Gå til innhold

Full fart på nettverket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan forhindrer de at hele nettet blir tregt av torrents som det blir hjemme hos folk?

 

Og den 8mill-kassa, skipets eiendom eller hva?

 

Hva mener du med tregt av torrents?

 

Det står jo i artikkelen at de bare bruker 8,5/11,3 Gb av linjekapasiteten. Det er jo omtrent bare 1/3. Mye å gå på før noe blir tregt da.

 

Jeg har en Cisco switch i bua som kostet 30-40k ny. Nesten samme da. :D

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Hvordan forhindrer de at hele nettet blir tregt av torrents som det blir hjemme hos folk?
Hva mener du med tregt av torrents?
Hvis jeg laster ned noe som ikke bruker 10% av linjekapasiteten min så går hele internett i sirup.

Sånn er det også med folk på hybel som delet nett hvor noen laster ned.

Det har med antall connections/sessions å gjøre. P2P krever enormt mange, noe som gjør at de fleste ISP-utdelte hjemmeroutere ikke takler det; derav dårlig hastighet/ytelse.

 

 

Og den 8mill-kassa, skipets eiendom eller hva?
Tipper nok den er leid uten at jeg vet det helt sikkert.

Cisco sponser. Dvs. utstyret er bare utlånt.

Endret av jocke
Lenke til kommentar
Hva mener du med tregt av torrents?

Hvis jeg laster ned noe som ikke bruker 10% av linjekapasiteten min så går hele internett i sirup.

Sånn er det også med folk på hybel som delet nett hvor noen laster ned.

 

Som nevnt av andre, sitter man på en crappy ruter og asynkron linje, så er det annerledes enn med en god ruter og synkron linje.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nettet mitt (og mange andre som var koblet til switch 4 på rad 60 sitt) sugde hardt! Jeg hadde 70mb/s OPP, mens NED var 10mb/s...

Selv om det kanskje er grei fart var nettet in real mye treigere enn det jeg har hjemme (4.53 Mb/s ned, 0.80 Mb/s opp), opplevde aldri den farta andre folk på de andre radene målte (f. eks. 452 mb/s ned og 211 mb/s opp).

Har flunkende nytt CAT6.

 

Det kan ikke være PC'en min sin feil, siden en god del av de som var koblet til switchen på rad 60 (60.4.tror jeg det var) opplevde dette... Det hjalp heller ikke å bytte port/kontakt som anbefalt av crew.

Endret av Neonking
Lenke til kommentar

Så du hadde altså 70 millibit i sekundet opp og 10 millibit i sekundet ned?

 

Vil ikke kalle det grei fart laugh.gif

 

Det er TALLET jeg målte, i realiteten var det ikke så raskt en gang...(jeg hadde ikke på noe annet enn speedtest.net/it.avisen-speedometeret)

Saken er jo at de fleste andre hadde en fart på over 100 både opp og ned... Farten på switchen vår overskred aldri farten nevnt i forrige post. Selv om vi var der fra kl. 09.00 onsdag til 11.45 søndag.

 

Ganske teit at crewet ikke prøvde å fikse det annet enn å si "bytt kontakt/port i switchen" (som forøvrig ikke nyttet siden 1/4 av kontaktene/portene i switchen ikke virket...)

Endret av Neonking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...