Gå til innhold

Nye rykter om HP-tablet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra scratch og fra scratch, fru Blom. Det er jo akkurat det HP ikke gjør når de har kjøpt WebOS...

Men du mente sikkert i forhold til en appstore.

 

Jeg kommer personlig til å kjøpe min neste dings med Android, men synes det er bra med OS-konkurranse. Det begynner å funke. Det var verken så mye å velge mellom eller så mye innovasjon på OS-fronten på 90-tallet.

Lenke til kommentar
Da kan dette faktisk bli et konkurransedyktig produkt hvis Palm får god nok tid til å videreutvikle det.

Det er allerede godt utviklet og oppdateringene kommer faktisk tett. I mars kom f.eks. (bl.a.) videoopptak og redigering, som tok nærmere tre generasjoner maskinvare og tilsvarende 3 år å få på iP. Neste oppgradering er ventet mot slutten av Mai. De har til nå hatt en oppdateringsfrekvens på ca 10 oppdateringer i året, og de rulles ut over nettet så man ikke behøver noe iTunes og kabling.

 

Svakheten til Palm så langt har vært robustheten og delvis ytelsen på maskinvaren, og det er på de punktene HP kan få WebOS til å virkelig skinne. — I tillegg til større produksjon, distribusjon og tilhørende markedsføring. Endelig kan potensielt Apples overformynderi få en solid på trynet.

 

Kjenner ikke så mye til WebOS, og det er sikkert fint, men er det ikke litt vanskelig å begynne fra scratch fremfor å satse på noe etablert som f.eks. Android?

 

Da har du ikke skjønt bæret om hvorfor iP* har blitt så suksessfullt som det har. Det handler nemlig ikke om oss nerder med den gemene hop som vil ha noe enkelt å forholde seg til — som fungerer uten behov for teknisk innsikt og fikling. Har selv lekt med Nexus One en god time, og må si at generelt ville jeg foretrukket WebOS og kanskje også iP OS før Android. Android er en splittet opplevelse ...

Lenke til kommentar

Noen som vet om Palm har pleid å lisensiere ut OSet til tredjepart og om evt HP kommer til å fortsette med dette? Kjøper kun utstyr som forskjellige hardware-leverandører. Type android eller microsoft sine.

 

Etterhvert som man kjøper masse apps, er det kjedelig å låse seg til en produsent dersom konkurrentene kommer med noe fristende.

Lenke til kommentar

Å si at WebOS er Open Source er å dra det veldig lang. Deler av Os'et — komponenter av det, er Open Source og derfor må Palm også tilby disse delene som Open Source når de utvikler/forbedrer dem. Å i det samme åndedraget påstå at man kan bruke (hele) OS'et som man vil er så out there som det kan bli og om noen, f.eks. HTC hadde gjort det på et sett med telefoner skal du se det hadde blitt solid advokat-mat av det ganske raskt.

Lenke til kommentar
Noen som vet om Palm har pleid å lisensiere ut OSet til tredjepart og om evt HP kommer til å fortsette med dette?

Palm har i følge egne uttalelser "luktet på det" og var villige til å vurdere det om "den rette" partneren dukket opp, men nå som HP har kjøpt dem opp er det meget tvilsomt at det kommer til å skje. Det er nok ikke der pengene for HP ligger, og det har vel vært tydelig fra Palms side at kontroll på maskin- og programvare/OS'et hele tiden har vært ønskelig.

 

Kjøper kun utstyr som forskjellige hardware-leverandører. Type android eller microsoft sine.

Prøver du å si at du bare er interessert i telefoner der et selskap står for maskinvare og et annet for OS'et?

 

Etterhvert som man kjøper masse apps, er det kjedelig å låse seg til en produsent dersom konkurrentene kommer med noe fristende.

Det du uansett låser deg til er OS'et: Du kan ikke bytte mellom Android, Windows Mobile, iP eller WebOS etterpå. Med tanke på de rare forutsetningene dine for valg av retning vil jeg påstå du bør holde deg i Android leiren, hvor det er størst/hyppigst tilgang til ny maskinvare du kan flotte deg med hos kompisene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som vet om Palm har pleid å lisensiere ut OSet til tredjepart og om evt HP kommer til å fortsette med dette?

