Gå til innhold

Test: Nokia 3720 Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en god og relevant test må jeg si.

Har hatt samme telefonen i noen måneder nå, er veldig fornøyd med den, bortsett fra at den er helt elendig som MP3-spiller. Den har klart seg veldig bra i et hardt verkstedmiljø med masse metallstøv og gnister fra alle kanter. Skjermen er også overraskende god til at det var en såpass billig telefon.

Lenke til kommentar

Har også fått denne telefonen ufrivillig som jobbtelefon. Den gjør ikke mer enn en forventer av den, på sedvanlig billig Nokia-vis. Masse ting som irriterer meg med telefonen: en kant rundt hele telefonen på forsiden som gjør det vanskelig å få trykket inn *-tasten når tastelåsen skal opp, dårlig håndtering av BT-handsfree (kopler seg ikke opp automatisk når det ringer, kan ikke ta telefonen i håndsettet når den er tilkoplet BT-HF (går an å trykke høyttaler og håndsett etter en har tatt av "røret", men skulle være unødvendig...), BT-HF som følger med tar nesten ti sekunder å slå på (for at telefonen skal kople seg opp) med en bitteliten hard knapp, bekreftelsesmeldinger i menyen står der i unødvendig lang tid, noe ulogisk oppsett og oversettelse av menyer, volumknappene er nesten ubrukelig harde (som nevnt i testen), litt unødvendig med kart uten GPS og hvorfor er det youtube-program når det ikke er verken 3g eller WLAN? + sikkert flere ting...

 

 

 

 

Samtalekvaliteten er god, telefonen virker solid, skjermen er veldig god i forhold til konkurrenter i samme klasse, batterilevetiden er upåklagelig. Jeg hadde aldri kjøpt den telefonen selv, og skal bytte den ut med en privat telefon så fort min nye Desire kommer :thumbup:

 

 

 

 

Edit: Leif

 

 

Endret av FlatBeat
Lenke til kommentar

Som FlatBeat har jeg ei vennine som slet veldig med *tasten. Hun slet såpass at hun prøvde å få byttet den. Men ettersom det hadde gått mer en 14 dager og det ikke var noe direkte feil med telefonen fikk hun ikke det. Det endte opp med at hun derfor måtte skjære vekk gummikanten som ligger utenfor *tasten. Det var skummelt å begynne å skjære i en helt ny telefon, men når det var gjort ble den faktisk veldig grei å bruke.

Lenke til kommentar

@flatbeat: Jeg slet også med * tasten, men det blir en vane etter en stund, men dine erfaringer med bluetooth hfen forstår jeg ikke, min kobler seg opp når det ringer og jeg kan ta telefonen med håndsettet selv om bt er tilkoblet... ?

 

Kartsystemet funker helt greit sammen med en ekstern bt-gps, så det har absolutt sin misjon, selv om jeg for all del har sett bedre kartsystemer i dedikerte gpser.

 

Ved en inkurie har kona og jeg hver vår av disse nå, etter at jeg mistet min i snøen og fant den igjen etter tre måneder, etter at jeg hadde gitt opp å lete og kjøpt meg en ny. Den som dukket opp i vårløsningen har fungert 100% etterpå :)

 

M.

Lenke til kommentar

@flatbeat: Jeg slet også med * tasten, men det blir en vane etter en stund, men dine erfaringer med bluetooth hfen forstår jeg ikke, min kobler seg opp når det ringer og jeg kan ta telefonen med håndsettet selv om bt er tilkoblet... ?

 

Synes bare det er tungvint i forhold til min private SE-telefon. På denne er det slik at har jeg vært utenfor rekkevidde fra BT-HF-en (ligger i bilen) og kommer tilbake, koples telefonen automatisk til HF når den ringer. På nokiaen (og den gamle 6230-en) må jeg enten manuelt inn på BT-menyen og kople til eller slå av og på HF-en. Tungvint og lett å glemme... Når telefonen ringer, er det ikke mulig å ta den i HF-en, og jeg får ikke koplet til før jeg har lagt på... 

 

 

Enten er det handsfree-en som er for billig eller så er det ikke støtte for dette i series 40...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Knuste nettopp skjermen på min to uker gamle 3720. Tåler ikke fall fra 2-3 meter og ned i tregulv. Dessuten har jeg merket meg at det skal svært lite til før batteridekselet løsner litt (ikke slik at det faller av, men det blir en glippe inn til batteriet).

 

Ellers virka det som en grei mobil. God batteritid.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...
×
×
  • Opprett ny...