Gå til innhold

Batteriruter fra Netcom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjeLL//: Jeg ble også nyssgjerrig på dette. Har sendt Netcom e-post for å finne ut. Redigerer denne når jeg vet :)

 

haddis: Jepp, ruteren har vært solgt i løsvekt til en pris på rundt 2000 kroner i forskjellige nettbutikker en stund. Netcom er såvidt vi vet først ute med en sponset løsning og abonnementer knyttet opp mot dingsen...

 

(edit)

 

Svaret fra Charlotte Erikstad i Netcom etter klipp & lim-metode: "Dekningen på WiFi'en når den kjøres kun på batteri er ca 20 meter (dette kan variere), men om en plugger i batteriladeren på routeren vil dekningen på WiFi øke til som en normal WiFi-router."

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Johnx: Ice har en trådløs ruter. Den er dog ikke batteridrevet, såvidt jeg kan se. Dessuten er den ut fra bildene langt mindre portabel enn denne løsningen. Det fins også løsninger fra både Jensen og Dlink dersom man ønsker seg en dings kun til å kringkaste 3G-dekningen. Det nye med denne dingsen er nok størrelsen og batterilevetiden.

 

Som det kanskje fremgår av artikkelen skulle vi gjerne ønsket oss trådløs filserver i forbindelse med SD-kortplassen også, men man kan visst ikke få alt her i verden.

 

Ut fra publisiteten Mifi får fra utlandet ser det ut til at dette kan bli en veldig praktisk greie...

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Johnx: Ice har en trådløs ruter. Den er dog ikke batteridrevet, såvidt jeg kan se. Dessuten er den ut fra bildene langt mindre portabel enn denne løsningen. Det fins også løsninger fra både Jensen og Dlink dersom man ønsker seg en dings kun til å kringkaste 3G-dekningen. Det nye med denne dingsen er nok størrelsen og batterilevetiden.

 

Som det kanskje fremgår av artikkelen skulle vi gjerne ønsket oss trådløs filserver i forbindelse med SD-kortplassen også, men man kan visst ikke få alt her i verden.

 

Ut fra publisiteten Mifi får fra utlandet ser det ut til at dette kan bli en veldig praktisk greie...

 

OK. Ice sin har også batteri, den kjører på vanlig AA-batterier. Men som du sier er den mye større enn en liten USB-dingle.

Endret av Johnx
Lenke til kommentar

Så at de reklamerte dette som først i norge.

Jeg har nå hatt slike funksjoner både på HTC hd2 og nokia 5800 i lang tid. I tillegg har vel denne vært i salg i flere nettbutikker i lengre tid.

 

Huawei E5830 MiFi

ice rutern har batteri ja.. men om du vill ha den i lomma er en annen sak :S 4 antenner er litt i meste laget syntes jeg.

hvordan oppretter man et trådløst netverk med nokia 5800 der man deler 3g nettet??

Lenke til kommentar

Er dette så revolusjonerende? Jeg bruker min Htc Hero som router. Bruker et program som heter Wifi-Tether. Forrige gang jeg var på hytta så var to laptoper og en mobil tilkoblet HTCen. Det fungerte smertefritt. Har iConnect abonnement fra Netcom.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...