Gå til innhold

Android 2.1 klar for Galaxy Spica


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører Win7 64 bit jeg og, prøvde Kies programmet men det sier at den ikke har internetttilkobling når jeg prøver å oppdatere. Har prøvd å kjøre alle .exe filer i admin og gi alt mulig av rettigheter og sjekket brannmur o.l. men det går fortsatt ikke, noen tips/forslag?

 

Kjører uansett 2.1 på min spica allerede så er ikke krise. men er kjekt å ha det "offisielt"

Lenke til kommentar

Satt i går å prøvde noen timer uten noen resultat. Innstallerte også kies, men sliter med å gjenkjenne mobilen. Hele tida ett eller anna galt. Men på ett tidspunkt så fant Kies mobilen, og når jeg prøvde å trykke på update firmware fikk den ikke kontakt med serverne.

Men må vi endre noen regionsinnstillinger for å få oppdateringa siden den bare er lansert i canada og tyskland( hvis jeg husker riktig)?

 

Har også win 7 64bit

Endret av cfs
Lenke til kommentar

http://androidforums.com/samsung-galaxy-lite/53897-i5700-galaxy-spica-lite-officially-gets-android-2-1-a.html

Nå leste jeg endel i denne tråden, og gjorde det som stod der mens jeg leste. Så fjerna alt som hadde med samsung osv ¨å gjøre(var kommet ett par nokia drivere også, go figure). Deretter innstallerte jeg New PC Studio 1,40,xx . Den versjonen som ligger ute på supportsidene er 1,3,xx og den ser ikke ut til å fungere i win 7. Får nå kobla til telefonen, og med brannmurene av har jeg endt med denne feilmedlinga cirka:

"Device is not supported"

 

Så leste jeg videre på den tråden jeg linket til, og det ser ut til at den oppdateringa ikke er å få tak i. Folk fra tyskland har ikke fått oppdatert. Jeg registrerte meg som i tyskland, men fikk ikke oppdatert.

Vet ikke helt hva som skjer, men er litt suspekt alt sammen.

Endret av cfs
Lenke til kommentar

Har installert Pc-studio og Kies på tre forskjellige maskinen med hhv. Vista, XP og Win 7 64 - ikke mulig å oppdatere hardware. Kommer nærmest i XP som ihvertfall gjenkjenner mobilen, men får feilmelding "device not supported"

 

post-15510-1269202376,0028_thumb.jpg

 

Funker her

Lenke til kommentar

Husk å slå av "kun masselagring" på telefonen.

innstillinger-> om telefonen-> Ekstra innstillinger der er "kun masselagring" gjemt! da gjenkjennes telefonen i Kies.

 

Takk for tipset. Har prøvd dette, men enten så greier ikke Kies å kople til mobilen eller så får jeg feilmeldingene : "Kies støtter ikke denne mobilen", "Kan ikke kople til server" pluss et par andre varianter

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Husk å slå av "kun masselagring" på telefonen.

innstillinger-> om telefonen-> Ekstra innstillinger der er "kun masselagring" gjemt! da gjenkjennes telefonen i Kies.

 

Takk for tipset. Har prøvd dette, men enten så greier ikke Kies å kople til mobilen eller så får jeg feilmeldingene : "Kies støtter ikke denne mobilen", "Kan ikke kople til server" pluss et par andre varianter

 

Jeg får også disse feilmeldingene. Vi får vente til uke 16 og se om det kommer noe som støtter de norske telefonene da. Bare håper at ikke Netcom har låst for mulighet til oppgradering til 2.1 da den jeg har er låst til dem. Time will show

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Det ser ut som New PC Studio 1.3 ikke fungerer på Windows 7, jeg fikk i alle fall en masse feilmeldinger når den skulle installere driverne. Har hørt at folk har fått det til å fungere ved å bruke kompatibilitetsmodus, men det har jeg ikke prøvd. Jeg lastet ned New PC Studio 1.5.0.AC4 herfra, og det funker fjell på Win 7:

 

http://www.4shared.com/file/254389058/fefca873/New_PC_Studio_Install_150AC4.html

 

Får koblet til telefonen og får denne opp i programmet, men får ikke oppdatert telefonen. Har FW 1.5 (I5700XXIL2), og får beskjed om at dette er siste versjon.

 

Noen som får til å oppdatere på den "offisielle måten"? Har nettopp kjøpt telefonen, og har ikke så lyst til å flashe denne heelt enda... Men viss ikke oppdateringen kommer i løpet av April blir nok det gjort allikevel.

Endret av purity
Lenke til kommentar

Det ser ut som New PC Studio 1.3 ikke fungerer på Windows 7, jeg fikk i alle fall en masse feilmeldinger når den skulle installere driverne. Har hørt at folk har fått det til å fungere ved å bruke kompatibilitetsmodus, men det har jeg ikke prøvd. Jeg lastet ned New PC Studio 1.5.0.AC4 herfra, og det funker fjell på Win 7:

 

http://www.4shared.com/file/254389058/fefca873/New_PC_Studio_Install_150AC4.html

 

Får koblet til telefonen og får denne opp i programmet, men får ikke oppdatert telefonen. Har FW 1.5 (I5700XXIL2), og får beskjed om at dette er siste versjon.

 

Noen som får til å oppdatere på den "offisielle måten"? Har nettopp kjøpt telefonen, og har ikke så lyst til å flashe denne heelt enda... Men viss ikke oppdateringen kommer i løpet av April blir nok det gjort allikevel.

 

Som sagt har jeg kontaktet Samsung support, og de sier at oppdateringen ikke er kommet ut enda. Kommer til sommeren sa de. Mulig noen har klart og oppdatere, men flesteparten av oss har ikke fått dette. Sikkert på grunn av at telefonene gjerne er låst til Netcom etc.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...