visst endel der.. Er på jobb og svarte fort uten å ha lest hele artikkelen.. Misforsto litt og det var visst U serien og ikke UL.. Ser ut som at den kan sammenlignes med TimelineX allikevel.

Har ikke helt sett at det er en U-Serie fra Asus, defor jeg misforsto litt. Trudde det var en ny serie for UL serien egentlig.

Sorry for bryet.

 

Rettet nå.

Endret av Jazz89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...