Gå til innhold

Test: Chieftec CH-08B-B-OP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Greit nok kabinett, stilrent uten for mye fiksfakseri. Jeg personlig velger imidlertid kun kabinetter med plass PSU nede og hvor hk brettet kan demontres slik at all testing/klokking kan gjøres på utsiden.

 

Forøvrig mye snodig språk i denne artikkelen, jeg klipte ut noe;

 

Vi anbefaler deg derfor sterkt å ettermontere dette, for å unngå gode mengder støv på innsiden.

...store mengder...

De optiske enhetene er den andre tingen som monteres skrueløst.

Flertall/entall miks.

De optiske enhetene kan også monteres skrueløst

Her er det snakk om det enkleste hurtigfeste vi trolig har sett.

Når? vi trolig noengang har sett.

Det er dermed snakk om litt færre vifter enn flere andre kandidater i vår testhistorikk

Hva er en kandidat?

...færre vifter enn andre kabinetter vi har testet.

Når det gjelder harddisken, er en temperatur under 30 grader ikke ideelt. Søkegiganten Google gjorde en bred undersøkelse og kom frem til at kalde harddisker hadde like stor sannsynlighet for å feile som en varm harddisk. Som vi ser er dermed harddisktemperaturen her helt ypperlig.

Tipper det må være "over" som menes i første setning. Da blir imidlertid avsnittet en selvmotsigelse.

Chieftec CH-08B-B-OP på ingen måte et direkte farlig kabinett, men det har ingen former for "det lille ekstra"

Hvorfor "farlig" i denne forbindelse ?

men både skjermkortet og prosessoren trekker mot gal side av skalaen.

det heter vel vanligvis "feil side av skalaen", men gal kan vel også brukes.

Du må nesten selv gjøre opp et valg om du liker designet fryktelig godt, men vær klar over at det finnes mer gunstige alternativer

Vanskelig å like noe "fryktelig". Du kan like noe mye, mer eller mindre, men fryktelig er og blir negativt ladet.

Du må nesten selv avgjøre om du liker designet, men vær klar over at det finnes teknisk bedre alternativer

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Ærlig talt, Tiltman. Å hive inn en mengde rettelser på forumet, spesielt når mange av de bare er personlige preferanser, blir litt vel drøyt. Den slags hører til i en personlig melding til forfatter! Alternativt kan du spørre forfatter om det er OK om du skriver rettinger og setningsforslag før du legger de ut.

 

Link for de som er for late til å klikke på navnet som blir vist i toppen av hver side av artikkelen:

Jørgen E. Nilsen

 

 

 

/back to lurking

 

 

 

PS. Harddisker har ikke godt av kalde omgivelser. Er ikke sikker på hvordan du klarte å feiltolke artikkelen på det punktet.

 

PPS. For å ikke gå helt vekk fra tråden må jeg si at jeg er litt Chieftec fanboy, da mitt første kabinett var en av disse. Synd å se at de gang på gang ikke hevder seg i toppen lengre :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ærlig talt, Tiltman. Å hive inn en mengde rettelser på forumet, spesielt når mange av de bare er personlige preferanser, blir litt vel drøyt.

Vanligvis kommenterer jeg ikke setningsoppbygging og denslags, men her ble det ærlig talt for mye på en gang. Artikkelforfatter har dessuten sikkert makt til å fjerne innlegget.

PS. Harddisker har ikke godt av kalde omgivelser. Er ikke sikker på hvordan du klarte å feiltolke artikkelen på det punktet.

Jaha.. Link?

 

(Det har vært ymse teorier om at både varme og kalde (dvs. under 0c) omgivelser forkorter livet til en HDD. Ifølge Google har slikt imidlertid liten betydning.)

