Gå til innhold

Ta i bruk Spotify uten invitasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

99.- er ikke det store problemet å betale hvis man bor i Norge. Vi har god økonomi og tjener bra. Norge er vel det landet i verden hvor spotify har flest betalende brukere.

 

De sliter derimot i land som Spania,Italia og ikke minst Hellas.

Helt umulig for en greker å betale 99.- for spotify.

 

De burde lage egentlig lage forskjellige prismodeller, men kan ikke helt se hvordan dette skal kunne gjennomføres.

 

Når man først han begynnt med spotify, så tror jeg få går tilbake til ulovelig nedlastning.

Lenke til kommentar

Hadde kvaliteten på 50krs varianten økt ville jeg gått for den. Nå sitter jeg på gjerdet med gratisversionen ettersom jeg ikke har mobil som kan dra nytte av spotify-mobile.

 

100kr er ikke direkte mye i måneden, men det er ca det samme som kjøp av 10-15 låter i måneden, så om man ser langsiktig på det hele vil nok de fleste fortsatt tjene på å heller kjøpe sangene (hvis man ikke har et spotify-bibliotek på flere tusen låter).

Lenke til kommentar

100kr er ikke direkte mye i måneden, men det er ca det samme som kjøp av 10-15 låter i måneden, så om man ser langsiktig på det hele vil nok de fleste fortsatt tjene på å heller kjøpe sangene (hvis man ikke har et spotify-bibliotek på flere tusen låter).

Du hører vel på mer enn 120-180 forskjellige sanger iløpet av et år? Det skal ikke mye til for å få flere sanger enn dette i Spotify-biblioteket. Jeg kjøper kun sanger jeg vet jeg kommer til å høre på mange ganger, mens Spotify er genialt for å raskt finne enkeltsanger jeg er nødt til å høre.

Lenke til kommentar

Jeg bruker spotify en god del på pc'en hjemme, på jobb og på mobilen, så Premium for meg..

Men genialt at de kommer med alternative prismodeller.

Men de burde kutte ut gratisversionen med reklame. Tjener lite penger på denne modellen.

 

Men da må de lage en klient som fungerer native i GNU/Linux. Jeg kommer ikke til å betale sålenge det ikke finnes en GNU/Linux klient. Wine er en nødløsning som dessverre ser ut som er blitt en sovepute.

Lenke til kommentar

99.- er ikke det store problemet å betale hvis man bor i Norge. Vi har god økonomi og tjener bra. Norge er vel det landet i verden hvor spotify har flest betalende brukere.

 

De sliter derimot i land som Spania,Italia og ikke minst Hellas.

Helt umulig for en greker å betale 99.- for spotify.

 

De burde lage egentlig lage forskjellige prismodeller, men kan ikke helt se hvordan dette skal kunne gjennomføres.

 

Når man først han begynnt med spotify, så tror jeg få går tilbake til ulovelig nedlastning.

 

De fleste i Norge kan betale kr99,- i mnd. Men det er så utrolig mange andre som bare vil ha kr99,- av deg. WoW, internett, telefon, bompenger, gebyrer osv. Til slutt må man velge hva man vil betale for. Da blir det nødvendig å kutte små kroner både her og der. Nå er det selvfølgelig ikke en menneskerett å ha tilgang til internett, telefon, spill, bil, TV, musikk etc. Men å holde seg vekk fra alt dette er rett og slett sosialt selvmord. Vi er gjort avhengige av goder, og har man ikke råd til det, så tar man det. Det er en selvfølge.

 

Ellers er Spotify en flott tjeneste. Jeg var så heldig å få invite, så det koster meg ikke noe. Fikk invite til Voddler også. Skal bli gøy å se hvordan det funker :)

Lenke til kommentar

Rart at folk klager over å betale 99 kr i måneden, det er det samme som ca 2 pils, eller 3 bussturer, eller en meny på McDonalds. Er det egentlig så ille når man kan få millionsvis av sanger tilgjengelig ?

 

50 kr i måneden bare for å slippe reklame, hørtes litt mye ut. Enig i at de kunne ha økt bitraten litt der.

 

Hmm, ser ut som de har sluttet med Day Pass også, var kanskje ikke så mange som brukte det.

Lenke til kommentar

Enten kverulerer Todda7 med at han ikke kan spille av FLAC i spotify, eller så er han uviten at man kan importere musikk som er lokal lagret.

 

Personlig elsker jeg spotify, betaler selvfølgelig den nette sum av 99 kroner per mnd for å ha med meg musikken på laptop, mobil og den stasjonære. Spotify er med meg på jobb, når jeg trener, når jeg transporterer meg fra A til B, når jeg slapper av og ikke minst når jeg har/er på fest! Selvfølgelig er det helt topp å kun betale 99 kroner for dette!

 

Når det er sagt burde de virkelig finne andre priser for land der innbyggerne ikke har like god råd som oss! I samme slengen kan de kutte ut gratisversjonen, som ikke er noe bedre enn piratkopiering av musikk, nemlig snylting!

Lenke til kommentar

I samme slengen kan de kutte ut gratisversjonen, som ikke er noe bedre enn piratkopiering av musikk, nemlig snylting!

At det var? Piratkopiering skjer uten tillatelse fra rettighetshaverene, Spotify free er helt og fullstendig lovlig. Uten gratisversjonen av Spotify tror jeg mange hadde brukt torrents/P2P/online streaming ala Youtube i stedet for, meg inkludert. Jeg har ikke noen problemer med å høre på reklamesnutter for å få gratis tilgang til musikk, men jeg har ikke lyst til å betale £9 i måneden for noe jeg aldri eier, kun låner, men har ingen problemer med å høre på reklame for å "låne" musikk, akkurat som radio.

 

Når det er sagt synes jeg reklamen kan godt være mer relevant, jeg får mye reklame for listepop på britisk Spotify til tross for at jeg aldri har hørt på slik musikk i Spotify. Det er mulig dette er på grunn av at det ikke er så mange selskap som kjøper reklame på Spotify, noe som er synd.

 

Jeg er klar over at Spotify Premium gir mer inntekter både til Spotify og rettighetsinnehaverene, men hadde ikke hatt noe i mot mer reklame. Hadde foretrukket mer reklame for gratisversjonen fremfor en total fjerning av gratisversjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...