Palm har i følge egne uttalelser "luktet på det" og var villige til å vurdere det om "den rette" partneren dukket opp, men nå som HP har kjøpt dem opp er det meget tvilsomt at det kommer til å skje. Det er nok ikke der pengene for HP ligger, og det har vel vært tydelig fra Palms side at kontroll på maskin- og programvare/OS'et hele tiden har vært ønskelig.

 

Kjøper kun utstyr som forskjellige hardware-leverandører. Type android eller microsoft sine.

Prøver du å si at du bare er interessert i telefoner der et selskap står for maskinvare og et annet for OS'et?

 

Etterhvert som man kjøper masse apps, er det kjedelig å låse seg til en produsent dersom konkurrentene kommer med noe fristende.

Det du uansett låser deg til er OS'et: Du kan ikke bytte mellom Android, Windows Mobile, iP eller WebOS etterpå. Med tanke på de rare forutsetningene dine for valg av retning vil jeg påstå du bør holde deg i Android leiren, hvor det er størst/hyppigst tilgang til ny maskinvare du kan flotte deg med hos kompisene.

 

Sint apple-fanboy? Hva var det som gjorde at du klarte å komme så fryktelig på krigsstien?

 

Det jeg sier er at jeg kjøper ikke der kun ETT Selskap står for både OS og Hardware. Dersom flere selskap har hardware er det mer interessant. Jeg låser meg ikke til ett selskap sine begrensede modeller. Dersom HP prøver å bli et nytt apple, så nei takk.

 

Selvfølgelig låses man til OSet. Det kan man ikke gjøre noe med, men det er ikke noe argument for å låse seg til hardware i tillegg. Er man fornøyd med plattformen og økosystemet så er det jo kun hardwaren man ønsker å "bytte ut". Fordelene med dette er åpenbare og jeg skjønner virkelig ikke hva ypper deg for?

Lenke til kommentar

Ikke sint, ikke på krigs-stien og langt i fra eppletilhenger! Heller det motsatte — and then some. Skjønner egentlig ikke hvor du tok den sinnstemningen fra, men du ble kanskje litt snurten av min indikasjon om at du liker å bytte utstyr ofte — litt for å være kulest i gjengen?!

 

Du har forøvrig et (godt) poeng, men det gjør jo ikke hverken WinMo eller Android til en god nok opplevelse om man ikke finner sin greie i den leiren. Se på Evo — superspecs, og jeg tipper den rocker, men det gjør meg fremdeles ikke lysten på Android-opplevelsen. Hadde jeg derimot fått slike maskinvare-egenskaper med WebOS på, hadde jeg kanskje pissa på meg av begeistring.

 

Selv har jeg vært i Palm leiren i "generasjoner", og det har vært et greit utvalg av modeller — nok til at de fleste kunne finne det beste for seg i PalmOS. Det har gjort at WinMo ikke har vært interessant i det hele tatt opp gjennom årene, og av det jeg har sett av "system 7", så har jeg ikke tankt å kaste bort noe penger der heller — om maskinvaren er aldri så rocka.

Lenke til kommentar

Du har rett og jeg tar selvkritikk på den reaksjonen. Men du har feil i at jeg liker å bytte mobiler hele tiden. HTC Hero er den eneste telefonen over 2k jeg noen gang har hatt. Den dyreste må vel være når jeg kjøpte nokia 3210 (som forøvrig var min første tlf:P).

 

Og jeg mener selvfølgelig ikke at hardware-"frihet" er eneste parameter for en god opplevelse. Men synes det er et svært viktig moment i en helhetlig avgjørelse. Men det er klart. Om OSet suger så er det jo null vits i gå for den selv om hardwaren er kul. Derfor har jeg aldri hatt en windows mobile heller. Android derimot, liker jeg veldig godt.

 

Jeg mistenker at du reagerer litt på min bastante første-post. Den var vel satt litt på spissen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...