Gå til innhold

Nytt Iphone-OS straks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Rasshølet mitt rykker til hver gang jeg ser iPhone skrives Iphone. Man skulle tro de bøyde seg når språkrådet gikk imot dem på Tek nettverket, men de er visst ikke interessert i å skrive riktig norsk. Kanskje dere skal begynne å skrive på svensk samtidig?

Lenke til kommentar

"Rasshølet mitt rykker til hver gang jeg ser iPhone skrives Iphone. Man skulle tro de bøyde seg når språkrådet gikk imot dem på Tek nettverket, men de er visst ikke interessert i å skrive riktig norsk. Kanskje dere skal begynne å skrive på svensk samtidig?"

 

Who cares? Sånn helt seriøst. Du får nesten saksøke folk for at de ikke skriver navnet på din elskverdige telefonen nettopp slik du ønsker det. For oss normale IQ-konger er det kun det vi leser som er viktig, og betydningen av det, ikke nødvendigvis hvordan det er skrevet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Man leser aldri ordene bokstav for bokstav, man gjenkjenner bildet av et ord. Hvis jeg skriver intressant så vil en god del lese det som om det sto interessant, spesielt hvis de leser i den hastigheten man normalt leser når man leser en artikkel. iPhone er et ord man kjenner igjen og leser fort, mens Iphone dukker opp i undebevisstheten som et fremmedord. Det samme gjelder andre produkter og merkenavn, ikke bare iPhone. Det skaper "hakk" i lesingen og gir en følelse av at det er dårlig skrevet fordi det ikke flyter godt.

 

I tillegg så gjorde Tek-nettverket det her i første omgang med den begrunnelse at det var slik det skulle skrives etter norske rettskrivningsregler. Det gikk språkrådet mot dem og sa at ikke var riktig, og at navn på produkter og selskaper skulle skrives slik de var ment. At de fortsatt skriver det slik de selv vil, stikk i stid med språkrådets avgjørelse, viser bare at de er utrolig egne. Dog skal man ikke forvente for mye fra en nettverk med skribenter som skriver artikler i tredjeperson hvor de omtaler seg selv omtrent som om det skulle være eksterne eksperter på feltet.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Iphone er blitt så utrolig uinteressant etter at Android har fått fotfeste. Android overgår Iphone OS på alle punkter, og nå som det begynner å komme alvorlig fete mobiler med Android 2.1 klarer jeg ikke å bry meg en tøddel om Iphone. En telefon som ikke har fått en betydelig utseendemessig endring på snart fire år, mangler flere grunnleggende smarttelefonfunksjoner (med argument om å bedre brukeropplevelsen.. oO?) og koster flesk er ikke så innmari kult, azz.

Lenke til kommentar

"Rasshølet mitt rykker til hver gang jeg ser iPhone skrives Iphone. Man skulle tro de bøyde seg når språkrådet gikk imot dem på Tek nettverket, men de er visst ikke interessert i å skrive riktig norsk. Kanskje dere skal begynne å skrive på svensk samtidig?"

 

Who cares? Sånn helt seriøst. Du får nesten saksøke folk for at de ikke skriver navnet på din elskverdige telefonen nettopp slik du ønsker det. For oss normale IQ-konger er det kun det vi leser som er viktig, og betydningen av det, ikke nødvendigvis hvordan det er skrevet.

 

Jeg syntes at "iPhone" skaper et større hakk i lesinga enn "Iphone" skal jeg være helt enig. Folk er forskjellige :)

Lenke til kommentar

Iphone er blitt så utrolig uinteressant etter at Android har fått fotfeste. Android overgår Iphone OS på alle punkter, og nå som det begynner å komme alvorlig fete mobiler med Android 2.1 klarer jeg ikke å bry meg en tøddel om Iphone. En telefon som ikke har fått en betydelig utseendemessig endring på snart fire år, mangler flere grunnleggende smarttelefonfunksjoner (med argument om å bedre brukeropplevelsen.. oO?) og koster flesk er ikke så innmari kult, azz.

 

Hadde en iPod Touch før, sitter her med en Nexus One og det eneste jeg savner er måten iPhone "glir", når man scroller gjennom lister osv er Android bedre, men launcheren (home screen) er litt hakkete på Android. Og noe annet jeg savner er YouTube app'en, kalenderen og en egen og GOD videospiller med bra design.

Lenke til kommentar

Skulle jeg valgt ny telefon nå, ville jeg ventet til versjon 4.0 og neste generasjon iPhone. Men det hadde nok blitt HTC evo, hvis ikke Apple hadde kommet med noe SYKT! :dribble:

 

Stemmer for I Phone jeg :)

 

Med mellomrom :)

 

 

man kan jo ikke skriv " I Phone " det blir jo bare heilt rart... syns det e bra med Iphone

 

Det var nok et troll ute å gikk :whistle:

 

Og hodet mitt er litt rart :p

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar

Ah, dette er nok et herlig resultat av konkurransen i markedet for tiden. Apple innser at de er nødt til å lufte litt på det nye OS-et for at folk ikke skal rømme til Android før de slipper ny iPhone til sommeren. Det faktum at de lufter på det allerede nå kan også tyde på at de har såpass mange ess i ermet at konkurrentene ikke vil få summet seg før det er for sent. Vil også tro det kan gi iPad en liten kjøpsboost dersom de som sitter på gjerdet nå av ymse grunner ser at det er mye godt i vente.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...