Gå til innhold

samsung le46a656 + kabel-tv = problem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

på hjemmekino.no fant jeg ut at den har 2 dekoder/tunerer innebygget.

har du husket på å velge den rette da du startet søket ?

 

så forslår jeg at du sjekker en gan til ( for å være 100 ) sikker på at du har valgt antenne inngangen.

 

en ting som også er viktig med analog inngang er å stille inn søket for de norske kanalene eller så er det ikke sikker at tv finner kanalene. noen tver har også egen analoge kabelkanaler som du ikke får inn over kabelnettet.

Lenke til kommentar

"LE46A656 har en analog TV-mottaker innebygd for mottak av analoge TV-sendinger fra analogt kabelnett eller vanlig luftantenne. Apparatet er også utstyrt med en digital tuner for digitalt bakkenett. Dessverre er denne tuneren tilpasset systemene som brukes i andre europeiske land (MPEG2) og ikke systemet som vil komme på plass i Norge fra 2007 (MPEG4).Dette betyr at du også på dette apparatet må bruke en ekstern dekoder/tuner for å kunne få glede av dette nye nettet."

 

når jeg søker kan jeg ikke velge norge.

sverige, finland, danmark, "others" eller en lang liste med andre europeiske land.

 

har bare 1 antenne inngang bak på tv'n om det skulle ha noe å si......

Lenke til kommentar

Jeg ville startet med å oppgradere firmwaren til tven. Den kan kverke ulike bugs som akkurat din TV måtte ha.

 

http://www.samsung.com/no/support/download/supportDown.do?group=&type=&subtype=&model_nm=LE46A656A1C&disp_nm=LE46A656%2F676&language=&cate_type=all&dType=D&mType=FM&vType=&prd_ia_cd=13010100&model_cd=&menu=download

 

Legg upgrade-filen på en blank minnepinne, på øverste nivå - ikke i noen mapper o.l., og plugg inn i usb-inngangen til tven.

 

Softwaren er fra mars i år, mao mye nyere enn tven :).

 

ELLERS: Siden du ikke kan velge "norge" så vil jeg tro at tven din er gråimportert, altså ikke ment for det norske kabel-tvmarkedet - hvor kjøpte du den fra?

Lenke til kommentar

Den er gråimportert. Datakjeden hadde på tidspunktet du kjøpte den ingen avtale med samsung nordic. Pikselfeilgaranti har du heller ikke, og produktet kan være vrient å få til å søke opp kabeltv.

 

I 2008 var det kun Elkjøp, Lefdal, Expert, Siba og Euronics som hadde avtale. Norek - som distribuerer til datakjeden - fikk avtale først i 2009.

 

MEN - prøv å velge finland som land, får du opp dette? Altså at du velger plassering Finland, språk Norsk :). Og så søke på nytt.

 

EDIT: Prøv først firmware, så dette med finland.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

kjøpte første en samsung m86.

denne hadde 1 død pixel og jeg ble kreditert en ny tv.

betalte da likegodt litt ekstra og oppgraderete til en bedre modell.

 

edit: men jævelig trivelig at dem selger en tv som ikke fungerer med norsk kabel-tv uten å informere om det .....

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

å installere firmware på denne tv'n er jo håpløst, men det var verdens letteste ting på min søster sin samsung plasma tv nå i jula. :s

 

følger denne guiden.

når jeg kommer til punkt 6 skal det stå:

"6. The screen will now display: -Upgrading. Do not detach USB equipment."

men på min skjerm står det

"usb searching - it will be take over 30 seconds" ja, du leste riktig.

denne beskjeden forsvinner etter 2 sec og ingenting mer skjer.

 

har også prøvd å installere manuelt under menu - inndata - wiselink.

finner mappa, men får ikke installert det.

 

 

edit:

mitt fulle modell navn er

samsung le46a656A1F

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...