Gå til innhold

Toshiba med to-skjerms Windows CE-tablet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

minner meg utrolig nok om disse håndholdte spillene man fikk kjøpt på 80 tallet, hvor en hadde to skjermer å spille på. jeg husker min hadde lilla deksel og lot meg spille "last på lastebilen" i svart-hvit 2D, hvor jeg hadde 3 liv, mista jeg en eske i bakken så døde jeg :p

Lenke til kommentar

Og hva er det som gjør CE7 så utdatert?

 

Nå har ikke jeg noen teknisk innsikt i OSet, men med tanke på at WP7 bruker CE6 så har jeg problemer med å se at CE7 er utdatert. Og med tanke på at dette nok er Courier, så har jeg også problemer med å se hvorfor de skulle gå for en eller annen Linux-variant. Vi skal ikke glemme at det var Toshiba som laget Zune før MS tok denne internt.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Klarer ikke la vær å tenke på guiden fra Hitchhikers Guide to the Galaxy når jeg ser maskiner i 'bok-format' :)

 

WinCE høres ikke dumt ut. Problemet med å velge et standard-OS som XP, win7, ubuntu, osx osv er at alle applikasjonene er laget for *ordentlige* maskiner. På små lekemaskiner som dette her blir du da garantert en i beste fall middelmådig brukeropplevelse.

Lenke til kommentar

Tviler på at det blir noen suksess. Høres ut som hardwaren treffer blink, men kan ikke si at eg har stor tro på at Compal kan komme med et mirakel av noe software (og markedsføring) til å følge opp med. Vi får se.

 

Hva får deg til å tro at Compal skal ha noe med markedsføring og software å gjøre? De designer/lager/setter sammen hardware på bestilling. Asus har gjort det samme for Apple, uten at de har hatt noe særlig med software eller markedsføring å gjøre.

Endret av Calm
Lenke til kommentar

helt sikkert. Men hvorfor bruke så utdatert programvare? De skal jo allerede lansere en med Android. Hvorfor ikke holde seg til moderne teknologi? MeeGo, Android eller en selvlaget liten GNU/Linux-variant?

 

Hvorfor vet jeg ikke, men det er vel stort sett XP de holder seg til på sånne produkter.

Lenke til kommentar

Dette må jo være et gullegg for bedriftsmarkedet, jeg tenker da spesiellt på styre-arbeid og møte-aktivitet generellt. Tenk deg at du kan ha alle dokumentene du trenger til møte på den ene skjermen mens du kan ta notater direkte med håndskrift på den andre skjermen. Vi nærmer oss endelig det papirløse samfunn. Takk skal dere ha Toshiba for at dere har satt denne ideen ut i livet, dette er en ide jeg har hatt lenge. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...