Gå til innhold

Test: XFX Radeon HD 5450


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner den mer kritiske analysen av kortet. Ja, jeg savner den kritiske analysen i egentlig alle testene deres. Dere ramser jo bare opp "bullet points" som DX11. Hva med å kommentere at kortet ikke er kraftig nok til å ta i bruk DX11 uansett?

 

Og "fin ytelse for pengene?" For noe tull, dere må jo kommentere hvor lite ekstra man må ut med for å få MYE bedre ytelse (Radeon 4650 til ca. 400 kr)

 

Les noen artikler på Anandtech, så ser dere hvordan det skal gjøres.

Lenke til kommentar

(som nevnt av andre her, og meg selv utallige ganger tidligere)

Hvorfor i all verden er dette en introduksjon til DirectX 11? Det er da ikke i stand til å utnytte noe av funksjonaliteten til noe fornuftug. SM5? Tessellation? DirectCompute og OpenCL er støttet på forrige generasjon og konkurrenten.

Lenke til kommentar

Hva er denne testen brukandes til? Som sakt er det jo kortet ubrukelig til spill, men likevel er det forskjellige spill det testes med.

Hva med å teste hvordan det funker til ting det er ment til å brukes til? Slik som HTPC og kontor pc. Hvordan funker det til HD og Blu-ray? Det er det som er viktig med dette kortet. Ikke at det får 3 fps i Crysis. Tullete test.

Lenke til kommentar

Beklager utbruddet men nå må det snart være lov til spørre om HWs testere er ved sine fulle fem?

Dette er de samme kommentarene som kommer frem hver eneste gang dere tester grafikkort som ikke er beregnet for spill, men dere fortsetter i akkurat samme sporet.

Er det en gjeng med Indere som gjør testene og som følger kontraktsfestede test-punkter? Det ville jo vært en situasjon som i det minste forklarte den totale mangelen på bakkekontakt.

Overkolokking av av et slikt skjermkort! Jeg har ikke ord for hvor dummt det er og jeg har ikke ord for den totale mangelen på gangsyn.

 

Dessverre har ikke ternigen lav nok merking til å gi en karakter.

 

trist

Lenke til kommentar

Slikt kort som dette er ment for HTPC og kontor PC som du sier Chevyz28 , Jeg ser for meg dette kortet perfekt for HTPC , med støtte for bitestreaming til reciver. og Full HD greier det fint. Dette skal i bestilings listen min fremover , bare passiv kjøling.

 

Powercolor kommer med et 5570 og passiv kjøling. Dette venter jeg på.

Lenke til kommentar

Powercolor kommer med et 5570 og passiv kjøling. Dette venter jeg på.

 

de vil trenge en del større kjøler enn det er på 5450. 5450 kortet mitt blir ca 80c når jeg presser det med noe somhelst.

Beklager utbruddet men nå må det snart være lov til spørre om HWs testere er ved sine fulle fem?

Dette er de samme kommentarene som kommer frem hver eneste gang dere tester grafikkort som ikke er beregnet for spill, men dere fortsetter i akkurat samme sporet.

Er det en gjeng med Indere som gjør testene og som følger kontraktsfestede test-punkter? Det ville jo vært en situasjon som i det minste forklarte den totale mangelen på bakkekontakt.

Overkolokking av av et slikt skjermkort! Jeg har ikke ord for hvor dummt det er og jeg har ikke ord for den totale mangelen på gangsyn.

 

Dessverre har ikke ternigen lav nok merking til å gi en karakter.

 

trist

om du hadde tatt deg tid til å lese konklusjonen så hadde du forstått at de som testa det også forstår at det er ubruklig som spillkort. derfor står det at det vill egne seg best til kontormaskina eller til HTPC'n.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

mrhanky: "nye" og krevende spill som crysis :p.. 2007 ja.

 

Angående testen: Det er fint at dere har et testprogram som legger opp til mye sammenligning.

Men det må da være mulig å avvike litt fra dette? Som alle andre har påpekt er dette en ubrukelig test for dette kortet.

 

Enten skipper dere kort som ikke passer rutinen, eller skipper rutinen når kortet ikke passer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...