Lenke til kommentar

Jeg refererte til Googles studium angående HD temperaturer, og antar artikkelforfatter gjorde det samme. Igjen står dette i samme avsnitt vi refererer til ;)

 

Googles studium (PDF)

 

Wikilink

 

A common misconception is that a colder hard drive will last longer than a hotter hard drive. A study by Google showed the reverse to be true. Hard drives with average temperatures below 27 °C had a failure rate worse than hard drives with the highest reported average temperature of 50 °C, and a failure rate at least twice as high as the optimum temperature range of 37 °C to 46 °C.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ok. Som et apropos kan det nevnes at anbefalte temperaturer (dvs "Normal driftstemperatur") på de aller fleste Western Digital disker er 0-60c (+/- 5c). Dette altså oppgitt av fabrikken selv.

 

(Jeg har forøvrig hatt et kabinett med 8 disker som holdt 120c i ca 3 dager. Diskene overlevde, men det er antagelig ikke å anbefale...)

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Temperatur har lite å si for en harddisk, temperatursvingninger derimot tar livet av disker om noe. Om diskene holder nøyaktig samme temperatur av som på, så vil den leve i perfekte omgivelser.

Ang +- så har jeg selv hatt harddisker ute under -20 grader uten problemer. Ventet på et forsinket tog i nesten en time i -23.5 grader. Pcen holdt meg med selskap under hele tiden, og den funker utmerket nå to år senere. Den har forøvrig ventet ute i kulden mer enn den ene gangen, men det er det lengste jeg har hatt den på ute under -20.

Lenke til kommentar

Forøvrig mye snodig språk i denne artikkelen, jeg klipte ut noe;

 

Vi anbefaler deg derfor sterkt å ettermontere dette, for å unngå gode mengder støv på innsiden.

 

Ikke akkurat en stor feil, men den er rettet.

 

 

De optiske enhetene er den andre tingen som monteres skrueløst.

Takk takk, rettet

 

Her er det snakk om det enkleste hurtigfeste vi trolig har sett.

 

 

Rettet :-)

 

 

 

 

Det er dermed snakk om litt færre vifter enn flere andre kandidater i vår testhistorikk

Hva er en kandidat?

 

 

Kandidat som i ett av de andre valgene.

 

 

 

Når det gjelder harddisken, er en temperatur under 30 grader ikke ideelt. Søkegiganten Google gjorde en bred undersøkelse og kom frem til at kalde harddisker hadde like stor sannsynlighet for å feile som en varm harddisk. Som vi ser er dermed harddisktemperaturen her helt ypperlig.

Tipper det må være "over" som menes i første setning. Da blir imidlertid avsnittet en selvmotsigelse.

Niks, "under". Som jeg skriver i setning nummer to som du studerer, har google gjørt en enormt bred undersøkelse som har vist at kalde disker er minst like dårlig som varme over tid. Avsnittet blir dermed ikke en selvmotsigelse :-)

 

 

 

 

Chieftec CH-08B-B-OP på ingen måte et direkte farlig kabinett, men det har ingen former for "det lille ekstra"

Hvorfor "farlig" i denne forbindelse ?

 

Farlig som i at ting virkelig kan gå galt.

 

 

men både skjermkortet og prosessoren trekker mot gal side av skalaen.

det heter vel vanligvis "feil side av skalaen", men gal kan vel også brukes.

Indeed

 

Du må nesten selv gjøre opp et valg om du liker designet fryktelig godt, men vær klar over at det finnes mer gunstige alternativer.

Vanskelig å like noe "fryktelig". Du kan like noe mye, mer eller mindre, men fryktelig er og blir negativt ladet. Du må nesten selv avgjøre om du liker designet, men vær klar over at det finnes teknisk bedre alternativer

 

 

Meget godt!

Lenke til kommentar

- Mangler plasser for 2,5"-enheter

 

dette ser jeg selv på som et pluss, ikke et minus, men men, for de som fortsatt bruker floppy eller små laptop disker i en stor kasse..

Sist jeg sjekket var floppy 3.5". De fleste ssd'er er 2.5", så ser ikke hvordan det er en fordel å ikke støtte det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...