Gå til innhold

Avant Window Navigator 0.4 klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@fredrik-fyksen:

 

Det siste gjenværende panelet vil du ikke få mulighet til å fjerne helt uten videre. Du kan nok finne mulighet til å fjerne panelet i gconf-editor, men er ikke sikker på hvor da jeg ikke har hatt behov for dette tidligere. Kan se litt nærmere på dette senere. Tror nok det også kan være lurt å være litt varsom når man roter rundt i gconf-editor.

 

Du kan jo også legge det til venstre, fjerne alt som er der, og huke vekk utvid. Dermed vil du nok mest sannsynlig ikke se noe til det. Eller så kan du legge til global-menu og gi den en liten OS X-effekt.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

@fredrik-fyksen:

 

Det siste gjenværende panelet vil du ikke få mulighet til å fjerne helt uten videre. Du kan nok finne mulighet til å fjerne panelet i gconf-editor, men er ikke sikker på hvor da jeg ikke har hatt behov for dette tidligere. Kan se litt nærmere på dette senere. Tror nok det også kan være lurt å være litt varsom når man roter rundt i gconf-editor.

 

Du kan jo også legge det til venstre, fjerne alt som er der, og huke vekk utvid. Dermed vil du nok mest sannsynlig ikke se noe til det. Eller så kan du legge til global-menu og gi den en liten OS X-effekt.

 

Skjønner :) Slik jeg har gjort det nå, ligger den med autosjul øverst i midten, ser den så vidt. Men skal google litt Jeg har alt på en ekstern NAS boks, så jeg kan trikse og mikse som jeg vil uten og være redd for og måtte evnt. formatere.

Lenke til kommentar

Ser ut til at det å fjerne panelet kan by på problemer med visse funksjoner, som window_screenshot_key, screenshot_key, run_key, og selvfølgelig menu_key. Om du har allikevel har lyst til å rote litt rundt med lese deg til varierende løsninger her: http://awn.planetblur.org/index.php?shard=forum&action=g_reply&ID=1792&page=1&isLive=true

 

Den siste posten så ut til å fungere nokså bra:

 

Some cool ideas here, just thought I'd add mine to the stack. If you want to completely get rid of gnome-panel and use awn as your only 'panel' app, open gconf-editor and go to desktop > gnome > session > required_components and change the 'panel' entry to read 'avant-window-navigator' instead of 'gnome-panel'.

 

If you think you'll miss keybindings (i.e. Alt-F2 for commands, printscreen etc.) just install gnome-do - it's far superior and you can bind it to any key you choose. Plus its looks complement AWN very nicely. This replaces Alt-F2, and compiz (which you should have enabled anyway for compositing with AWN) includes a printscreen keybinding.

 

Om du ikke vet hva som er hurtigtastene for å få frem terminalen er det Ctrl+Alt+T om du skulle trenge det.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Det virker som at det er bedre å bare la det sitte, da... Jeg er fornøyd med å legge det siste panelet oppe i et hjørne, og sette på autohide.

 

Begynner å bli temmelig fornøyd med utseende nå.

Jeg anbefaler også folk å installere awn extras. Der finnes noe ekstra snack som feks digital klokke og musikknapper. Det finnes i pakkebrønnen til 10.04, men ikke alle tidligere versjoner.. Se her for hvordan det skaffes: http://wiki.awn-project.org/Awn_Extras:Installation

 

Begynner å bli temmelig fornøyd med utseende nå.

post-71430-1271503240,1171_thumb.png

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...