Gå til innhold

Test: Nokia C5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har denne telefonen og mitt eksemplar har også "en liten glippe mellom metallinjen og baksiden av telefonen", uten at jeg har opplevd noe støv under dekslet så langt.

 

Jeg er ikke helt enig om at dette er en god telefon, hovedsaklig av to grunner:

 

* Skjermen er helt ubrukelig ute (verre enn min forrige telefon, Nokia 5220 Xpress. I testen hos Amobil ble skjermen til 5220 beskrevet som elendig ...)

* Vibrasjonsfunksjonen er så svak at den også er ubrukelig etter min mening.

 

Min gjennomgang av telefonen:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1228589

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Har nettopp kjøpt en Nokia C5, og mitt førsteinntrykk er at dette er en uhyre tungbetjent og vanskelig mobil

Har prøvd i 2 dager å få kontaktene overført fra sim-kortet til mobilen. Men umulig. Det er overhopdet ikke samsvar mellom håndboka og virkeligheten. De knapper og valg som nevnes i oppskriften(veiledningen) ser ikke ut til å eksistere på telefonen i det hele tatt. Men en hel masse juggel som man ikke har bruk for i utgangspunktet finnes, men ingen veiledning for det viktigste, Kontakter, ringing, sms, redigere kontakter, sletting. hvordan starte med å få lys på skjermen. Lyset slukket før du har fått sjekket halvparten av menyen osv. osv.

Jeg er ingen kløpper på mobiltelefoner, men fikk en kollega på jobben til å prøve. Hun hadde god erfaring fra mange telefoner, men på denne gikk hun fem på. Fikk ikke til noe.

Skulle gjerne hatt en veiledning som stemmer med terrenget !!

 

HB

Lenke til kommentar

Har du brukt Nokia telefoner tidligere, så er det ikke så bratt læringskurve. Du har Hjelp-meny i alle menyer, som f.eks. i kontaktmenyen. Du trykker velg på en kontakt, velger Merk alt og deretter velger du Kopier, så får du opp SIM kort som valg. Vanlig filbehandling med andre ord. Displaylys regulerer du i innstillinger > generell > tilpasning > display

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Brukte denne telefonen en liten periode istedet for min Galaxy S (første utgaven) som er underdimensjonert til de grader med tanke på datakraft. Men C5 er det verste jeg har opplevd, umulige menyer, og ikke nok med det! Den er treg, kan ta 1-2 sekunder å laste hovedmenyen, og skal du videre derfra - huff. Har nå gått tilbake til min ekstremt trege Galaxy S, for slevom den er enda tregere enn C5, er den mye bedre på brukervennlighet. Totalt sett sparer jeg tid. C5 = stryk fra meg.

Lenke til kommentar

Right, du sammenlikner en candybar numpad telefon med en trykkskjermstelefon, som for en del folk fortsatt er helt uaktuelt å bytte til. Dessuten er jeg ikke enig i at telefonen er treg, den er meget kjapp, så lenge du har nok ledig intern lagringsplass.

 

Poenget er at til tross for at min gamle Galaxy telefon er så treg at de fleste sannsynligvis ville ha byttet den ut for flere måneder siden, så er brukergrensesnittet til Nokia C5 så dårlig at jeg allikevel sparer til med å vente på at de forskjellige menyene på Galaxy'en skal loade.

Man må trykke så sinnsykt mye for å gjøre enkle operasjoner. Hadde Sony Ericsson før, noe i W serien, mye bedre brukergrensesnitt.

 

I tillegg er det flere ganger hvis jeg f. eks. skal åpne meldinger, at det nye bildet kommer halvveis opp, venter 1 sekund også kommer resten av bildet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...