Gå til innhold

Ny Lightroom 3 beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nah... Bruker Bibble5 isteden.

 

1 stk bibble5 lisens og jeg kjører på 4 PC'er hvorav 1 er Linux. Ingen "lisens aktivisering" eller annet tull. Billigere pr. lisens er det visst også. Bibble har dessuten et forum direkte knyttet til utviklere.

 

Men Adobefanatic's, bare kos dere med LR beta's.

Lenke til kommentar

Takk! Håper denne endringen speeder opp for OSX brukere.

 

Bruker LR 3 Beta i prod nå, og er kjempefornøyd så langt på Win7.

På mine 2 OSX maskiner derimot har det gått altfor treigt, samme maskinvare bruker opp til minuttet på å generere forhåndsvisning av et bilde.

 

Gleder meg til å prøve

Lenke til kommentar

Tror at artikkelen er litt tidlig ute eller så er det feil link, siden siden hos Adobe som det pekes til kun deler ut BETA 1,

dvs. lightroom3_b1_win_102109.zip for Windows.

 

;-D Hans

 

Det ser ut som du har rett. Jeg har ikke klart å finne ut hvorfor beta2 ikke ligger der, men skal undersøke mer i morgen, tirsdag. Kommer til bake med oppdatering så snart jeg vet mer.

Lenke til kommentar

til dere som har lastet ned ny versjon av lightroom: gikk det bra med alt det som dere hadde organisert og redigert fra før? Tenker spesielt på flagging og mappestrukturen i library? Er livredd for at dette skal bli ødelagt hvis jeg prøver å oppdatere lightroomversjon. mye jobb som går tapt da...

 

for øvrig er jeg enig i at lightroom er et genialt program! :)

Lenke til kommentar

LR 3 BETA 1 importeter kataloger laget med LR 2, men kan ikke eksportere kataloger på LR2-format. Ergo bør du ikke bruke LR3 i produksjon dersom du ikke på sikt planlegger å oppgradere til LR3. Jeg har brukt BETA 1 siden 22. oktober uten noen problemer, og liker spesiellt den nye RAW-fremkallingen. Du får merkbart bedre piksel-skarphet med LR3 sammenliknet med LR2, men noe mer støy i bildene. Det skal dog sies at LR3 ikke undertrykker luminansstøy, kun fargestøy i BETA 1. Lurer på hvordan dette blir i BETA 2 ...

Som Canon-bruker bruker jeg også DPP og regner denne som enda et strå hvassere enn LR3 for å få ut alt av detaljer i råfilene.

 

;-D Hans

Lenke til kommentar

Her er video der Adobe går gjennom ny funksjonalitet i Lr3 Beta 2.

 

Denne i likhet med linker til Beta 2 er per dags dato fjernet fra adobe.com

Videoen ligger der da, men man kan kun afspille de første knapt 13 ud af 19 minutter, så går den i stå.

 

....Og dette link synes at virke:

Endret av EskeRahn
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...