Gå til innhold

Nordic Light trosser AP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener å huske at det AP som fikk så mye pepper for en tid siden da de lot arabiske aktivister publisere manipulerte bilder gjennom dem.

 

Faktum er vel at bare palestinske fotografer godkjent av Hamas fikk ta bilder under gazakrigen. Det finnes mye dokumentasjon og diskusjoner om slikt på nettet.

 

Det ser ut for meg som om kunstnere ofte er politisk orientert, og i liten grad ønsker å skille mellom "kunst" og ren politisk propaganda.

 

Der hvor den politiske agendaen er motivet synes jeg at fotografiene heller burde presenteres som politiske bilder. Da synes jeg det både blir mer seriøst og interessant.

Lenke til kommentar

Ordene "Faktum er vel at" bør etterfølges av et faktum, ikke en vill påstand. Man skal være bra dement for ikke å huske at det var Israel som styrte hvem eller hva som slapp inn i Gaza under offensiven.

 

Når kunst er uten meninger kalles det "underholdningsprodukter". Eller vil kanskje "Mr." kritisere Picasso for maleriet Guernica også?

Lenke til kommentar

Folk som forsvarer Israels brudd på menneskerettigheter og beviste mord på sivile bør holde de skitne, blodige hendene sine unna testaturet.

Samme med de som støtter palestinernes brudd på menneskerettigheter og drap på sivile eller?

 

Det som bør diskuteres i denne saken er vel heller brudd på opphvasrettigheter, noe som selvsagt burde få følger. lov er lov, om man er enig eller ikke.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...