Gå til innhold

Test: Dell U2711


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra test.

Undrer meg litt over at dere ikke tester skjermen like grundig i spill som dere har gjort i tidligere tester.

 

Jeg kommer til å gå for denne skjermen til sommeren.

Har pr idag 2x 24" dell, men har lyst på en 30" dell. Men sitter dog ikke langt nok unna til at det blir hensiktsmessig, så da er U2711 midt i blinken.

 

Er faktisk villig til å betale en del ekstra for så høy oppløsning.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Jeg har litt vanskelig for å forstå kritikken av prisen. Skulle selvsagt gjerne sett en lavere pris, men du får samme horisontale oppløsning som en 30-tommer og noe lavere vertikal oppløsning. For å få en 30-tommer med tilsvarende kvalitet må man over 10000, og da blir 7500 ganske gunstig.

 

Det jeg savner på denne er LED bakgrunnsbelysning og det er litt synd.

 

Forøvrig ser det ut til å være en svakhet i prisguiden for i følge DustinHomes sider har de den på lager, men det kommer ikke frem når jeg søker i prisguiden.

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010380195.aspx

Endret av se#
Lenke til kommentar

Jeg synes at testen burde nevnt det faktum at denne skjermen har lavere dpi en praktisk talt alle andre modeller på markedet. At skriften blir liten er definitivt noe folk må ta med i vurderingen. Savner en kommentar til hvordan dette oppleves.

 

Synes også at det er litt drøyt å presentere Samsung T260 som et alternativ, ikke så mye på grunn av enorme forskjeller i kvalitet, men det faktum at linken til prisguiden viser at det bare er Pixmania som fører den. Å sende folk dit er særdeles betenkelig, med tanke på at denne svindelsjappa har enormt med negative tilbakemeldinger. At de er i prisguiden deres er ille nok, men ikke send folk direkte dit i tilfeller det kan unngås. Såpass burde dere tenke på leserne.

Lenke til kommentar

phax; dette er et IPS panel.. de kan ikke lages slanke pga måten teknologien fungerer på.

 

 

Dette var da veldig harde ord, det er riktignok sant at ips-paneler fort kan bli veldig tykke sammenlignet med andre paneler, men jeg har sett ganske mange ips-paneler på godt under 1cm i tykkelse, så det er nok ikke kun det det står på. Det største problemet er nok varme, ips-paneler med høy lysstyrke drar masse strøm.

Lenke til kommentar
Det jeg savner på denne er LED bakgrunnsbelysning og det er litt synd.

Jeg ville ikke kjøpt skjermen om den hadde en eller annen form for umoden LED implementasjon.

 

Denne produsenten og andre som lager skjermer i denne kvalitetsklassen har klokelig valgt å beholde det som fungerer best og gir det beste produktet ift. hva man ønsker å oppnå :).

 

Gleder meg til å pakke den opp i kveld.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det jeg savner på denne er LED bakgrunnsbelysning og det er litt synd.

Jeg ville ikke kjøpt skjermen om den hadde en eller annen form for umoden LED implementasjon.

 

Jeg tenkte egentlig ikke på en umoden LED-implementasjon, men en bra en. 27-tommers iMac har sannsynligvis samme eller et nært beslektet panel og Apple har valgt LED bakgrunnsbelsyning. LED er ikke svaret på alt, men LED bakgrunnslys kan gi meget bra resultat og er en veldig stabil lyskilde med lang levetid.

Lenke til kommentar

Lurer på når PC-produsenter skal begynne lage litt slankere og fine skjermer.. Virker som det kun er apple som klarer å lage en god skjerm med et fornuftig utseende også.

Hva med å teste en av apple sine skjermer, de er ganske nice å se på når de er av i tillegg

Jeg kunne godt tenke meg at Dell også brukte sølv i skjermfarge slik Apple gjør, rett og slett fordi det er mer behagelig for øynene med en lys farge rundt skjermen enn sort.

Det jeg savner på denne er LED bakgrunnsbelysning og det er litt synd.

Ironisk nok er det Dell som produserer mesteparten av skjermene til Apple. Dells 3007 WFP og Apples 30" Cinema er samme skjerm bl.a. Skjermen som er testet her er også samme som sitter i 27" iMac, foruten LED-belysningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...