Gå til innhold

Winzip 14.5 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor bry seg om pakkeprogrammer når en harddisk koster så lite?

På grunn av kjipe men populære tjenester som Hotmail med vedleggsbegrensninger på 10 MB, samt kostnader ved sending over mobilnettet (kr/MB). Tjenestetilbydere på nettet vil sikkert også begrense båndbreddebruken.

Lenke til kommentar
Hvorfor bry seg om pakkeprogrammer når en harddisk koster så lite?

På grunn av kjipe men populære tjenester som Hotmail med vedleggsbegrensninger på 10 MB, samt kostnader ved sending over mobilnettet (kr/MB). Tjenestetilbydere på nettet vil sikkert også begrense båndbreddebruken.

Samt irritasjonsmomentet med å legge ved 10 forskjellige filer i webmail istedenfor å bare tar/zip'e dem sammen og slenge dem med som ett vedlegg :)

 

Er ellers veldig enig ang. 7zip: Funker ufattelig bra, jeg har aldri savnet noe funksjonalitet der i alle fall!

 

På jobben har vi lisenser på WinZip, og jeg bruker likevel 7zip fordi jeg syns det er bedre.

Lenke til kommentar

Må selv alternere mellom 7Zip og WinRAR.

Nyere komprimerte RAR filer vil ikke 7zip ha noe med å gjøre og babler om feil.

Så en fin balanse må man ha, i tillegg er WinRAR i mange tilfeller svært vennlig for spill formater, altså arkivene som spillene bruker for egne filer når man skal modde litt.

Lenke til kommentar

Winzip. Er ikke det et sånt program fra tidlig 90 tall? Husker jeg brukte det for lenge siden, da det var gratis. Ikke prøvd det på lenge. Blitt noe bedre? Støtter det alle formater som winrar? Like hurtig?

 

Har prøvd 7-zip. Makan til møkkaprogram skal man lete lenge etter, støtter jo ingenting og kunne ikke gjøre noe som helst mer enn å pakke opp ned, så hvis man hadde en splittet fil så var man lost.

 

Holder meg til winrar; greier å pakke opp/ned alle filer (støtte på alle formater). Splitte og samle filer gjør det også perfekt. Og det er ikke minst meget hurtig, testet det flere ganger og winrar er sykt mye hurtigere enn de andre på å pakke opp ned filer (splittede sådann), her snakker vi om flere ganger hurtigere enn de andre minutter å spare. Det eneste som er kjipt med winrar er at det egentlig koster mange penger (30$ i året, sic), men dette fungerer som "nagware"; den maser om du ikke betaler gjør ikke noe mere. Kunne muligens tenkt meg å betale for winrar om du ikke hadde en så psycho pris, fordi jeg har enda ikke funnet noe reelt alternativ til det programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...