Gå til innhold

Sesongavslutningen av House filmet med speilrefleks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant utvikling, selv om jeg tviler på at speilreflekskameraer vil ta helt over i filmbransjen med det første, ikke minst med tanke på et av problemene som nevnes i artikkelen, nemlig fokusering.

 

Når det er sagt, så har jeg selv prøvd ekstrautstyr som gjør mitt Canon 7D enda mer filmvennlig (noe lignende dette, sett bort ifra skjermen) og det fungerte strålende.

Lenke til kommentar

Nå bruker vel filmbransjen alt fra 40 - 50 kg Arriflex kameraer til lette håndholdte proffkameraer. Så dSLR kommer jo bare som et fint komplement til utstyr som alt brukes i dag.

 

Når det gjelder fokusering, så regner jeg også med at det kommer løsninger som løser det problemet.

 

Siste interessante jeg hørte i dag er at flere leverandører er på vei med prisgunstige steadycam og skulderløsninger til dSLR. Cinevate sin løsning er fremdeles litt i dyreste laget.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Har nå nettopp sett hele episoden som var filmet med 5DII (hentet dog ikke ned full HD-versjon). Var meningen å prøve å se forskjell på denne og de foregående episodene, men det tok ikke lang tid før jeg "glemte" hvilket utstyr som var brukt. Den tekniske biten skal jeg ikke kommentere, er for mye grønnskolling der, men mitt inntrykk er at jeg er imponert over resultatet som kommer fra bruken av DSLR i denne sammenheng.

Lenke til kommentar

Var litt det intrykket jeg satt igjen med også - prøvde å se etter tegn til at det var filma med noe annet enn 35mm-film (som de vanligvis bruker) og det eneste som tilsa det var en del skudd med ekstremtynn dof. Så ikke noe særlig til rolling-shutter-artifacts eller moire heller. Tilslutt glemte jeg bort at det var skutt på et DSLR, noe som vel må være en god ting.

Lenke til kommentar

Off topic: Se signatur ...

Ptsj, proffene sier "glass" :)

 

 

Likte det lille jeg fikk se av episoden. Gleder meg til å se hele (følger med på TV så jeg får smøre meg med litt tålmodighet).

For de som ser etter "svakheter" og tegn på dslr-bruk så tror jeg nok de har gått teknologien nøye etter i sømmene før de gikk skrittet og laget en hel episode med dette.

Lenke til kommentar

Interessant utvikling, selv om jeg tviler på at speilreflekskameraer vil ta helt over i filmbransjen med det første, ikke minst med tanke på et av problemene som nevnes i artikkelen, nemlig fokusering.

Her skjer det veldig mye, fant en del spennende produkter...

TransVideo lager eksterne monitorer, se videoen som er vist på forsiden, utrolig hva man får til med én person og en SegWay...

Tenk hvor mye utstyr som skal til for et slikt opptak normalt...

For fokusering og rigger er det mye snacks hos Cinevate

Mange spennende videoer der også som viser mange muligheter!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...