Gå til innhold

Se de nye Windows-telefonene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Multitasking har jo vært alfa og omega for WM-tlefoner tidligere, der man kan ha eget bedriftsopsatt syncing kjørende i bakgrunnen sammen med andre ting uansett hva man gjør. De gjør seg jo mer og mer ubrukelige for bedriftsmarkedet. (Jada, de fleste kan sikkert bruke de innebyge verktøyene for exchange som WM alltid har vært god på, men det er greit å ha muligheten til å benytte alternative systemer.)

Lenke til kommentar

Skjønner fremdeles ikke helt hva de tenkte på når de laget dette UI-et. Tekst man kan trykke på er såvidt jeg kan se ikke fremhevet på noen måte, og det er heller ikke, så vidt jeg kan se, noen måte å vite hva som virtuelt ligger til høyre og venstre (opp og ned?) for skjermen. Jeg får også litt noia når metaforene overspilles, se f.eks. epost-skjermbildet som overspiller brev-metaforen, men det har nok mer med estetikk enn brukbarhet å gjøre. Alt med forbehold om at jeg bare har sett skjermbilder og videoer.

Lenke til kommentar

Uansett er dette alt for iPhone for min del også, hele cluet med at jeg ville ha WM var frihet til å gjøre hva jeg vil og uendelig med cabs overalt til enhver bruk. Hadde vært fint med nytt interface og bedre brukervennlighet, men får mer lyst på Android om jeg kommer til å gå vekk fra 6.5...

Lenke til kommentar

Da er det faktisk kun Android som er igjen av interesse for meg (sett bortifra iPhone). WebOS er også veldig interessant, men utviklingen går for tregt hos Palm. Maemo er også spennende, men med kun en modell ute, som i tillegg lider av ekstrem fedme, så er ikke N900 noe jeg har i kikkerten.

 

Men jeg venter noen måneder til før jeg bytter ut 3GSen, for å se hva Apple gjør med den nye iPhonen. Samtidig kan HTC lansere nye, og muligens spennende modeller.

Lenke til kommentar

AAAAAAAaa. Nå mistet jeg helt lysten på winmo7. Argh. Her sitter jeg med en HD2. Kjøpte den fordi jeg trodde marketplace skulle funke med tiden. Nå er det jo helt klart at det er winmo7 som får all oppmerksomhet. Og så velger de å gi den samme mangelfulle funksjoner som vi har mobbet iPhone for hele tiden?

Nei. Da er det Android som gjelder... neste telefon vet jeg ikke hvilken blir, men jeg vet hvilken OS det blir.

Lenke til kommentar

Kan noen si Jailbreak til Windows Phone 7? Særlig at folk lar seg stoppe. Det kommer nok masse tredjepart programvare som ikke er gjennom Marketplace skal du se.

 

Litt trist er det selvsagt at HD2 ikke offisielt får Windwos Phone 7, men jeg vet ikke helt om det nødvendigvis er en negativ ting.

Windows Mobile 6.5.x sammen med HTC Sense ser ufattelig mye bedre ut enn dette nye sammensuriumet til Microsoft.

Men nå kjøpte jeg HD2 fordi det var en steike kul telefon. Hva slags OS den kjørte betydde ikke så mye for meg. Og det gjør det fortsatt ikke. Det viktige er at jeg liker grensesnittet.

 

Jeg vet ikke hva slags OS HTC Supersonic kommer til å kjøre, men utseendet lokker. Og ut i fra tidligere bilder kan det nesten se ut som den får Windows Phone 7 (tenker mest pga akkurat hvilke knapper den kommer med.). Håper på mer info rundt denne snart. :)

Lenke til kommentar

De få knappene som synes ser ut som Windows 3.1, som Windows Mobile 6, altså bare tekst med en farge-ramme rundt.

 

Og som noen sa, det er jo vanskelig å vite hva man kan trykke på i dette grensesnittet. Her har nok Apple satt standarden for hvordan man kan lage et intuitivt grensesnitt som bare "makes sense". De fleste låner fra Apple. Selv elsker jeg Android :love:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...