Gå til innhold

Slik blir gratisutgaven av Office 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ihvertfall være glad for at det ikke er Google som kommer med noe slikt for da hadde de måttet lese det du skriver og så gitt deg reklame som matcher dette.

Ja fytterakkern! Da sitter det en kar der borte i amerika og leser særoppgaven din!

 

Skjønner ikke hvorfor folk er så livredde for informasjonen google samler. Det er jo anonymt og ikke stort annerledes enn informasjon om tv vaner, trafikk på veien, arbeidsvaner eller fritidssysler. Som mennesker i et samfunn kommer vi alltid til å bli beskuet av andre mennesker.

Lenke til kommentar

Skal ihvertfall være glad for at det ikke er Google som kommer med noe slikt for da hadde de måttet lese det du skriver og så gitt deg reklame som matcher dette.

Ja fytterakkern! Da sitter det en kar der borte i amerika og leser særoppgaven din!

 

Skjønner ikke hvorfor folk er så livredde for informasjonen google samler. Det er jo anonymt og ikke stort annerledes enn informasjon om tv vaner, trafikk på veien, arbeidsvaner eller fritidssysler. Som mennesker i et samfunn kommer vi alltid til å bli beskuet av andre mennesker.

 

Vil du gi ut din søkelogg? Det er kanskje anonymt, men iallefall jeg vil ikke at Google skal vite alt jeg skriver.. eller søker på.. det er privat.

Lenke til kommentar
Office Starter 2010 kommer til å vise reklame, og bestå av reduserte utgaver av Word og Excel. Det vil dukke opp ny reklame hvert 45 sekund

 

Dette høres jo skikkelig tiltalende ut! Og så produktivt som man blir :no:

Mest sannsynlig kommer den til å være nokså sjenerede. Kanskje en liten banner et eller annet sted rundt vindukanten. Bortsett fra det synes jeg det høres litt risky ut om dette skal bli vanlig policy hos MS. Om flere og flere programmer vil inneholde reklame vil nok ikke det høres bra ut på papiret for MS tror jeg, man har jo tross alt også betalt for operativsystemet (ikke noe man laster ned i etterkant), så det burde jo i utgangspunktet være reklamefritt. Altså, man kjøper først et OS med medfølgende programvare, men alle (for å dra det litt langt) inneholder reklame for det komplette produktet som medfølger.

 

OpenOffice lager også krøll i word-dokumenter. Er ikke lenge siden jeg prøvde det (2mnd). Jeg ble ikke imponert.

Sist jeg prøvde å lese ODF i Word fungerte ikke det så bra, heller ikke lagre som ODF, som forovidt også er en ISO-standard. Utviklere av OOo må jobbe en god del ekstra da de ikke har all dokumentasjon tilgjengelig for å støtte word-dokumenter skikkelig, og en del formateringer vil bli vist feil. MS derimot burde ikke ha noen problemer med å implementere ODF i Word, da formatet er åpent.

 

 

Skal ihvertfall være glad for at det ikke er Google som kommer med noe slikt for da hadde de måttet lese det du skriver og så gitt deg reklame som matcher dette.

Det er nok ingen ansatte hos Google som fysisk leser mailene dine, så ikke få det til å høres slik ut. Om jeg husker riktig søker serverne (altså dermed ikke leser i den forstand) etter nøkkelord som forekommer i mailene, og sender reklame som kan være relevant basert på de treffene den får. Tror nok at uanset om en mail går igjennom Google, Yahoo eller MS, så har de nok de samme mulighetene til å fysisk lese mailene om de ønsker det.

 

 

EDIT: Og de har faktisk en lignende løsning som er nettbasert, men kan lastes ned på PC for bruk når man ikke har nett tilgjenglig ved hjelp av Google Gears.

 

Hvis 80% av pc-er kommer til å komme med dette, ville ikke da dette være noe EU måtte ta en titt på?

 

Hvis ikke disse 80% er retailer som skal legge inn, da er jo saken en annen(noe jeg egentlig regner med er saken her)

Det er og har vært store problemer med kompabilitet ovenfor bruk av formater på forskjellige skriveprogrammer. Om dette forværrer problemet da dette kanskje forsterker nyere og låste formater til MS Word, som vil forårsake til at det kan føre til nok en konkurransefientlig lock-in-mulighet, håper jeg EU tar opp denne saken. Ellers kan man håpe på at innen den tid støtter MS og andre skriveprogrammer ODF-formatet. Og også at MS (tar med MS da det forekommer artikler som henviser til at MS ikke støtter deres eget format som de fikk ISO-godkjent), OOo og andre skriveprogrammer får støtte for MS sitt OOXML-formatet. Dermed vil MS allikevel få nyte godt av deres markedsandeler og som følge mange automatiske brukere, men lock-in-mulighetene vil i større grad være utelukket.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

OpenOffice lager også krøll i word-dokumenter. Er ikke lenge siden jeg prøvde det (2mnd).

Har brukt OpenOffice i flere år og har aldri hatt behov for å lagre/oppdatere dokumenter med MS formatering. Bruk .ODF og send evt ting til andre med .PDF.

Lenke til kommentar

Så de scanner mailen min? Hyggelig.

 

Glad jeg kun har youtube på den mailen.. og ikke privat-mail.

 

Enda det er utrolig hvilke ord som dukker opp i comments jeg får på mail..(fra youtube)

Om du mener i denne betydningen:

"# examine minutely or intensely; "the surgeon scanned the X-ray" "

... så tror jeg ikke det er tilfellet.

 

Er ikke sikker på hvordan denne prosessen foregår, eller hvor mye kontroll Google selv har over reklamen som blir lagt ut, men vil anta at det er en lang liste med ord som den vil prøve å gjenkjenne. La si at det hverken er noen personer som hverken leser mailene, eller ser output fra de treffene de får, og at det som er stryket ut i følgende melding ikke blir fanget opp:

 

"Hei! Var innom El-Kjøp i stad og fant et Sony kamera på tilbud. Kan komme godt med når vi skal på ferie til Dubai :) "

 

... så ser jeg ikke helt problemet. Vet ikke hvilke området som Google går igjennom for å finne reklame. For alt jeg vet kan det hende at Google også benytter forskjellige søk du har gjort i nettleseren som grunnlag eller dokumenter du har skrevet i Google Docments, som du til og med nevnte tidligere.

 

Var innom Gmail en tur nå for å se hva som lå i reklamebaren øverst i mailen ... pleier ikke å legge merke til den da den er nokså usynlig fremfor de løsningene mange andre velger å benytte, som f.eks nokså synlig raklame over et større område med bevegelig bildet som benytter blant annet Flash. Mesteparten av reklamen i Gmail var rettet mot spill, nyheter og IT.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...