Gå til innhold

Dell med nye Latitude


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så disse kommer med SSD, bra de har valget i alle fall, men HVILKEN?

Det er stor forskjell på JMF602 eller Samsung og Intel eller C300.

Siden de sier opp til 256GB kan vi sansynligvis utelukke Intel.

 

Jeg håper snart en del produsenter kan se lyset og lage 2 2,5" brønner i de større modellene.

Lenke til kommentar

Skal bestille en slik en, JobbPC... - men jeg var inne i går og kikket, da var det 4-5 ulike prosessorer å velge mellom, nå er den kjappeste i7 820 1,73GHz.... - har jo en 6500 i dag, med 2,8ghz.... - dual såklart, ikke quad.... - men er det så stor forskjell da? Eller betyr dette at de straks kommer med de råere i7'ene snart?

 

Samt, over 4000 kroner ekstra for BD RW spiller..... - og over 2.100 for 8 GB ram.... - hmmm, litt stive priser her synes jeg!

Lenke til kommentar

Dagens "bay" støter bare 1.8" formatet så det er rimelig uaktuelt for de fleste med HDD.

SSD'er får man fra flere leverandører i dette formatet men det er lite utbredt enda.

 

Jeg bruker eSata og da unngår/omgår jeg dette lille problemet.

 

Dell har tidligere levert Samsung SSD'er, det er mao bedre å kjøpe/installere SSD'en selv.

 

@Haddis

Hva er det som er så ille med Dell?

Jeg har hatt Dell i mange år og har ingenting å klage på mtp byggekvalitet eller service/support.

(at komponenter kan ryke skjer uavhengig av merke på laptoppen og da fungerer Dell's service helt utmerket)

 

Dell har også sluppet Precision M4500 som er en mer "påkostet" E6510 og den er også et godt alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg har også erfaring med de siste fire generasjoner latitude, i flere hundre eksemplarer, og det var et stort hopp fra de grusomme mørkagrå latitudene, som døde bare du så stygt på dem, til de lysegrå. Men de lysegrå imponerte meg ikke stort. Like lite som acer eller hp pavillion. Forrige generasjon var greie, men mange svake punkter, sprekker som ble dannet både her og der, hengslene som holder fast skjermen i pcen knekker bare du ser stygt på dem, og det finnes ingen beskyttelse for harddisken i noen av disse.

 

Nyeste generasjon har jeg dog ikke opplevd noen større svake punkter med, for ikke å snakke om at de ser utrolig mye bedre ut.

Lenke til kommentar

Jeg har selv eid 3 generasjoner latitude og har prøvd E-serien. Jeg klarer ikke å helt å se det at dell har hatt dårlig byggekvaltet.

 

 

 

 

Vi har hatt ca. 300 D620 på jobben og byggekvaliteten på disse er ikke dårligere forventet.

D620/630 var greie nok. Sitter forøvrig å skriver dette på en E6400 akkurat nå, og hele greia føles billig. Eksempelvis kan rammen rundt skjermen bøyes uten noe særlig kraft, forsåvidt kan hele maskinen bøyes alle veier... Her snakker vi TYNN plastikk.

Lenke til kommentar

Da har du en annen variant enn jeg har.

Skjemen kan man med kraft vri litt på men kabinettet er helt umulig å bøye/vri på.

 

På E6 serien er kabinettet er utført i en magnesiumlegering mens E5 serien har polykarbonat/aluminium.

 

Jeg har hatt modeller med dårlig utførelse men den siste av det kaliberet var Inspiron 8500/8600.

Latitude har alltid vært solide og min første var vel en C800/C810 som var i en eller annen type plastlegering men selv den er fortsatt like hel etter ca 10 år.

Lenke til kommentar

 

Jeg har hatt modeller med dårlig utførelse men den siste av det kaliberet var Inspiron 8500/8600.

Jøss. Jeg hadde en Inspiron 8500, og den holdt fantastisk bra i mitt eie.

I nesten 6 år brukte jeg den i snitt sikkert 8 timer hver dag (noen dager opp mot 14-16 timer). Den var med i sekken hver eneste dag i tre år, på hytteturer, ferier, til venner, terrassen og stranda (for å nevne noe).

Maskinen gikk i bakken et utall ganger, lokket slang jeg igjen mer og mer skjødesløst, brus ble sølt på litt av maskinen, og generell uvørenhet ble utvist mot slutten av levetiden.

Etter ett år røk batteriet. Byttet på garantien. Etter tre år røk hovedkortet. Byttet på garantien. Etter 5 år røk batteri og hovedkort. Hovedkort byttet på reklamasjonsrett.

Etter 6 år knakk det ene skjermfestet og nettverkskortet begynte å streike.

 

Så det var noen feil på den, men sett ut fra hvordan jeg behandlet den skulle maskinen vært defekt etter et halvt år.

Og det at batteriet røk to ganger er ikke rart, for jeg kunne ha både to og tre utladninger i løpet av en dag ettersom jeg hadde forelesninger fra 8-17, ladet opp og deretter brukte jeg den i sofaen på kvelden.

 

Etter den maskinen har jeg fått stor tillit til Dell :)

Har for øvrig en HP 8710P nå som jeg behandler likt. Den holder enda bedre, men venter jo ikke annet når byggekvaliteten er en del høyere og maskinen er beregnet for bedriftsmarkedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...