Gå til innhold

Android 2.2 er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utvilsomt endel godbiter i denne oppdateringen, skal bli spennende å se hvor lang tid det tar før HTC har oppdatering klar for Desire... Og hvor fort Google klarer å pushe den ut på Nexus One.

 

Muligheten for å dytte en applikasjon som tar mye plass over på minnekortet og autoupdate via Market er flotte nyheter som viser at Google følger med på hva som er grunnen til at brukere velger å roote/hacke telefonene sine :)

 

/espen

Lenke til kommentar

Spennende med push notifications til Android også :)

Ellers lite spennende?

Er en del som ikke er nevnt i artikkelen:

arstechnica.com/open-source/news/2010/05/speedy-android-22-hits-with-tethering-push-framework-morespeedy-android-22-hits-with-tethering-push-framework-more.ars

Another compelling new feature in Froyo is support for wireless tethering. It will be possible to use an Android handset as a WiFi hotspot, making its 3G connectivity available to other devices. During the keynote, Google demoed the feature by showing how to make an iPad connect to the Internet through a Nexus One...

Google also aims to sell music through the same Web-based store. When the user purchases a song, they will be able to have it automatically download on their device. Similarly, Google is building a media synchronization framework based on technology acquired from Simplify Media. It will allow users to easily access their home music collection from their Android device. Look for coverage on Ars later today.

Mer: http://www.engadget.com/2010/05/20/android-2-2-froyo-beta-hands-on-flash-10-1-wifi-hotspots-an/
Lenke til kommentar

Er det slik at eksisterende telefoner kan oppdatere til Android 2.2 eller må vi vente på de nyere telefonene for å få det? Tanker på å kjøpe Samsung Galaxy S nemlig... Ganske heftig forskjell i hastighet på nettleser osv mellom 2.1 og 2.2!

Lenke til kommentar

Noen feil i artikkelen:

Ved hjelp av en internettvisning av Android Market skal det bli mulig å velge applikasjoner for installering. Disse applikasjonene blir dermed umiddelbart lastet ned og installert på Android-enheten tilknyttet brukerkontoen.

(...)

Av andre nyheter i nettleseren er at nettsider nå kan få full tilgang på telefonens sensorer gjennom HTML5. Dette har så langt vært brukt til å gi Google-søk lokal tilknytning ved hjelp av GPS-en. Nå kan også akselerometeret og kameraet brukes av nettapplikasjoner. Med andre ord kan man nå få muligheten til å kjøre utvidet virkelighet rett i nettleseren.

Dette er ikke del av 2.2, men heller noe som nevnes at det jobbes med å ta med i fremtidige versjoner. Det de viser frem der er en early development -situasjon...

 

Her er kilden: (Gjemt litt bort fordi det er 5 youtube-filmer.)

 

 

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Edvard: Jeg vet ikke om HTC selv ordner det, men jeg regner med at de fleste telefoner kan rootes. Da kan du legge inn hva du vil. Google xda. Jeg har ikke satt meg inn i det, og spesifikt for Magic kan du gjøre selv :p

 

Itek: Selvom 2.2 er offisielt lansert av google, og sdken er sluppet, er det opp til telefonprodusenten å kjøre ut oppdateringen.

 

De fleste er enige om at googles egen telefon nexus one er den første som oppdateres. Når dette skjer er ikke bekreftet. Google-personer på google I/O svarer visst "snart" (ubekreftet uttalelse uten kilde). Uttalelser fra adobe kan også tydes til at det skjer i juni. Har ikke kilde på det. Leste det på en annen mobilinfoside.

 

Når det gjelder andre telefoner enn n1, er det som sagt opp til produsenten om og når det skjer.

Lenke til kommentar

Det er ingen mulighet for at 2.2 kommer til Magic? For min del klarer jeg meg fint uten Sense, bare jeg får en raskere telefon og den nye versjonen av Marked :)

 

Jeg sitter også og håper at HTC lanserer 2.2 for Magic. Så lang tid det tok før de lanserte Sense har jeg dog små forhåpninger.

Lenke til kommentar

http://www.engadget.com/2010/05/21/android-2-2-coming-to-nexus-one-open-source-community-in-the-c/

Why, thanks Google! Just a day after wrapping up a rather monumental Google I/O event in Northern California, the company's official show Twitter account has belted out a tidbit that just about every attendee was wondering about. According to the outfit, Android 2.2 (yeah, that's Froyo for the inexperienced) will be "made available to OEMs and the open source community in the coming weeks," and it'll be hitting up the HTC-built Nexus One in the "next few weeks." That's music to our ears, and if you're unsure what kind of impact this will have on your own life, feel free to take a deep dive into this right here.

 

[Thanks, Alex]

 

froyo-coming-weeks-2.jpg

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...