Gå til innhold

Intel bremser USB 3.0-implementering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes jo det kan være kjekt å endelig få en litt kjappere standard på USB tilgjengelig. Dette vil jo drastiskt øke ytelsen på eksterne disker, og usb minnepenner av den raskere typen.

 

Greit nok ,en har jo eSata støtte på en del eksterne disker, men det er fremdeles langt fra så standarisert og utbredt som USB er.

Lenke til kommentar

Så Intel har bestemt seg for at det ikke haster med å levere forbrukere bedre ytelse... USB 3.0 og SATA 6Gbps haster de ikke med, kombinert med hva intel har gjort med eiere av deres Gen1 SSDer, og prisnivået på Ci3/5 gjør meg ikke veldig vennlig innstilt til Intel for tida.

 

Hadde det ikke vært for at AMD ikke har NCQ aktivert som standard for RAID og krever nedlastning av RAIDXpert for aktivering ville jeg nesten ansett meg selv som AMD fanboi...

Lenke til kommentar
Jeg synes jo det kan være kjekt å endelig få en litt kjappere standard på USB tilgjengelig. Dette vil jo drastiskt øke ytelsen på eksterne disker, og usb minnepenner av den raskere typen. Greit nok ,en har jo eSata støtte på en del eksterne disker, men det er fremdeles langt fra så standarisert og utbredt som USB er.

Det er bedre å øke bruken av eksisterende (bedre) standarder, enn å utvikle noe nytt som skal starte markedsandelen sin på null. eSATA er også overlegen USB 3.0 på grunn av at man slipper oversetting mellom SATA-protokollen til harddisken og USB 3.0 protokollen.

 

For meg virker det som om markedet godt kunne trengt raskere USB, men samtidig er det veldig få som klager over hastigheten i dag, eller ber om mer. Er ikke ofte (les: aldri) eg hører noen klager over at overføring til minnepennen deres går tregt.

Hvis noen klager så er det nok fordi minnepinnen er for treg og ikke USB 2.0-grensesnittet. Nesten uten unntak er ikke USB 2.0 flaskehalsen til minnepinner.

 

Kan vi ikke gjøre firewire, e-sata eller noe til standard? Begynner å bli lei flaskehalsen på USB-disker.

Bruk heller eSATA så får du utnyttet det maksimale potensialet til harddisken.

Lenke til kommentar

minepenner må i hovedsak bruke usb tilkobling fordi

de brukes til både data lagring og bilde lagring

 

det er ingen skrivere som per.i dag støtter eSATA. da får man brukt muligheten til skrive ut bilder direkte fra minnepennen

 

 

Hva med en minnebrikke som brukte begge standarene? ene siden USB andre siden eSATA. + Med dagens utvikling så er det som i dag virker som MÅ bare være sånn kan imorgen, være totalt ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...