Gå til innhold

Google med nytt utseende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er positivt at google tar i bruk mer av skjermbredden, men er lite fornøyd med implementeringen. Jeg ønsker mye mer kategorisk filter-orientert oppsett enn den nåværende hiarkiske indelingen i kategoriene.

Jeg tok et screenshot av et eksempelsøk med en kommentar lagt på

post-163450-1273225236,7238_thumb.png

Som illustrert har jeg fortsatt over 1000 piksler med tomt rom i bredden. I stedet for den nåværedne begrensede filtreringen med noen oppsett vil jeg gjærne hatt mulighet for en mye mer detaljert interaktiv filtrering på høyresiden, ala avansert søk.

Jeg misliker at det ikke er til stede mulighet for å utelukke noen av alternativene som er listet.

f.eks. ville det være aktuelt å utelukke kun èn eller noen av alternativene i hver kategori, men beholde mer enn èn. F.eks. om jeg ville utelukke sider på norsk og f.eks. tysk, og samtidig utelukke youtube og metacafè (eller kun få resultater fra begge) i eksempelsøket over.

Et annet alternativ ville være å se treff for kun nyheter og blogger, utelukke alle andre språk enn engelsk, og utelukke kjente plagsomme blogg-sider for å få en nyttig kombinasjon av blogg og nyheter.

Siden jeg har godt med skjermareal ville det også vært en aktuell mulighet å ha to kolonner som filtreres ved siden av hverandre med blogger i den ene og nyheter i den andre for å se etter overlappinger mer effektivt.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jeg synes det er positivt at google tar i bruk mer av skjermbredden, men er lite fornøyd med implementeringen. Jeg ønsker mye mer kategorisk filter-orientert oppsett enn den nåværende hiarkiske indelingen i kategoriene.

Jeg tok et screenshot av et eksempelsøk med en kommentar lagt på

post-163450-1273225236,7238_thumb.png

Som illustrert har jeg fortsatt over 1000 piksler med tomt rom i bredden. I stedet for den nåværedne begrensede filtreringen med noen oppsett vil jeg gjærne hatt mulighet for en mye mer detaljert interaktiv filtrering på høyresiden, ala avansert søk.

Jeg misliker at det ikke er til stede mulighet for å utelukke noen av alternativene som er listet.

f.eks. ville det være aktuelt å utelukke kun èn eller noen av alternativene i hver kategori, men beholde mer enn èn. F.eks. om jeg ville utelukke sider på norsk og f.eks. tysk, og samtidig utelukke youtube og metacafè (eller kun få resultater fra begge) i eksempelsøket over.

Et annet alternativ ville være å se treff for kun nyheter og blogger, utelukke alle andre språk enn engelsk, og utelukke kjente plagsomme blogg-sider for å få en nyttig kombinasjon av blogg og nyheter.

Siden jeg har godt med skjermareal ville det også vært en aktuell mulighet å ha to kolonner som filtreres ved siden av hverandre med blogger i den ene og nyheter i den andre for å se etter overlappinger mer effektivt.

 

Vet ikke hvilken browser du bruker, men anbefaler GoogleMonkeyR

Lenke til kommentar

Er ikkje veldig imponert, var betre før synest eg.

 

Sliter også med at eg no må velge engelsk som språk oftare en før.

Hater at google bruker norsk som standard sidan den norske versjonen eigentleg berre er ein strippa versjon av den engelske (med tanke på søke forslag, enheitskalkulator, osv).

Lenke til kommentar
Hater at google bruker norsk som standard sidan den norske versjonen eigentleg berre er ein strippa versjon av den engelske (med tanke på søke forslag, enheitskalkulator, osv).

+1

 

Det samme gjelder også f.eks. wikipedia.

At diverse ting på youtube har blitt norsk plager meg også. Knappen for å poste et innlegg under en video har f.eks. blitt hetende "innlegg".

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Hater at google bruker norsk som standard sidan den norske versjonen eigentleg berre er ein strippa versjon av den engelske (med tanke på søke forslag, enheitskalkulator, osv).

Den norske varianten gir mer relevante norske søketreff og sikkert mer relevante annonser. Hvilken versjon som er best kommer nok veldig an på bruken, men jeg vil tro den norske varianten dekker behovet til størstedelen av de norske brukerne.

 

Når det er sakt så greier sikkert avanserte forumbrukere å finne ut hvordan man får nettleseren sin til å identifisere seg med et annet språk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...