Gå til innhold

Polene smelter og vi kommer alle til å dø!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ironi og ironi. Uansett hva du kaller det så klikker folk fordi de tenker "WTF!".

Og det er vel ikke så dumt? :)

 

Jeg kan vel forklare valget av tittel litt mer utfyllende: jeg er lei av det evinnelige maset om klima, så jeg tenkte jeg skulle servere et velrettet spark mot dette. I tillegg er tittelen et ironisk pek mot nettopp overkåte titler vi finner på VG og Dagbladet, som dere har påpekt :)

Lenke til kommentar

Ironi er det flere som trenger å lære seg, tydeligvis ^_^

 

Du poster artikler på nettet og burde være klar over farene ved bruk av ironi som et virkemiddel. Når du angriper egne lesere og anklager dem for å ikke "kunne" ironi undergraver dette bare din egen seriøsitet som artikkelforfatter.

 

Selv om dere poster redaksjonelt stoff bør dere har retningslinjene i tankene:

 

Emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord.

 

Emnetittelen (artikkeltittel) beskriver IKKE trådens innhold. Ingen kan med bakgrunn av tittel alene gjette hva dette er.

 

Men vi trenger ikke forurense tråden med dette, opprettet like greit en redaksjonell tilbakemelding:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1223184

Lenke til kommentar

Du poster artikler på nettet og burde være klar over farene ved bruk av ironi som et virkemiddel.

Ironi trenger vi mer av i samfunnet. Det er ingenting i veien med å bruke mer ironi, det øker de kritiske sansene våre :)

 

Når du angriper egne lesere og anklager dem for å ikke "kunne" ironi undergraver dette bare din egen seriøsitet som artikkelforfatter.

Det var en humoristisk forklaring.

 

Selv om dere poster redaksjonelt stoff bør dere har retningslinjene i tankene:

 

Emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord.

 

Emnetittelen (artikkeltittel) beskriver IKKE trådens innhold. Ingen kan med bakgrunn av tittel alene gjette hva dette er.

Tittelen forteller, i tillegg til å være en ironisk metakritikk, en god del om handlingen og budskapet til filmen det dreier seg om. Så at dette er en dårlig emnetittel er feil.

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar

Sikkert en grei film (har ikke lest omtalen enda).

 

Synes det er flott at dere lager slike omtaler av filmer :yes: Men hvorfor kommer det ingen tester/omtaler av de andre aspektene rundt begrepet "audiovisuelt"? I det siste har det bare vært filmer. Savner tester og omtaler av spillere, forsterkere, projektorer, TV, dupeditter osv.

Lenke til kommentar

Sikkert en grei film (har ikke lest omtalen enda).

 

Synes det er flott at dere lager slike omtaler av filmer :yes: Men hvorfor kommer det ingen tester/omtaler av de andre aspektene rundt begrepet "audiovisuelt"? I det siste har det bare vært filmer. Savner tester og omtaler av spillere, forsterkere, projektorer, TV, dupeditter osv.

Håvard Røste, som var innleid redaktør for Audiovisuelt.no, begynte i mars i en ny jobb. Han var så å si den eneste som produserte slike artikler. Dessverre har det ikke vært noen til å fylle ut rollen hans, men nettverket har søkt etter nye skribenter:

 

http://www.hardware.no/artikler/vi_soker_nyhetsskribenter/75531

 

Jeg oppfordrer kompetente mennesker til å søke! :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...