Gå til innhold

Kindle blir mer sosial


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper de har lagt en del arbeid og tanke i mulighetene for å kunne organisere bøker. Slik det er per i dag kan man ha flere tusen bøker på sin Kindle, og NULL mulighet for å organisere. Side på side på side med bøker listet opp, og det eneste du kan gjøre er å sortere på forfatter eller dato.

 

Dette koster Amazon penger. Jeg laster ned en rekke bøker, ser gjennom litt, velger en eller to jeg vil lese, og fjerner resten fra enheten igjen. Så er det samme prosess om noen dager. Siden nedlasting foregår over mobilnett og Amazon betaler roaming priser sier det seg selv at det går med en del kroner.

 

Med tanke på sosiale tjenester er det helt kurant at man inkluderer det, så lenge det er gjort på riktig måte. Det burde ikke gjøres bare for å kunne skrive "Facebookintegrasjon" i en salgsnotis. Men hvis det gjøres slik at man får bedre anbefalinger, og dermed gjør det lettere å oppdage nye bøker og forfattere, go for it.

 

Er dog litt redd for at de har brukt mye tid på akkurat Facebook osv. og lite på de mer prekære problemene, som nevnt i begynnelsen. Og tipper de heller ikke har lagt opp til at man kan legge inn sine egne bilder for dvalemodus, til tross for at dette er veldig etterspurt.

Lenke til kommentar

På den ene siden så er det bra at Amazon, som har store midler, står for en videreutvikling og testing av innhold på leseplater. På den andre siden så er nettopp en av fordelene med leseplaten at den er noe annet enn en datamaskin eller iPad. Dersom man ønsker å lage en iPad light, så fjerner man seg fra fordelene en leseplate har i forhold til disse.

Mine krav til en leseplate er:

 

- Lett å holde i hånden

- Takler ePUB, PDF og øvrige vanlige formater

- Skal ikke ha lyskilde innebygd (forbruker batteri og øker vekten)

- Enkel kobling til PC og overføring av filer

- Skriftstørrelsen skal kunne endres

- Rimelig i innkjøp

 

Dersom man har behov for indeksering utover hva en vanlig leseplate har, Notatfunksjon og så videre, så beveger man seg over i iPad-skiktet. Dette gjøres bedre på nettopp en iPad eller Notebook.

Når man ønsker å koble enheten mot sosiale medier og mer avanserte muligheter utover å lese og sette bokmerker, så går man nærmere å bli en dårlige erstatning for iPad eller slike derivater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...