Gå til innhold

Nytt kabinett fra Corsair


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1100 kroner for et billig kabinett (amerikansk pris + 14% etter sammenligning med Antec 902)? Fractal Design Define R2 koster kun 590,- hos NetOnNet. Det bruker nesten samme kabelhåndtering, har støyisolerende elementer og er strengt tatt mye penere. Altså må den konkurrere på ytelse alene, og der er den ganske dyr satt opp i mot sterke konkurrenter som Cooler Master HAF 922. Utseendet synes jeg heller ikke var særlig pent. Ikke avskrekkende, men heller ikke tiltalende. :(

 

Edit: Å ha plass til HD 5970 er et pluss da. Innsiden er også veldig lekker og oversiktlig, men hva hjelper vel det når utsiden ser ut slik? :p

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Lurer jeg dere, pleier dere virkelig å se så mye på kabinettet deres at utseende er kjempe viktig?

 

Nei, funksjon, pris, ytelse og muligheter er for min del langt viktigere enn det estetiske ved kabinettet.

 

Mitt kabinett i dag ser ut som en kjedelig server med en blå stripe som lyser opp. Enkelt, veldig enkelt. Dog, du hører det ikke da det er komplett lydisolert, det er også modulbasert med det meste. Pent? nei.. Nyttig, funksjonsrikt og stille? Ja..

Lenke til kommentar

Lurer jeg dere, pleier dere virkelig å se så mye på kabinettet deres at utseende er kjempe viktig?

 

Nei, funksjon, pris, ytelse og muligheter er for min del langt viktigere enn det estetiske ved kabinettet.

 

Mitt kabinett i dag ser ut som en kjedelig server med en blå stripe som lyser opp. Enkelt, veldig enkelt. Dog, du hører det ikke da det er komplett lydisolert, det er også modulbasert med det meste. Pent? nei.. Nyttig, funksjonsrikt og stille? Ja..

 

Bor ikke nede i en bortgjemt kjeller, så vil gjerne at det skal se litt ordentlig ut på rommet mitt.

Sorry hvis den ble litt frekk, men er i litt grettent humør idag

Lenke til kommentar

Haha, neida jeg forstår den Möllers.

 

Hele poenget mitt er at mange kanskje tenker for mye på utseende og helt glemmer det som faktisk er viktig, funksjon og ytelse

 

ps: Min står i stua, rett ved siden av tven faktisk, minner meg lite om en kjeller da de er plassert "rett ved" vinduet som går ut i hagen :!:

Lenke til kommentar

Datamaskinen min er som et pent møbel, nettopp fordi kabinettet er estetisk vakkert (Silverstone Fortress FT01). Så ja, som med alle andre ting, at det er stilfult er et stort pluss. Det er ingen som har påstått at det kun er derfor de vil unngå det, men det er en del av totalvurderingen. Fractal Design Define R2 Pent / Kvalitetsinntrykk: Ja. Stille: Ja. Enkelt å bygge i/ funksjonelt: Ja. Temperaturer: Under middels, men fortsatt akseptabelt. Pris: Billig (590 kr) Corsair Graphite 600T Pent / Kvalitetsinntrykk: Nei. Stille: Ikke så vidt vi vet. Enkelt å bygge i / funksjonelt: Ja. Temperaturer: Sannsynligvis gode. Pris: Dyrt (ca 1100 kr) Etter en slik kjapp analyse, hvilket ville du foretrukket? Nå skal jeg likevel ikke uttale meg for mye før det er blitt lansert og testet..

Lenke til kommentar

Lurer jeg dere, pleier dere virkelig å se så mye på kabinettet deres at utseende er kjempe viktig?

 

Vel.. Interessant at du sier det, for i utgangspunktet er jeg enig. Men man skal huske at kabinettet er den eneste delen som er synlig av en PC. Samtidig, hvis man kan få i pose og sekk - altså funksjonalitet, støydemping og utseende - så går man jo for det ;)

Lenke til kommentar

Sant det du sier der Wikipedersen, om man kan få begge deler så er jo livet flott :)

 

Men på den annen side (For å gå litt imot meg selv) så hadde jeg aldri i livet kjøpt ett kabinett som ser slik ut, selv om ytelsen og alt hadde vært på topp: (Liker å ikke få mareritt hver gang jeg skal sjekke ett eller annet inni maskinen min/vedlikehold)

 

WEB_ImagePLID107218_0Dim600x600SMWAbsSMHMinSTrue_0_largeA.Jpeg

Lenke til kommentar

Sant det du sier der Wikipedersen, om man kan få begge deler så er jo livet flott :)

 

Men på den annen side (For å gå litt imot meg selv) så hadde jeg aldri i livet kjøpt ett kabinett som ser slik ut, selv om ytelsen og alt hadde vært på topp: (Liker å ikke få mareritt hver gang jeg skal sjekke ett eller annet inni maskinen min/vedlikehold)

 

Sant. Nå vil jeg ikke si at det du linker til er spesiellt pent :p Men smaken er som baken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...