Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Kommer nok aldri til å se filmen, ene og alene fordi Wachowski-folkene er innblandet. Kanskje jeg gir den en sjanse fordi de ikke har regissert den. "V for Vendetta" funket jo greit når det var slik.

 

Det nevnes at den har fått 18-års grense. Grunnen er nok ikke fordi den er voldelig, men fordi distributøren ikke har giddi å sende den til Statens Filmtilsyn. Da får de automatisk 18-års grense. Akuratt slik det var med "Rambo".

 

Man skal ikke se bort i fra at begge disse filmene kunne fått 15års grense, men ville nok fått 18 uansett. Man vet faktisk aldri hva Statens Filmtilsyn gjør om dagen. "Kick-Ass" fikk 15 års grense. For ca 15 år siden ville den aldri ha sluppet inn i landet enn gang,man kan jo ikke vise 11 år gamle jenter som slakter folk.

 

Jeg spurte dem direkte når vi var på besøk hos dem i ca '94, om hvorfor True Lies fikk 18-års grense, og grunnen var at de viste noen nakker som ble knekt i nærbilde. Filmen ville nesten ha gått igjennom med 11 års grense. Personlig så mener jeg at de nesten burte gitt Kick-Ass 18-års grense. Ikke fordi den er for voldelig, og ikke 15 åringer ikke bør se den. Men fordi en 15-års grense i dag ikke er det. Det er en 12-års grense. Når jeg var å så Kick-Ass på kino så var det sluppet inn flere 10-12 åringer uten følge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...