Gå til innhold

WD større enn Seagate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde det var snakk om lansering av en 2,5 TB harddisk når jeg leste overskriften. :(

 

Uansett, jeg tror en av årsakene til at WD gjør det bra er god pris per GB på green-serien sin og kamufleringen/villedingen angående hvor mange rpm disse har. Ørten nettbutikker er lurt til å skrive 7200 rpm og lurer kjøperne sine i mengder. Disse diskene er kun 5400 rpm og det burde kommet klart frem i markedsføringen. I mange land, inkludert Norge, er det direkte ulovlig å villede kundene gjennom markedsføring. WD burde fått en smekk for villedingen slik at de formulerer seg klarere.

Lenke til kommentar

Slenger meg på og sier at dette er ufortjent. Ja, Western Digital Caviar Black er en glimrende serie som sannsynligvis utkonkurrerer Seagate Barracuda - MEN Samsung SpinPoint F3 er bedre og best. :love:

Enig! har to av disse(2x1tb) og betalte 1280,- inklusive frakt for begge.raskeste og billigste å beste diskene du kan kjøpe akkurat nå etter mitt syn :love: Endret av jallanissen
Lenke til kommentar

Hvem bryr seg vel om RPM? Det er jo kapasisteten,temp og støy som teller på Green diskene. Å velge en GP disk som systemdisk er vel uaktuelt for de fleste?

 

Jeg har også fortstått det slik at IntelliPower balanserer hastigheten mellom 5400 og 7200 etter hvor mye load det er. Er det riktig?

Lenke til kommentar

Jeg er også oppgitt over markedsføringen av harddisker.

Er noen andre her med på å lage en tråd på forumet for å kollektivt kontakte forbrukerombudet?

Å oppgi harddisker som å ha interface hastigheten i ytelse er direkte villedende.

 

Jeg mener det bør oppgis minst maks, gjennomssnittlig, og minimum båndbredde (som vist i HD-tune/tach), og accesstime. I tillegg hadde det ikke gjort noe å oppgi PCmark Vantage HDD score (både sum og subtester). Jeg vet noen nettbutikker linker til reviews av noen produkter, så en gang i blandt går det ann å finne dette, men harddisker virker ikke som blir prioritert på dette området.

Lenke til kommentar

Fremdeles latterlig at Western Digital ikke tar imot RMA direkte fra Norge lenger, siden det er utenfor EU. Måtte registrere det på en svensk adresse for å få kjørt RMA på eldre disker..

 

Hva skjer når butikker osv går konk ? som så ofte skjer i disse tider.

Seagate sente jeg direkte til produsent, nye på døra under 2 uker etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fremdeles latterlig at Western Digital ikke tar imot RMA direkte fra Norge lenger, siden det er utenfor EU. Måtte registrere det på en svensk adresse for å få kjørt RMA på eldre disker..

 

Har en 400Gb liggende som jeg nektes RMA på. Lite glad i WD på grunn av det, selv om de har noen fine løsninger.

Lenke til kommentar

Uansett, jeg tror en av årsakene til at WD gjør det bra er god pris per GB på green-serien sin og kamufleringen/villedingen angående hvor mange rpm disse har. Ørten nettbutikker er lurt til å skrive 7200 rpm og lurer kjøperne sine i mengder. Disse diskene er kun 5400 rpm og det burde kommet klart frem i markedsføringen. I mange land, inkludert Norge, er det direkte ulovlig å villede kundene gjennom markedsføring. WD burde fått en smekk for villedingen slik at de formulerer seg klarere.

Jeg er enig i at det er håpløst gjort at de ikke oppgir frekvensen klart og tydelig, men jeg er veldig fornøyd med min WD15EADS (1,5TB Green). Som stillegående lagringsdisk er denne perfekt, og det finnes vel ikke mindre støyende disker av samme type på markedet?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Jeg er ikke overrasket etter alle problemene med Seagates 1TB disker.

 

Jeg har aldri hatt problemer med Seagate's disker, mens *ALLE* WD-diskene mine har sluttet helt å virke helt plutselig. Feil i elektronikken eller totalhavari i mekanikken, Kjøper ALDRI en WD-disk igjen. Ssmsung.diskene er best, synes jeg,

Lenke til kommentar

Jeg er ikke overrasket etter alle problemene med Seagates 1TB disker.

 

Jeg har aldri hatt problemer med Seagate's disker, mens *ALLE* WD-diskene mine har sluttet helt å virke helt plutselig. Feil i elektronikken eller totalhavari i mekanikken, Kjøper ALDRI en WD-disk igjen. Ssmsung.diskene er best, synes jeg,

Samsung sin harddisk-avdeling er kjøpt opp av Seagate. ;)

Selv bytter jeg ut mine WD Green disker, mot Seagate's Barracuda serie.

 

- Mortis

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...