Gå til innhold

Team Group med 64GB minnekort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge produsenten vil deres kort ha en lesehastighet på 30 MB/s og en skrivehastighet på 20 MB/s, [...]

 

Frå tidlegare er eg vant til at lese-/skrivehastighet og dataoverføringshastighet generelt blir oppgitt i bits per sekund - bps, men i artikkelen står der vitterlig megabytes per sekund. Er overføringshastigheten blitt så stor frå tidlegare at ein har begynt å oppgi den i bytes per sekund for å "spare" på dei store tala, eller er det berre ein trykkfeil i artikkelen? :hmm:

 

 

Lenke til kommentar

På båndbredde, dvs overføring via kabel eller radiobølger, som nettverk, USB, FireWider, etc, har det så lenge jeg kan huske vært brukt bits per sekund.

 

På medier som har en maks hastighet for skriving og lesing, som harddisker, CD/DVD og minnekort, har stort sett bytes per sekund vært brukt.

Lenke til kommentar
Bare to minutter med 1080p komprimert H.264-video på Canon 5D Mark II bruker nærmere en halv gigabyte med diskplass.

Noe som vil si at dagens SDHC begrenses til 16 minutter lange sekvenser (4 GB per fil) og at et SDHC kort på 32 GB kan holde litt over 2 timer opptak. Jeg synes ikke det er så verst jeg. Jeg tror publikum vil dø av kjedsomhet hvis det filmes i 16 minutter kontinuerlig uten klipping. Og det kan ikke være mye heft å måtte bytte minnekort annenhver time, selv under innspillingen av sesongavslutningen til House.

Lenke til kommentar

zaqqoZeq: Hastigheten har ikke noe å si for filmingen. Så lenge man bruker kort som er rask nok (4,8 MB/s skriv) vil ikke raskere kort gjøre noe forskjell.

 

Simen1: Min egen erfaring er at selv én time holder i massevis. Da jeg var på ferie i fjor brukte jeg ca. én MiniDV-kassett på 1-2 dager. Og selv da jeg holdt på med noen andre filmprosjekter så trengte jeg aldri å filme flere timer med rådata.

 

De få gangene jeg virkelig trengte mye kapasitet var blant annet da jeg skulle timelapse-filme en solnedgang i Norge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...