Gå til innhold

Office 2010 lanseres onsdag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan 2010 vil være i forhold til 2007. Sistnevnte liker jeg faktisk, ting er lett å finne fram til (etter å ha sett på menyene i et par minutter), og ting går generelt kjappere enn med eldre utgaver. Ikke tungdrevet i det hele tatt. Det eneste jeg savner er mulighet for å lage en tangent for et punkt i en graf i excel...

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan 2010 vil være i forhold til 2007. Sistnevnte liker jeg faktisk, ting er lett å finne fram til (etter å ha sett på menyene i et par minutter), og ting går generelt kjappere enn med eldre utgaver. Ikke tungdrevet i det hele tatt. Det eneste jeg savner er mulighet for å lage en tangent for et punkt i en graf i excel...

 

 

Menyene er nice. Det er hovedgrunnen til at jeg skal ha Office 2010. konservativ_woot.gif

Lenke til kommentar

Nå har Microsoft hatt sin Office pakke i mange mange år. Hvor mye bedre kan den bli liksom. En ting de kan gjøre at å putte mer bloat inn. Kanskje i fremtiden så tar MS Word alene 1GB diskplass...eller kanskje Word 2010 gjør det allerede?

 

Har brukt 2010 siden tidlig beta, det er BØTTEVIS med nye funksjoner, spesiellt Excel kommer seg veldig, og Outlook har fått masse nytt. Power point bruker jeg lite, men la merke til forbedringer når du har fremvisninger. Project har fått stor overhaling, samme med OneNote.

 

Installerte fullversjonen av 2010 i dag, bedrifter fikk vel nøkklene før helgen, ikke på onsdag som saken her skriver?

 

Office2010 tar med dette enda hopp enda bort fra OpenOffice i funksjonalitet og brukervennlighet.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget med å ha ulike lanseringsdatoer for hjemmebrukere og bedriftsbrukere?

 

Tror den bare er tilgjengelig for nedlasting enda. Tar litt tid å trykke media og dokumentasjon. Er nok ikke mest at de venter med å gi ut til privatbrukere, men at de gir ut til bedriftskunder så raskt som mulig.

 

Har brukt Office 2010 beta lenge nå, og jeg er veldig fornøyd. Bruker ikke regneark så veldig mye på jobb, men elsker forbedringene i Outlook. Tror ikke vanlige brukere legger så mye merke til forandringer i Word, så hvis du først har klart å få de til å bruke 2007 skal det ikke være et problem å gå over til 2010 (om man synes det er verdt pengene).

 

Edit: Må legge til at den norske utgaven ikke kommer før juni (10. juni tror jeg). Det er uansett den som er mest aktuell for hjemmemarkedet.

Endret av Hoppeslott
Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget med å ha ulike lanseringsdatoer for hjemmebrukere og bedriftsbrukere?

 

Har vel noe med at man slipper å ha pakkene klare når man selger volumlisenser til bedrifter, om man har Technet har man hatt tilgang på 2010 i ett par uker allerede.

 

 

Nå er ikke jeg noen stor office-bruker, men ting som at man kan lagre rett til Skydrive samt at de lanserer Web Apps iløpet av sommeren er fine ting selv om dette nok ikke er nok til å oppgradere alene.

 

En annen ting er at Ribbon nå er på plass i alle programmene. Og man skal ikke glemme at det nok er mange som fortsatt kjører Office 2003, og disse vil nok ha større glede av en oppgradering.

 

Mer info om Office 2010 finner man hos Paul Thurrot, han sier blandt annet dette om endringene i 2010.

 

Look a bit closer and some more specific goals appear. Microsoft is pushing collaboration in Office 2010, big time. It's providing anytime/anywhere access for the first time via its new Office Web Apps and improved Office Mobile. It is supporting rich data types--photos and videos, primarily--for the first time and in very effective fashion. And it is continuing the UI overhaul from Office 2007 with ribbonized applications across the board--even on the web--and a new BackStage interface in the desktop applications.

 

So there is lots of evolution here, as you'd expect from any Office upgrade. But there are also some pretty exciting changes, too. How (or if) you will benefit from these changes depends not only on which Office solutions you frequent, but how you use those products.

 

And it will be interesting to see how that changes over time. In Office 2010, for example, OneNote is now part of every version of the suite, so new users will be coming on board. (Microsoft has said that it expects OneNote to one day join Word and Outlook as the most-frequently-used apps in the suite.) And of course Office Web Apps represents a sea change in how users will access Office functionality going forward. If this thing comes together as I expect, the Office 2010 wave of products may eventually be seen as the start of a huge transition to a computing model that is both highly mobile and always connected.

 

http://www.winsupersite.com/office/o2010.asp

Lenke til kommentar

Har hatt Office 2010 en stund nå og det ser fint og flott ut, men jeg skjønner liksom ikke vitsen med å "stokke" om på alle funksjonene mellom hver versjon. Har ikke brukt det lenge nok til å se hva som er bedre en 2007 :roll:

 

edit: ser nå at det står litt i posten over :!:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

mm forbedringene er mange, man oppdager nye hver uke. Så godt som alt har fått nye tilleggsfunksjoner, små mer brukervennlige fixer her og der osv, bare nye outlook og one note forsvarer en oppgradering.

 

Nye "FIL" menyen er MYE bedre enn office 2007 sin når man kommer inn i den, og selvsagt en ny verden fra 2003. Enkelt å hente tidligere filversjoner, sharepoint integrasjon rett i menyen, bedre print preview osv..

 

Bruker mye excel og forbedringene til pivot, filter, den nye nedlastbare "power pivot", er supert..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Spørsmål til de som bruker Microsoft Office istedet for f.eks Open Office: Hva gjør det verdt å legge penger i denne pakka? Det kan da ikke være supporten alene som gjør det. Store brukere som kommuner og enkelte lands statsforvaltning bruker jo OO. Koker det ned til eye-candy?

 

Gikk over fra Microsofts til OO for "ørten" år siden, og har ikke savnet noe. Jeg har ikke sammenligningsgrunnlag lengre på nyere Microsoft Office-pakker pga at jeg så bort fra disse for lenge siden.

Lenke til kommentar

Nå er det "store brukere" som klarer seg med Google Docs også uten at det er ett produkt som er i samme klasse som Office.

 

Kommer vel ned til at det du kaller eye-candy faktisk gjør det til ett bedre produkt som gjør deg mer produktiv. I tillegg har man vel gode "ekstraprogrammer" som Sharepoint og OneNote, samt gode produkter for mobiletelefoner som gir en bedre totalpakke.

 

Men jeg er som sagt ikke en avansert bruker, jeg klarer meg i utgangspunktet med Notepad, og eventuelt Wordpad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...