Gå til innhold

Syv nye Athlon II-prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra nyhet dette, Athlon II X4 serien begynner jo å bli mer komplett nå som 3000MHz modellen er her. Er egentlig rimelig spent på om det kommer Athlon II X6 modeller senere som bygger på den nye Thuban steppingen. De blir nok å klokke noe overnaturlig bra. :p

Endret av traveler5843
Lenke til kommentar

Du kan sikkert OC A2 415e x3 til 2,8-3 uten å røre vcore nevneverdig, og få ca 50W.

610e går nokk kanskje til 2,6-2,8 uten å røre vcore.

Så lenge du ikke rører spenningen økes ikke W noe særlig med en mild OC.

Det burde gå rimelig greit å øke FSB fra 200 til 220-230 om RAM fortsatt takler det (om ikke kan du sette ned RAM med et hakk og kjøre lavere timings).

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Mye ytelse for pengene,ingen tvil om det men AMD trenger sårt og komme på banen med ny og mer effektiv arkitektur.

 

Mener å huske at jeg har lest noe om AMD lage en ny arkitektur fra bunnen av...

 

Om dette "ryktet" (har en tvilende hukommelse) er sant så blir det spennende å se hva de klarer å få til, for utfallet kan jo bli superb, eller average....

Lenke til kommentar

De kommer med ny arkitektur i bulldozer. En grov overforenkling er 2 integer cores deler en floating point core i en modul. Siden integer cores er fysisk ganske små blir det mulig med fler logiske kjerner i samme areal. Jeg mener på det var snakk om 2-4 slike kjerne-moduler for 4-8 logiske kjerner, muligens mer.

Lenke til kommentar

AMD 640x4 testet her

 

Morsom konklusjon

 

I have to admit that I am a bit disappointed. It has nothing to do with the AMD Athlon II X4 640. It has more to do with the fact that I spent nearly $800.00 on my Intel Core I7 components and I could have built an AMD based system with the AMD Athlon II X4 640 for less than half of that cost. Granted, the Intel system did lead on all the tests, but the performance wasn't anywhere near double like the price is.
Lenke til kommentar
Morsom konklusjon
<...>Granted, the Intel system did lead on all the tests, but the performance wasn't anywhere near double like the price is.

Aka diminishing returns, her ang. value.

Sleng på en liten SSD (40/80GB) som systemdisk i tillegg til den allerede oppsatte harddisken for AMD systemet, og du har en PC som føles dobbelt så rask (i generell bruk) for lavere pris. :)

edit: Dette vil også reflekteres i PCmarks

edit2: og Windows Experience Index :)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Amd arkitekturen dårlig ? nada.

Dårligere enn intel sin, kansje... ytelse, ja.

Men gud amd får mange sku's og varianter ut av en kjerne, noe intel ikke greier like bra.

1 die gir jo 15 sku's, forskjellige mengde cores, klokk osv, L3 cache, og ikke, bør gi BRA yields det amd holder på med :) og lave salgs priser reflekterer dette, + ytelses forspranget til intel.

 

Konkurerer fint med I7 som er dyrere i multithread. ( ikke 980X (6 core 12 T)

 

AMd kommer også med ny arkitektur, Så kommer 2011 bulldozer (helt ny arkitektur!) og fusion(skjermkort+cpu i en pakke) basert på "gamle" Phenom II som kan gi utrolig! effektforbruk ( lavt) @ 2ghz osv med 4 kjerner, typ 25W @ 1,1 V +

Kan bli spennende i laptopper.

 

Skjer mye hos amd snart! intel har gjort mye, og forbedrer nå sitt design med nye sokler og "ny" I7 I5 I3, dette også i 2011, + ondie Intel "Grafikk" selv om det ikke skjer veldig mye grafikk der.

 

Lyntitt inn i fremtiden, håper alt ligger godt ann, så vi får Mange Mange nye spennende produkter!

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

@gullars.

 

Det hadde AMD nok gjort, de hadde en Flash minnebrikke teknologi en god del år tilbake, dette solgte de seg ut av, mest sansynlig av økonomiske årsaker.

 

@insombio.

 

Det skjer mye bra hos AMD, dette til tross for at R&D til Intel er like stor som AMDs omsettning. Men det er ikke på teknologi fronten Intel er mest overlegen, derimot så har Intel et formidabelt markedsapperat. Forhåpentligvis vil forliket mellom AMD og Intel sørge for litt mer balanserte forhold fremover.

Lenke til kommentar

Bruker heller intel jeg da, kan nok tolkes som fanboy men jeg kjøper nemlig ikke i7 975 og opp, jeg går for noe mer rimeligere 930, klokker den til 4,2-4,3 GHZ med et fint vannkjøling system, + et 5870 2 GB intern minne kort :).

 

Har faktisk hatt mindre problemer med intel og om AMD fortsetter denne forbedringen så skal jeg seff vurdere dem men savner noen extreme serier, eller serier egnet kunn for spillere.

Lenke til kommentar

Bruker heller intel jeg da, kan nok tolkes som fanboy men jeg kjøper nemlig ikke i7 975 og opp, jeg går for noe mer rimeligere 930, klokker den til 4,2-4,3 GHZ med et fint vannkjøling system, + et 5870 2 GB intern minne kort :).

 

Har faktisk hatt mindre problemer med intel og om AMD fortsetter denne forbedringen så skal jeg seff vurdere dem men savner noen extreme serier, eller serier egnet kunn for spillere.

 

Ifølge AMD skal Bulldozer ta seg av deres "extreme" segment når den lanseres. Håper å ber at den blir en like stor suksess som K7 var når den kom og ikke minst K8 når den så dagens lys.

Lenke til kommentar

Det er mye mer enn bare flere integer-kjerner som kommer med Bulldozer. Koselesing (fra november 2009): AMD Unveils Bulldozer & Bobcat: 2011 Microachitectures

 

Jeg synes det har tatt lang tid fra den artikkelen kom uten at det har kommet noen nye drypp av detaljer rundt Bulldozer. Håper det kommer noe mer koselesing snart. :)

 

 

PS. Phenom II X4 960T blir kansellert. (Jeg gjetter på at grunnen er "for høy" yield på Thuban X6-kjernene). Håper AMD i stedet for kommer med en oppdatert Phenom II X4-serie basert på Deneb (4-kjerne) som får Turbo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...