Gå til innhold

Lommekniv med minnepinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Agent, commit these files to memory. This Swiss Army knife will self-destruct in 10 seconds".

 

Så nå kan man ikke *bare* bryte seg inn i den skjulte "vulkan-basen" til en ond, megalomanisk diktator/hersker med bare lommekniven... man kan i tillegg få uploadet en hjemmesnekret virus til nettverket i basen som tar ut hele rakettprogrammet hans i samme slengen! Sweet! :p

 

Men seriøst: Artig at både innebygd CPU og minnechip destrueres/brennes når noen prøver å fysisk "åpne" den. Har sett at denne metoden har blitt brukt en del andre plasser, men sjeldent på noe så "lite".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Første jeg tenkte når jeg leste "Victorinox Secure er en lommekniv som inkluderer en minnepinne med sikkerhet som førsteprioritet." var at sikkerheten lå i "prøv å ta den fra meg" :D

Lenke til kommentar

Det er lite sansynlig, den ser ut til å være konstruert for å tåle en fysisk smell. Fingeravtrykk avlesning er egentlig bare tull å ha på en slik, det er lettere å knekke enn en 8-16 lang string med alfanumerisk kode og spesialtegn som nøkkel for AES256 kryptering av hele volumet vil være mye tryggere.

 

LED var en veldig god idè å ha på en slik må jeg si. En slik og en rull gaffa så er man klar til å takle hva det skulle være.

Lenke til kommentar

Denne minnepennen ser ut som den er fullstendig innkapslet i gjennomsiktig hard plast (polykarbonat?) med kun USB kontaktene bare, så den vil ikke ta skade av å dette i vann. Sansynligvis heller ikke saltvann, selv i flere timer. LED'en er også hardfør, og vill heller ikke svekkes av vann. Batteriet som driver LED'en blir sansynligvis det svakeste punktet.

 

Temperaturmessig vil komponentene overleve ca -30C til 80C, muligens til og med -50C til 90-100C om de er ekstra hardføre. Elektronikk er overraskende hardfør så lenge de ikke utsettes for fuktighet eller ekstreme temperatursvingninger mens de er i bruk.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...